Pagina 11 van 15

Geplaatst: za 18 okt, 2008 12:09
door backfire
Hey Patrick, die mod. fussee, heb je dat zelf gedaan? Heb je camber ook ietsje aangepast of gewoon orgineel gelaten? Wordt mooi bakkie in ieder geval.

Geplaatst: za 18 okt, 2008 12:28
door robin2cv
Zie dat je de vooras van een 2cv gebruikt.
Ik heb ook een amichassis en had eerst een ami vooras gemonteerd met als gevolg dat de stuurstang niet past in dezelfde hoek als bij een 2cv.

Het stukje dat uit de as steekt om de stuurpen op te zetten zit in een iets andere hoek. tegen dat ik dat gevonden had was de koets al wat aangepast.

robin

Geplaatst: za 18 okt, 2008 12:53
door Patrick Hoskam
het is toch een ami vooras robin, met de stabilisatorstang en de zwaardere wiellagers, maar ik ga er een kruiskoppeling tussenzetten

weet niet waar jij aan ziet dat het een 2cv as is ?


@ backfire, ik heb de camber gewoon gelaten wat het was, wellicht ga ik daar ooit nog eens mee aan de slag, eerst eens kijken wat dit word

Geplaatst: zo 19 okt, 2008 13:10
door robin2cv
Ik bedoelde dat je er moest opletten dat je een 2cv asbuis gebruikt.
Ik heb ook een paar dagen een kruiskoppeling gebruikt en zo een eigen stuurstang willen fabriceren.
Je zal moet zien dat je de stuurstang dan op genoeg plaatsen vast zet ander zit er teveel speling op.
Ik heb voorlopig een 2cv vooras geplaatst maar (als ik mijn werken verder zet)
gewoon de draagarmen van de ami vooras op de 2cv asbuis zetten.
Er staat nu ook op de 2cv asbuis de stabistang van de ami dat is geen probleem gewoon de platen opzij van een ami gebruiken

mvg
Robin

Geplaatst: do 27 nov, 2008 21:38
door Patrick Hoskam
ik heb voor mn gs bak en visa koppelingshuis een paar keerringen nodig, iemand een idee of ik deze bij een technische groothandel kan krijgen ?

betreft keerringen voor de differentieel assen en de priseaskeerring in het koppelingshuis.

Geplaatst: zo 30 nov, 2008 20:56
door Patrick Hoskam
kleine update :

heb het visa koppelingshuis aangepast om de schijven van de ami Super bak kwijt te kunnen en de achterbevestiging van de bak gemaakt.

tevens de voorste draagarmen in de zwarte coating gespoten dus die kunnen ook gemonteerd worden.


paar plaatjes :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 30 nov, 2008 23:51
door Ronald
Patrick Hoskam schreef:paar plaatjes :
Man, man, man.....
Zo, zonder voorafgaande waarschuwing zulke plaatjes tonen..... :shock:
Hoeveel mensen hebben er in dit seizoen nog een zonnebril binnen handbereik, denk je?

Het ziet er jaloersmakend uit hoor. Petje af voor deze arbeid.

Geplaatst: di 2 dec, 2008 00:16
door Patrick Hoskam
vanvodn de voorste draagarmen gemonteerd, weer een stap verder 8)

kwam wel tot de ontdekking dat im door de verlaging een beetje in de knoop kom met de dempingsrubbers voor de draagarm..

is dit een bekend 'probleem' bij verlagen ?

Geplaatst: di 2 dec, 2008 08:01
door Gerard2cv
Patrick,heb je er al over gedacht,hoe je de motor gaat ophanngen(neer-
zetten)?

Geplaatst: di 2 dec, 2008 09:43
door Patrick Hoskam
Gerard Maas schreef:Patrick,heb je er al over gedacht,hoe je de motor gaat ophanngen(neer-
zetten)?
Goeie morgen gerard,
De motor komt aan de voorzijde gewoon op de bestaande bevestiging op het chassis.

Er komt een getunde 652 visa op met ami super bak.

Geplaatst: di 2 dec, 2008 10:01
door Gerard2cv
Ik dacht aan een gsa 1300 motor,dan moet je de voorbalk naar het midden plaatsen :lol:

Geplaatst: di 2 dec, 2008 11:29
door Patrick Hoskam
Gerard Maas schreef:Ik dacht aan een gsa 1300 motor,dan moet je de voorbalk naar het midden plaatsen :lol:
Nee geen gsa blok.

Een van de dingen die vast stonden voor ik ermee begon was dat het een twin moest blijven, dat is onlosmakelijk met het 2cv karakter verbonden en moet je dus niet veranderen is mijn idee.

Het word een visa met andere nokkenas, licht vliegwiel, andere ontsteking, dubbele vlak stroom weber, etc.

Geplaatst: di 2 dec, 2008 12:09
door Gerard2cv
Ik dacht dit omdat die Mehari die toen aan de reis naar Beging heeft mee-
gedaan ook een GSA motor had.Maar ik geef je gelijk

Geplaatst: wo 3 dec, 2008 22:54
door Patrick Hoskam
vanavond de voordraagarm montage afgewerkt en de stabilistor stang gemonteerd, fotos volgen nog , had geen camera bij..

Geplaatst: zo 14 dec, 2008 02:57
door Patrick Hoskam
de versnellingsbak die vooralsnog gebruikt gaat worden is klaar.

footootje van voor de behandeling en footootja van na de behandeling.


betreft linkse bak op de foto (de andere 2 wachten nog op betere tijden :lol: )

Afbeelding

footootje zoals bakkie er nu bij staat, verschil is redelijk zichtbaar :lol:

Afbeelding


Nu eerst bedtijd :D