Voortbestaan Citroen Club Nederland (CCNL) in gevaar?

Foto's en nabesprekingen van meetings.
JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door JanR » vr 26 apr, 2013 22:05

De discussie volgend, verbaast het me niets dat sommige clubs hun bestaansrecht kwijtraken. Wat een ongenuanceerde opmerkingen worden er over en weer geplaatst.

Tijden veranderen, de huidige generatie is een geheel andere dan de generatie die ik vertegenwoordig. Dat is niet beter of slechter.

Veel kennis wordt uitgewisseld via internet, zie dit forum, nog niet zo lang geleden moest je voor die kennis, mensen in clubverband ontmoeten of moest je bellen.

Wat een onzin om daar dan het oordeel aan te hangen dat jongeren ongeintereseerd zijn.

Nee en geen enkele club heeft het eeuwige leven, er zal een moment komen dat er geen 2 CV's meer rijden, maar enkel nog te zien zijn in een museum, als iets van lang vervlogen tijden, dan zal er ook geen Eendenclub meer zijn. Dat noemen we evolutie en dat is alleen maar goed.

Ja en off topic, als 47 jarige mag je, je oudere jongeren noemen, http://www.youtube.com/watch?v=U84ABWXHy70
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » vr 26 apr, 2013 22:08

(Bron: website CCNL)

Extra Algemene Ledenvergadering tijdens Waggel.

Op dondagmiddag 9 mei 2013 om 14.00 uur is er een extra ALV. Tijdens de ALV moet er door de leden besloten worden hoe Citroën Club Nederland moet worden opgeheven. Ook zal er een besluit moeten worden genomen hoe de gelden van Citroën Club Nederland gebruikt moeten worden.

De ALV vindt plaats in de grote tent en is alleen toegankelijk voor leden, in het bezit van een nieuwe clubpas. De nieuwe clubpas zal in de loop van de komende week (17) naar de leden worden verzonden. Vergeet uw lidmaatschapspas dus niet mee te nemen, want geen pas, geen toegang. De besluiten die genomen moeten worden zijn te belangrijk, dus alleen door geldige leden te nemen.

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » za 27 apr, 2013 01:55

Duusssss, we kunnen ons wel druk maken over meningen en teksten van mensen, maar laten we zeggen het komt allemaal uit een goed hart. Om daar nu hier ruzie over te maken, gaat net te ver. Maar blijkbaar is het allemaal voor niets. Om op de site van de ccnl te zetten: GEZOCHT BESTUUR. dat is blijkbaar te moeilijk, wel een oproep om de club dan maar op te heffen en hoe dat dan moet gebeuren.
Ik weet dat er best wel mensen mee bezig zijn, ik zit er zelf ook wel serieus over na te denken om het bestuur in te stappen. Maar als ik even mijn agenda erbij pak zit ik de komende drie maanden vol. Jonge vader, gezin, baan, sorry dat soort dingen gaan voor. Je neemt de beslissing om het bestuur in te gaan ook niet zomaar even, dat doe je in mijn geval met zijn tweeen, er gaat namelijk best veel tijd in zitten. Laten we hopen dat er voor waggel nog genoeg mensen opstaan om een bestuur te vormen, want als het zo moet eindigen is het toch wel een beetje met een zure nasmaak. Jammer

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » za 27 apr, 2013 02:00

Volgend weekend citromobile. Misschien DE kans om mensen persoonlijk aan te spreken, goh zou jij misschieen een deeltje op je wilen nemen? Beetje zoals badmuts al eerder schreef. Ik ga trouwens wel naar waggel, op donderdag. Maar of ik er om op tij ben voir de alv? Dat hangt toch echt van een klein jongetje af en of die een beetje wil slapen tussen de middag.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 3 mei, 2013 15:19

Ik wil na het lezen van het nieuwe 't 2pktje toch nog even het volgende kwijt.

Eerder werd in dit topic aangehaald dat de notulen van de voorafgaande vergaderingen niet verdeeld konden worden over de leden ivm de bijkomende kosten en werk. Nu heb ik deze week en het nieuwe clubblad en een brief mogen ontvangen van de CCNL, maar zonder de gevraagde openheid van zaken!!!

Wel wordt er gezegd dat de redactie om redenen haar functie per direct heeft neergelegd, maar wat die redenen zijn???

Ook lijkt de hetze op de jongeren facebookgebruiker zich nog steeds voort te zetten. Ik ben blij dat er een zondebok gevonden is, maar zoals hier al eerder aangegeven: Vermoedelijk geheel onterecht!!! Jullie jagen het publiek waar je op doelt eerder weg, dan dat je ze voor je kunt winnen.

Kortom: Nog steeds onder de leden geen openheid van zaken en wel het verwijtende vingertje naar anderen.

In de systeemtherapie bij jongeren in de GGz zie je hetzelfde fenomeen wel eens verschijnen. De ouders blijven bij elkaar, omdat de jongere in kwestie psychische problemen heeft, maar hierdoor zorgt voor een samenwerkingsband tussen de ouders. Zou dit probleem vervagen, dan zou blijken dat de ouders een slecht huwelijk hebben en dat er verder geen band tussen beide is. En is de jongere dus het slachtoffer die het systeem in stand moet houden.

Ik ben op Waggel, maar ik begin steeds meer te twijfelen of ik wel aanwezig wil zijn op deze vergadering. Begrijp me goed, ik zou het jammer vinden als de club zou verdwijnen en heb veel leuke herinneringen aan de meetings. Ik heb echter geen zin om de jongere in het bovenstaande verhaal te gaan uithangen. Ook heb ik niet de papieren en de behoefte de systeemtherapeut uit te gaan hangen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 3 mei, 2013 23:14

Dolf.... Ik ben het helaas met je eens....

als kanttekening wil ik dan plaatsen dat het wellicht een mening is van 1 persoon, maar zo wordt de grens tussen wel oud en nieuw / jong wel steeds groter!

jammer, ik ben er op donderdag, ergens, tijd geen idee, maar ik krijg bijna de neiging mezelf, ja, IK MIJ ZELF, te moeten verdedigen voor iets waarvan ik niet eens helemaal begrijp wat er gebeurd is??

Tjerk, Spookeend, ieder weet wie ik ben, zoek me maar op voor een gesprek!!!! of mening!!!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 3 mei, 2013 23:24

Dat gevoel over dat verdedigen herken ik helemaal. Daarom heb ik zelfs al twijfels gehad om naar Waggel te gaan en twijfel ik nog sterk over mijn aanwezigheid bij de vergadering.
PuNk RoCK LosEr

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » vr 3 mei, 2013 23:42

Ik denk dat je juist wel bij de vergadering moet zijn, want dan kan er eens uitgelegd worden wat er nou precies aan de hand is, want daarover is niets te lezen. Volgens mij zou het clubblad een mooi medium zijn om het verslag van de ALV te plaatsen.

Ik heb ook met verbazing het stukje over de redactie gelezen, maar er wordt ook hier weer niet uitgelegd wat het probleem dan wel is.... Als je dat niet wilt vertellen moet je het ook niet zo in het clubblad plaatsen denk ik. Ik vind het ook zo raar dat facebook ook zo aangehaald wordt. Tegenwoordig wordt er overal op getwitterd en staat het op facebook. Waarom dan niet over de CCNL?

En zoals Tjerk aangeeft reageren met nu op een reactie van een persoon. Misschien is het niet zo bedoeld van deze persoon, maar dat is dan weer het nadeel van geschreven tekst.

Wat ik ook niet snap is dat Hilke zich beschikbaar heeft gesteld als redactie, maar volgens mij heeft zij nog geen reactie terug ontvangen en in het clubblad staat dat ze nog opzoek zijn.

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door badmuts » za 4 mei, 2013 03:32

Ik zou m'n waggel niet laten overgaan vanwege de mening van een persoon of onrust rond een bestuur van een club. En die vergadering kun je bijwonen met de intentie om je er niet te veel in en door te laten meeslepen maar het allemaal gewoon eens aan te horen zodat je er later nog eens over kunt denken, of juist niet. Het zal na afloop toch wel het gesprek van de dag op Waggel zijn, dus als je er dan bij bent geweest kun je er over meepraten. Of niet, en dan ga je gewoon relaxen met je eend en je tent en je eendvrienden. Het weer wordt er niet minder om en de mensen hopelijk niet minder aardig.

Ik heb geen idee wat er gebeurd is op facebook en met de redactie, ik weet wel dat de voormalige redactie niet van de facebookgeneratie is. Als je het medium en haar gebruikers niet begrijpt kan het best zijn dat iets harder aankomt dan het bedoeld is of dat je het idee hebt je niet te kunnen verweren terwijl dat wel kan.
Aan de andere kant, de redactie heeft meer dan eens gedreigd met opstappen, en dan werd e.e.a. kennelijk weer vergoelijkt want ja, anders zitten we zonder en die mensen zijn zo trouw en ze doen al zoveel en al zoveel jaar en dat kun je niet maken om ze zus en zo... en we hebben ze toch nodig en er staan geen opvolgers te trappelen... dus ja... en dan ging men maar weer verder op de oude voet.
Soms moet iets wat al jaren in de lucht hangt maar eens worden doorgezet, dan verandert er eens wat, en niet elke verandering hoeft verkeerd te zijn. Nieuwe poppetjes, frisse wind, met de tijd mee, openheid van zaken, nieuw elan. Zonder het oude te vergeten. Blessing in disguise.

Wat voor signaal geef je als je niet komt, en wie heb je er mee?
Schop nooit zomaar tegen een eend!

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door SPOTeend » di 7 mei, 2013 00:36

Ik hoorde op CM uit betrouwbare bronnen dat er reeds een nieuw bestuur is. Ben benieuwd van welke generatie die is...

Overigens: 'Facebookgeneratie' is wat generaliserend. Mijn vader van 91 zit op Facebook :)
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » di 7 mei, 2013 06:53

SPOTeend schreef:Mijn vader van 91 zit op Facebook :)
Bah!!, wat een profiteur !!! :lol:

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door badmuts » di 7 mei, 2013 08:15

Reeds een nieuw bestuur? Da's ongetwijfeld goed nieuws, maar hoe is dat geregeld?
Schop nooit zomaar tegen een eend!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » ma 13 mei, 2013 09:14

Nieuw bestuur gevonden tijdens de Waggel zodat CCNL blijft bestaan? Erg benieuwd :P
~:-)~

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 13 mei, 2013 09:21

Er is een nieuw bestuur gekozen op Waggel en er zijn plannen om de CCNL weer meer op de kaart te zetten.

Meer concreets is er nu nog niet over te zeggen.
PuNk RoCK LosEr

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » ma 13 mei, 2013 09:50

Oké dan, goed nieuws dus. Zou zonde geweest zijn dat t allemaal ten einde was, maar gelukkig zien er nog mensen heil in om er wat van te maken. Wens ze enorm veel succes en plezier mee.
~:-)~

Plaats reactie