Rattus Ferrum
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Maar krijg je het met die machine zo strak dat nabewerken (hameren) niet nodig is? Ik zou verwachten dat er zoveel spanning in het materiaal zou komen dat het bol zou gaan staan, en aluminium heeft bij die korte bochten de neiging om te gaan scheuren.ami6 schreef:tuurlijk Boudewijn, het staat allemaal op pagina 6Boudewijn schreef:Ami6, zou je eens kunnen uitleggen hoe je zoiets maakt?
Schultenbräu das ist mein Bier !
Is een kwestie van druk en snelheid in de bochten.als je aan je aandrijfwiel voelt dat het harder wordt om te draaien is het omdat de plaat die bocht niet wil nemen, druk iets minderen, snelheid minderen, geen nahameren nodig, wel héél véél oefening , en trouwens, bolle platen kun je terug rechten als je logisch nadenkt hoe het komt dat ze bol staan, spanningen moeten verwijdert worden op de juiste plaatsen, weet je, ik die nooit plaatwerk heb geleerd had het reeds door na enkele keren, net als fietsen, de eerste maal smak je op je smoel en na enkele uurtjes fiets je vrolijk rond.Boudewijn schreef:Maar krijg je het met die machine zo strak dat nabewerken (hameren) niet nodig is? Ik zou verwachten dat er zoveel spanning in het materiaal zou komen dat het bol zou gaan staan, en aluminium heeft bij die korte bochten de neiging om te gaan scheuren.ami6 schreef:tuurlijk Boudewijn, het staat allemaal op pagina 6Boudewijn schreef:Ami6, zou je eens kunnen uitleggen hoe je zoiets maakt?
alles op zijn tijd jongens, de koude dagen komen eraan en ik moet nog grondverf (primer noemen jullie dat geloof ik?) spuiten, dus misschien uitstel, ik ben helemaal niet gestresseerd!joost2cv schreef:Idd zoiets als kijkdag of opendeurdag?azuiper schreef: ik zou die Rattus Ferrum met al dat custom-plaatwerk wel eens in het echt willen bewonderen ...
Beter een mooi afgewerkte wagen tonen na een lange wachttijd dan vlug vlug een matzwarte met enkele chroomstukjes erop in elkaar te flansen om de minpunten te verdoezelen. ik heb dat reeds te vaak gezien en indertijd zelf ook gedaan met spijt achteraf.Ook al kan de naam van het projektje anders doen vermoeden, dit wordt géén Rat-look.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
kleuren uitzoeken vind ik ook een van de moeilijkste dingen - ik heb mijn pickup nu voor de 2e keer geel gespoten (eerste keer te licht, 2e keer donkerder (kentekenplaat-geel) en eigenlijk nog steeds te licht naar mijn zin ... )
tip : neem een oud stuk plaatwerk (bijv. een deur of spatbord) en rol deze in de kleur die je denkt dat hij moet worden in plaats van de hele auto - de kleur op een groter oppervlak als zo'n lullig staaltje zegt veel meer !
zelf gebruik ik verf op thinner basis die je moet vermengen met hars en vervolgens verdunnen naar gewenste viscositeit voor roller of verfspuit - kost ca. € 20 per blik van 750 ml - bevalt mij uitstekend qua prijs & kwaliteit
tip : neem een oud stuk plaatwerk (bijv. een deur of spatbord) en rol deze in de kleur die je denkt dat hij moet worden in plaats van de hele auto - de kleur op een groter oppervlak als zo'n lullig staaltje zegt veel meer !
zelf gebruik ik verf op thinner basis die je moet vermengen met hars en vervolgens verdunnen naar gewenste viscositeit voor roller of verfspuit - kost ca. € 20 per blik van 750 ml - bevalt mij uitstekend qua prijs & kwaliteit
BARE METAL CAR
Hallo,azuiper schreef:kleuren uitzoeken vind ik ook een van de moeilijkste dingen - ik heb mijn pickup nu voor de 2e keer geel gespoten (eerste keer te licht, 2e keer donkerder (kentekenplaat-geel) en eigenlijk nog steeds te licht naar mijn zin ... )
tip : neem een oud stuk plaatwerk (bijv. een deur of spatbord) en rol deze in de kleur die je denkt dat hij moet worden in plaats van de hele auto - de kleur op een groter oppervlak als zo'n lullig staaltje zegt veel meer !
zelf gebruik ik verf op thinner basis die je moet vermengen met hars en vervolgens verdunnen naar gewenste viscositeit voor roller of verfspuit - kost ca. € 20 per blik van 750 ml - bevalt mij uitstekend qua prijs & kwaliteit
heb vroeger veel geexperimenteerd met verf ,roller en spuit, en ik moet zeggen met goede resultaten maar na zo véél werk op dit projekt (want het is geen auto natuurlijk ) lijkt het me verstandig om de eindlaag in een echte cabine te laten spuiten, met echte carrosserieverf , dit zal dan het enige zijn aan het project dat ik niet zelf zal gedaan hebben, maar als ik hem ooit wil "showen" moet de eindlaag perfekt zijn. My idea.
Hallo,
alles staat in de primer, dat is dus achter de rug.
Ik bots een beetje met m'n gebrek aan kennis op het volgende: de uitlaat!
Heb dus enkel een eerste demper eronder hangen, en omdat de motor achterin ligt geen plaats voor een sigaar-demper...
Hebben jullie een idee hoe ik dat kan oplossen , liefst iets dat zéér goed dempt, ik heb geen zin om veel lawaai te maken.
Ik dacht te vertrekken vanuit de eerste demper met een stuk flexibele uitlaat (inox?) omdat ik daarmee de positie van de tweede demper beter kan aanpassen. en daar aangesloten een motoruitlaat. Welke motoruitlaat? Ervaring met flexibele uitlaten?
Dit een foto uit de oude doos, enkel om jullie een idee te geven over de opstelling:
Thank's!
alles staat in de primer, dat is dus achter de rug.
Ik bots een beetje met m'n gebrek aan kennis op het volgende: de uitlaat!
Heb dus enkel een eerste demper eronder hangen, en omdat de motor achterin ligt geen plaats voor een sigaar-demper...
Hebben jullie een idee hoe ik dat kan oplossen , liefst iets dat zéér goed dempt, ik heb geen zin om veel lawaai te maken.
Ik dacht te vertrekken vanuit de eerste demper met een stuk flexibele uitlaat (inox?) omdat ik daarmee de positie van de tweede demper beter kan aanpassen. en daar aangesloten een motoruitlaat. Welke motoruitlaat? Ervaring met flexibele uitlaten?
Dit een foto uit de oude doos, enkel om jullie een idee te geven over de opstelling:
Thank's!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Ik zou een uitlaat kiezen die ergens van af komt dat ongv de zelfde cc inhoud heeft als jou blok bv bmw/bsa dempers van een motor fiets. Dat als eind demper. Die zijn niet zo heel lang
Kan je niet de midden demper weglaten. Direct vanaf spruitstuk/ kachelpotten een 1e demper bv ouwe mini heeft hele kleine tussen dempers, die komen dan in jou geval ergens ter hoogte van je remklauw. Dan met een bocht naar beneden onder jou koffer bak daar hang je dan de tweede eind demper. Wel ff tjekken of je remolie dan niet te warm word Anders een hitte schilt monteren.
Mooi werk geleverd tot nu toe.
Kan je niet de midden demper weglaten. Direct vanaf spruitstuk/ kachelpotten een 1e demper bv ouwe mini heeft hele kleine tussen dempers, die komen dan in jou geval ergens ter hoogte van je remklauw. Dan met een bocht naar beneden onder jou koffer bak daar hang je dan de tweede eind demper. Wel ff tjekken of je remolie dan niet te warm word Anders een hitte schilt monteren.
Mooi werk geleverd tot nu toe.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
VW-kever met zijn boxermotor achterin ??
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/d1321.html
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/d1321.html
BARE METAL CAR
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Die kever dingen heb ik eerder zelf gelast zijn hele grote platte dempers die kan je niet kwijt plus zo,n spaghetti uitlaat is erg lastig te maken. tenzij je een tig apparaat hebt met backing gas. Een doorlassing in je uitlaat (lasrupsen aan de binnenkant) geeft heel veel wervelingen in je uitlaat en dit kost veel vermogen dat je toch al niet veel hebt
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics