Eend heeft kuren, maar wat het is???
Re: rem
daardoor zou die toch niet extra afremmen als ze zou doen bij een niet ontkoppeling..Handjes schreef:Ik denk dat het niet de remmen zijn, maar een verkeerde afstelling van de koppelingskabel. Bij intrappen komt de koppeling niet helemaal los.
Wat brengt morgen.???
Re: rem
Deze zin snap ik niet helemaal denk ik. Bij half intrappen koppeling (of verkeerde afstelling pedaal) kun je wel schakelen, maar slipt je plaat continu (=afremmen). Vandaar ook de stank.Teun schreef:daardoor zou die toch niet extra afremmen als ze zou doen bij een niet ontkoppeling..
Remmen die aanlopen lijkt me sterk. Het aanlopen van (hand)remmen duurt niet zo lang... slijt weer weg namelijk. Er kan misschien wel een remcilinder vastzitten (achter), maar achter ruik je niet en dan moet de auto ook scheef trekken.
La vie est belle.
Re: Eend heeft kuren, maar wat het is???
Hieruit maak ik op dat als het pedaal ingetrapt wordt de auto remt,kroimel schreef:Laatst reed ik in mijn eend weg en opeens merkte ik dat hij niet echt hard meer reed. Hij wilde maar niet boven de 80 en optrekken deed hij niet hard. Ik heb hem voor de snelweg even langs de kant gezet om te kijken wat het was. Niets te zien en ook daarna reed hij weer goed. Wel heb ik hetzelfde nog twee keer daarna (van de vier keer rijden) gehad.
Het luchtje wat ik ruik kan ermee te maken hebben. Wanneer ik de koppeling intrap om te schakelen remt hij sneller af heb ik het idee. Hij loopt daarom ook met de koppeling ingetrapt veel minder snel door. Ik heb zelfs gehad dat ik schakelde en wanneer ik de koppeling intrap hij echt voelbaar remde of iets. Ook trilt het stuur dan en schokt hij heel erg. Wat kan ik doen en wat zou het kunnen zijn. Ik ben namelijk bang dat er iets is met de koppelingsbak of versnellingsbak en dat dat weer heteen en ander gaat kosten.
Ik hoor het graag!
dus dan lijkt me de koppeling er nix mee te maken hebben maar een vastzittend remsysteem..
Als je het pedaal helemaal intrapt en hij ontkoppeld niet helemaal dan is ie wel de helft (ofzoiets) van het motorvermogen kwijt en met minder power tegen het zelfde remvermogen werken is lastig dus onstaat er een afremmend vermogen..
Maar zelf voelen lijkt me duidelijker dan zoiets omschrijven...
Wat brengt morgen.???
-
- Gebruiker
Volgens mij heeft handjes gelijk, als je ontkoppelt laat je meestal het gas los, ik wel iig. Dus als de koppeling bij volledig intrappen van het pedaal nog steeds slipt dan ga je bij gas loslaten afremmen op de motor, het motor toerental zal dan logischer wijs ook niet helemaal terug vallen tot rustig stationair. Als test kun je proberen wat er gebeurd als je na het ontkoppelen de bak in zijn vrij zet, als het afremmen dan afneemt en het toerental zakt is het de koppeling. Dit is allemaal puur theoretisch en niet op ervaring gebaseerd 
Groeten Frank

Groeten Frank
Gisteren reed ik zeer ontspannen met mn eendje met 80 km/u over een rechte weg. Opeens verliest mijn eend even snelheid (duikt een beetje) wat zo'n beetje samenviel met een harde plop in het vooronder en vervolgens trok ie weer op (had het gaspedaal nog gewoon ingedrukt) en rijdt ie weer gewoon door.
?????
Wat betekent dat nou weer (paar maanden terug nog grote beurt gehad, veel vernieuwd: bougies, contactpuntjes, olie etc. ) Enige waar toen niet naar gekeken is, is de luchtfilter.
?????
Wat betekent dat nou weer (paar maanden terug nog grote beurt gehad, veel vernieuwd: bougies, contactpuntjes, olie etc. ) Enige waar toen niet naar gekeken is, is de luchtfilter.
-
- Heavy user
Hij start de laatste tijd ook niet zo heel best meer, dus wie weet...Gerard Maas schreef:Of staan nu de puntjes iets te nauw omdat het fiberblokje is pasgesleten,daarom zeg
ik steeds "nieuwe puntjes op 0,45mm zetten"
Zijn er nog tips, (belangrijke) aanwijzingen voor het schoonmaken van de benzinefilter etc. ?