Pagina 11 van 19
Geplaatst: za 27 sep, 2014 19:53
door Boudewijn
Ami6, zou je eens kunnen uitleggen hoe je zoiets maakt?
Geplaatst: za 27 sep, 2014 22:15
door ami6
Boudewijn schreef:Ami6, zou je eens kunnen uitleggen hoe je zoiets maakt?
tuurlijk Boudewijn, het staat allemaal op pagina 6
Geplaatst: za 27 sep, 2014 23:55
door joost2cv
azuiper schreef:
ik zou die Rattus Ferrum met al dat custom-plaatwerk wel eens in het echt willen bewonderen ...
Idd zoiets als kijkdag of opendeurdag?
Geplaatst: zo 28 sep, 2014 07:21
door Boudewijn
ami6 schreef:Boudewijn schreef:Ami6, zou je eens kunnen uitleggen hoe je zoiets maakt?
tuurlijk Boudewijn, het staat allemaal op pagina 6
Maar krijg je het met die machine zo strak dat nabewerken (hameren) niet nodig is? Ik zou verwachten dat er zoveel spanning in het materiaal zou komen dat het bol zou gaan staan, en aluminium heeft bij die korte bochten de neiging om te gaan scheuren.
Geplaatst: zo 28 sep, 2014 11:57
door ami6
Boudewijn schreef:ami6 schreef:Boudewijn schreef:Ami6, zou je eens kunnen uitleggen hoe je zoiets maakt?
tuurlijk Boudewijn, het staat allemaal op pagina 6
Maar krijg je het met die machine zo strak dat nabewerken (hameren) niet nodig is? Ik zou verwachten dat er zoveel spanning in het materiaal zou komen dat het bol zou gaan staan, en aluminium heeft bij die korte bochten de neiging om te gaan scheuren.
Is een kwestie van druk en snelheid in de bochten.als je aan je aandrijfwiel voelt dat het harder wordt om te draaien is het omdat de plaat die bocht niet wil nemen, druk iets minderen, snelheid minderen, geen nahameren nodig, wel héél véél oefening , en trouwens, bolle platen kun je terug rechten als je logisch nadenkt hoe het komt dat ze bol staan, spanningen moeten verwijdert worden op de juiste plaatsen, weet je, ik die nooit plaatwerk heb geleerd had het reeds door na enkele keren, net als fietsen, de eerste maal smak je op je smoel en na enkele uurtjes fiets je vrolijk rond.
Geplaatst: zo 28 sep, 2014 12:10
door ami6
joost2cv schreef:azuiper schreef:
ik zou die Rattus Ferrum met al dat custom-plaatwerk wel eens in het echt willen bewonderen ...
Idd zoiets als kijkdag of opendeurdag?
alles op zijn tijd jongens, de koude dagen komen eraan en ik moet nog grondverf (primer noemen jullie dat geloof ik?) spuiten, dus misschien uitstel, ik ben helemaal niet gestresseerd!
Beter een mooi afgewerkte wagen tonen na een lange wachttijd dan vlug vlug een matzwarte met enkele chroomstukjes erop in elkaar te flansen om de minpunten te verdoezelen. ik heb dat reeds te vaak gezien en indertijd zelf ook gedaan met spijt achteraf.Ook al kan de naam van het projektje anders doen vermoeden, dit wordt géén Rat-look.
Geplaatst: ma 6 okt, 2014 19:15
door ami6
En een vijfde laagje (2x epoxy en driemaal primer filler)
We zien het einde in zicht...pffff
Nog steeds niet de volle 100% overtuigd van de uiteindelijke kleur... hou wel van een bruin tintje...
Geplaatst: ma 6 okt, 2014 19:42
door azuiper
kleuren uitzoeken vind ik ook een van de moeilijkste dingen - ik heb mijn pickup nu voor de 2e keer geel gespoten (eerste keer te licht, 2e keer donkerder (kentekenplaat-geel) en eigenlijk nog steeds te licht naar mijn zin ...
)
tip : neem een oud stuk plaatwerk (bijv. een deur of spatbord) en rol deze in de kleur die je denkt dat hij moet worden in plaats van de hele auto - de kleur op een groter oppervlak als zo'n lullig staaltje zegt veel meer !
zelf gebruik ik verf op thinner basis die je moet vermengen met hars en vervolgens verdunnen naar gewenste viscositeit voor roller of verfspuit - kost ca. € 20 per blik van 750 ml - bevalt mij uitstekend qua prijs & kwaliteit
Geplaatst: ma 6 okt, 2014 20:12
door ami6
azuiper schreef:kleuren uitzoeken vind ik ook een van de moeilijkste dingen - ik heb mijn pickup nu voor de 2e keer geel gespoten (eerste keer te licht, 2e keer donkerder (kentekenplaat-geel) en eigenlijk nog steeds te licht naar mijn zin ...
)
tip : neem een oud stuk plaatwerk (bijv. een deur of spatbord) en rol deze in de kleur die je denkt dat hij moet worden in plaats van de hele auto - de kleur op een groter oppervlak als zo'n lullig staaltje zegt veel meer !
zelf gebruik ik verf op thinner basis die je moet vermengen met hars en vervolgens verdunnen naar gewenste viscositeit voor roller of verfspuit - kost ca. € 20 per blik van 750 ml - bevalt mij uitstekend qua prijs & kwaliteit
Hallo,
heb vroeger veel geexperimenteerd met verf ,roller en spuit, en ik moet zeggen met goede resultaten maar na zo véél werk op dit projekt (want het is geen auto natuurlijk
) lijkt het me verstandig om de eindlaag in een echte cabine te laten spuiten, met echte carrosserieverf , dit zal dan het enige zijn aan het project dat ik niet zelf zal gedaan hebben, maar als ik hem ooit wil "showen" moet de eindlaag perfekt zijn. My idea.
Geplaatst: vr 10 okt, 2014 09:30
door ami6
Hallo,
alles staat in de primer, dat is dus achter de rug.
Ik bots een beetje met m'n gebrek aan kennis op het volgende: de uitlaat!
Heb dus enkel een eerste demper eronder hangen, en omdat de motor achterin ligt geen plaats voor een sigaar-demper...
Hebben jullie een idee hoe ik dat kan oplossen , liefst iets dat zéér goed dempt, ik heb geen zin om veel lawaai te maken.
Ik dacht te vertrekken vanuit de eerste demper met een stuk flexibele uitlaat (inox?) omdat ik daarmee de positie van de tweede demper beter kan aanpassen. en daar aangesloten een motoruitlaat. Welke motoruitlaat? Ervaring met flexibele uitlaten?
Dit een foto uit de oude doos, enkel om jullie een idee te geven over de opstelling:
Thank's!
Geplaatst: vr 10 okt, 2014 09:50
door DucKKnutsel
Ik zou een uitlaat kiezen die ergens van af komt dat ongv de zelfde cc inhoud heeft als jou blok bv bmw/bsa dempers van een motor fiets. Dat als eind demper. Die zijn niet zo heel lang
Kan je niet de midden demper weglaten. Direct vanaf spruitstuk/ kachelpotten een 1e demper bv ouwe mini heeft hele kleine tussen dempers, die komen dan in jou geval ergens ter hoogte van je remklauw. Dan met een bocht naar beneden onder jou koffer bak daar hang je dan de tweede eind demper. Wel ff tjekken of je remolie dan niet te warm word Anders een hitte schilt monteren.
Mooi werk geleverd tot nu toe.
Geplaatst: vr 10 okt, 2014 09:57
door azuiper
Geplaatst: vr 10 okt, 2014 11:04
door DucKKnutsel
Die kever dingen heb ik eerder zelf gelast zijn hele grote platte dempers die kan je niet kwijt plus zo,n spaghetti uitlaat is erg lastig te maken. tenzij je een tig apparaat hebt met backing gas. Een doorlassing in je uitlaat (lasrupsen aan de binnenkant) geeft heel veel wervelingen in je uitlaat en dit kost veel vermogen dat je toch al niet veel hebt
Geplaatst: vr 10 okt, 2014 12:34
door Thijs
Is een RVS Eendensigaar in de breedte eronder geen idee?
Geplaatst: zo 12 okt, 2014 11:01
door ami6
hallo,
en als ik nu eens de de uitgang van de eerste demper die origineel links zit verplaats naar het midden van de eerste demper? En de linkse uitgang dicht las natuurlijk?