Kamperen / wereldmeeting

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Oma Duckpower
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 15:08
Locatie: Valkenburg aan de Geul

Bericht door Oma Duckpower » zo 31 okt, 2010 13:39

Ik bedoel niet 100% katoen maar poly/katoen.
Dit was volgens de tentenzaak beter.
Tja gewicht was inderdaad een stukje zwaarder, ongeveer 64 kilo voord e tent die wij op het oog hebben.
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » zo 31 okt, 2010 13:47

Ik zou wel voor met name katoen gaan.

Andere materialen ventileren veel minder waardoor er in de tent een benauwd klimaat ontstaat. Gewicht en volume is een punt inderdaad.... maar die wegen volgens mij niet op tegen het gebruikscomfort!

Juist als je pas begint met kamperen en juist als je de leeftijd krijgt dat comfort een rol begint te spelen, is het belangrijk dat je goede spullen hebt. Zo niet, dan is de lol er direct af.

Het De Waard tenten forum heeft een tent in de verhuur, juist voor mensen die willen proberen of het wat voor hen is. klikkerdeklik
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » zo 31 okt, 2010 13:51

Oma Duckpower schreef:ongeveer 64 kilo voord e tent die wij op het oog hebben.
64 kilo is wel heel veel! Een Albatros Junior, de verhuurtent van hierboven, weegt inclusief stokken 30 kg........
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

P.Senior
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 20:24
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door P.Senior » zo 31 okt, 2010 16:46

Als 50 plusser letten we op het volgende:
1 Tent met sta hoogte,
2. gewicht laag (een kunstof tent weegt dan ongeveer 15-20 kg)
3. Onderkant luchtbedden isoleren, zodat er geen kou kan optrekken.
4. fatsoenlijke stoelen!!
5. Een luifel of tarp.
Punky besmette Senior met het citroenvirus

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » zo 31 okt, 2010 17:11

Ik weet niet of je dit iets vind:
Afbeelding
Wij hebben nl sinds kort een caravannetje, tent mag dus weg.
Makkelijk op te zetten, stahoogte (zelf met mijn 1.94!) en 1 grote of twee kleinere slaapcabine's.
Het voorstuk is groot genoeg om met 4 man in te zitten met een tafeltje erbij.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 31 okt, 2010 17:34

ik zou toch ook een vouwwagen aanraden hoor....

De Combi-Camp Family is er bv in 2 uitvoeringen, 4 en 2 persoons. Het is een ruime tent, en licht voor achter de eend.

Het gedoe met tenten en alles los is toch dat je vaak een aanhangwagentje nodig gaat hebben om de hele bende mee te nemen, waarom dan niet 1 die al tent is?

Zet er nog een voortent aan, en je hebt een zee van ruimte, heerlijk. Je ligt altijd van de grond, ook de honden.

Als je een idee wilt van waar ik het over heb, laat maar weten, dan zal ik even wat foto's op zoeken.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Oma Duckpower
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 15:08
Locatie: Valkenburg aan de Geul

Bericht door Oma Duckpower » zo 31 okt, 2010 17:52

Ed147 schreef:Ik weet niet of je dit iets vind: [
Neen veel te klein, slaapcabine is mij veel te klein/laag.
Maar toch bedankt voor het aanbod.

Ik wil meer zoiets:
2 grote slaapcabines, grote leefruimte en ook nog een overkapping

Afbeelding

Aanhangwagentje voor achter de eend hebben we al. Dus vervoer moet geen probleem zijn.
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!

Gebruikersavatar
Red Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 486
Lid geworden op: do 2 apr, 2009 17:29
Locatie: Radewijk

Bericht door Red Duck » zo 31 okt, 2010 20:32

gewoon lekker een makkelijk opzettentje kopen en gaan ikzelf heb al diverse jaren een 6 persoons tent ooit voor noppes bij de lidl aangeschaft is simpel op te zetten en 3 cabine's erin middenin 2 meter hoog ideaal voor warme dagen en ook voor bad days met regen kun je lekker onder dak
2 cv 6 '85
peugot 106

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 1 nov, 2010 00:35

inderdaad katoen is groter en zwaarder droogt moeilijker .
wat gek dat je het niet ziet zitten voor een combicamp .
Afbeelding
kijk maar eens wat een afgeladen boeltje en deze is eerst naar Hongarije gereden dus over Oostenrijk en vervolgens naar Czechie voor de WM
hierbij zat dus materiaal in voor 4 weken en met 2 kids .
je weet wat voor troep je dan mee shouwen kan .
en als je hem weer wil verkopen krijg je er nog wat voor .
je hebt een zeer goed slaapplaats van de grond af geen kou die door laat groot genoeg , vooraan heb je plaats zat om s'nachts de honden te slapen leggen .
overdag kan je bv. een party tent hebben waar ze onder kunne of je moest de je voortent mee zeulen (wat mijn vrouw altijd zo graag wil )en die is echt groot .
Afbeelding
zoals je kan zien mijn combicamp is bijna niet meer te zien achter de voor tent.
veldbedjes in tenten ook niet echt gezond voor het tentzeil naar mijn mening
see you when you see me

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 1 nov, 2010 00:44

Punky schreef:Ik zou niet snel voor katoen gaan. Is over het algemeen duurder. Maar belangrijker, zwaarder en groter qua volume. Je moet met kampeerspullen vaak met name letten op het gewicht en volume. Met name als je met een eend gaat. Er kan veel in, maar het zit ook snel vol. :wink:
ik zou juist voor (lichtgewicht) katoen gaan! staat goed, ventileert, veel beter leefcomfort, bij warm of koud. ik heb dit jaar deze gekocht:

http://www.esvocampingshop.com/nl/aanbi ... awk-2.html

(wil niet gelijk zeggen dat dit jullie tent zou moeten zijn, maar dient ter voorbeeld) is "slechts" 15 kg en redelijk compact pakket. een dewaard (ook vreselijk mooie tenten) zijn ca 40 a 50 kg.

dat lichtgewicht katoen is m.i. het beste tentenspul. niet al te zwaar en toch de voordelen van katoen

esvo is een degelijk tenten merk, ik ben er erg over te spreken. kijk eens bij hun op site (of op MP) en bezoek zeker de showroom!

de wit in schijndel is ook een goede zaak om je licht eens op te steken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » ma 1 nov, 2010 11:37

Heb je ook al aan de overige spulletjes gedacht? Wil je beginen met kamperen dan zul je ws nog veel meer moeten aanschaffen dan een tent.

http://www.kampeerchecklist.nl/

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1825
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » ma 1 nov, 2010 14:07

Ik zou gaan voor zo'n Combi Camp klapkar.
Op 24u van Spa kwamen er 2 aanrijden, voor ik m'n biertje op had :P stonden die klapkarren uit en waren gebruiksklaar.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » ma 1 nov, 2010 16:37

Als je toch al een aanhangertje meeneemt speelt het gewicht van de tent niet zo'n grote rol meer.

Katoen en polycotton hebben een beter leefklimaat dan polyester tenten, ze zijn idd wel zwaarder en doorgaans kostbaarder.
Luchtbedden zijn koud, een selfinflateble is veel aangenamer.
Met een een SI op een stretcher lig je ook nog eens van de grond af.
De "klassieke" bungalowtent biedt veel ruimte maar zijn doorgaans niet de eenvoudigste tenten om op te zetten.

Een complete nieuwe kampeeruitrusting loopt aardig in de papieren, misschien kun je eerst wat lenen/huren voor die paar daagjes?

Oma Duckpower
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 15:08
Locatie: Valkenburg aan de Geul

Bericht door Oma Duckpower » ma 1 nov, 2010 17:46

Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips.

Een combi-camp is geen optie voor ons. Waar moet ik dat ding weer laten, Anne wil er ook een aanschaffen ooit. Die moet dan ook weer hier geplaatst worden.
Verder zou ik persoonlijk dan ook de matrassen willen vervangen in die combi-camp. Anne heeft al kampeerspullen en het is nog lang tot volgend jaar zomer en op MP staat genoeg in de aanbieding.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een ruime tent, ruimte is voor mij gewoon het belangrijkste.
Dat opzetten, tja is niet eenvoudig, is ons ook in de tentenwinkel verteld maar voor ons geen probleem, nog niet tenminste. Comfort is op dit moment het belangrijkste.

We hebben nog even om ons te oriënteren en ik ga er ook van uit dat op de wereldmeeting er genoeg mensen zijn die ons helpen met het opbouwen van de tent, toch!!!




:D
Doe je vandaag hetzelfde als gisteren dan zal er morgen niets veranderen!

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » ma 1 nov, 2010 18:36

Ik kom er toch nog één keertje op terug, koop een goede tent. Ga absoluut kijken bij De Waard, Atomatent, Esvo (nee, ik heb geen aandelen ;-) ). Denk niet dat de imitatie eigen merk pyramide tenten van de diverse vrijetijdsmarkten van dezelfde kwaliteit zijn, dat is absoluut niet zo.

Zo'n bungalowtent is misschien wel ruim, maar het opzetten is een crime. Als de verkoper al toegeeft dat het opzetten niet eenvoudig is..... Laten staan dat ding. Het is zwaar en het is veel.

Ik heb een Randstad Bever pyramide tent, vergelijkbaar met De Waard Albatros en Atomatent. De tent staat binnen 20 minuten, ingericht en al. Met storm en regen (ja, dat doet 't af en toe tijdens een vakantie) zit ik heerlijk ruim en droog. Met zon heb ik de voorkant open en zit ik onder mijn luifeltje heerlijk buiten, eventueel onder de luifel. En 'ik' bestaat uit 2 volwassenen en 3 kinderen. Zelfs vriendjes van de kinderen kunnen er ruim bij in.

Mocht je geen stokken willen, dan is een Karsten tent misschien iets voor je?

Kijk eens op Marktplaats, daar zijn een heleboel mooie en goede tenten te koop. Ik zou voor hetzelfde geld liever een gebruikte tent hebben van een jaar of 3-4-5-6 waar je nog jááárenlang plezier van hebt dan een of ander prul waarbij je bij de eerste keer opzetten al spijt van je aankoop krijgt!
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Plaats reactie