Pagina 11 van 18

Geplaatst: zo 17 mei, 2009 12:30
door Jerre
Gistere eindelijk die arm terug laten persen :D
En 's avond al gemonteerd met een nieuwe lager
Dan hebben we het chassis terug recht gezet en de wielen gemonteerd
Nu zit de sturing terug aangesloten en de motor en boite staan er ook al terug op.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben ook al 1 as terug gestoken, maar het werd wat laat dus de andere doen we in de week nog en dan is het chassis af, dus dan gaan we aan de kas beginnen :D

Geplaatst: wo 20 mei, 2009 13:12
door Jerre
Zo, die 2de steekas zit erop en de uitlaat hangt er ook onder, dus het chassis is klaar om weg te zetten :)
Afbeelding
Afbeelding

Zo meteen dan nog de garage oprommelen en uitkuisen voor de kas

Geplaatst: vr 5 jun, 2009 20:48
door Jerre
Update:

Ondertussen is het chassis gewisseld met de kas
Afbeelding

en afgelopen weekend dan al wat bezig geweest :)
eerst de binnebekleding van de deuren gehaald
Afbeelding

Dan de koplampen eruit gehaald en de pinkers erafgedaan
Afbeelding

En alles ook al eens proper gemaakt
Afbeelding
Afbeelding


Morgen ook weer wat verder doen hoop ik :)

Geplaatst: vr 5 jun, 2009 21:51
door 2cvmaarten
Leuk project, valt het mee of tegen gezien de werkzaamheden die je tot nu toe gedaan hebt?

Geplaatst: za 6 jun, 2009 12:30
door Yannick
Wat ga je nu eigenlijk doen Jerre, opnieuw in de lak zetten?



Yannick

Geplaatst: zo 7 jun, 2009 10:45
door Jerre
@ 2cvmaarten, alles valt tot nu toe reuze mee, vooral van roest heeft ie bijna geen last (franse auto :D ), alleen heel vuil (franse auto :roll: )

@Yannick; Ze komt opnieuw in de lak, eerst eens zelf doen, als dat mooi is is het goed, en anders terug licht afschuren en over laten spuiten :wink:

Gisteren de kas op pootjes gezet en de achterkant proper gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 21 jun, 2009 17:16
door Jerre
Update:

Ondertussen is de kas proper
Afbeelding
Afbeelding

En gisteren alle roest op de bodemplaten behandelt
Afbeelding

er zijn een paar gaatjes in de bodem die gelast moeten worden, maar dat valt allemaal wel mee :)
Dit zijn zowat de enige slechte plekken van de kas
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 21 jun, 2009 23:06
door Yannick
Met wat heb je die plekken "behandeld"? Gewoon alles kaal zetten nu. Als je dan geen gaten ontdekt en alle roest echt wel weg is - geen vliegroest laten zitten - dan met een epoxyprimer spuiten of verven en dan in kleur lakken. Zomaar wat zwarte spul op de plekken doen heeft echt geen zin voor een restauratie. Roest moet weg zijn, niet afgeremd door wat dan ook.



Yannick

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 11:01
door Jerre
Die plekken hebben we afgeschuurd tot op de blanke plaat, en dan behandelt met brunox(of hoe je dat ook schrijft)
En voor de rest is er helemaal geen roest aan de bodem dus...
Als die gaatjes dan gelast zijn komt er de grondlaag en lak over.

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 19:22
door dyane_maniac
ik zou in ieder geval ALLE kitranden wegsteken en behandelen!!!

deze kit is vochtaantrekkend en doorlatend en is destijds op het kale staal aangebracht. je schrikt soms van wat je daaronder aantreft. beter deze kit iig weg te halen en evt plekken daaronder goed te behandelen.

je bent nu zo goed bezig. zou zonde van het werk zijn als er straks toch verborgen roest opduikt. don't underestimate the power of rust

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 19:37
door Yannick
Niet zo'n fan van Engelstalige slagzinnen maar Douwe heeft een punt. Terwijl die kit vroeger voor alle spuitwerk werd aangebracht doe je dit bij een restauratie beter na de primer.

Ook leuk is de kit vervangen door tin, maar da's natuurlijk een ander verhaal :wink:



Yannick

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 20:19
door backfire
Kleine opmerking, althans bij mijn eend van 87, de kit zat wel degelijk over de primer, niet op kaal ijzer, maar zoals Douwe aangeeft, na zoveel jaar heeft die zijn beste tijd wel gehad. Dus lekker alle kit wegsteken, boel in de epoxy (zoals Yannick ook aangeeft) en vervolgens goeie 3m kit terug. Daarna de boel in de primer en aflakken.

Kit vervangen bij een eend is niet slim, want je moet voorvertinnen en met lood afwerken, helaas zit er in dat voorvertinspul de nodige bijtende stoffen. In de vele randjes die een eend heeft zou ik het niet gebruiken. Klein beetje lucht en vocht er bij en het ijzer rot nog harder dan dat het normaal al zou doen.

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 20:46
door dyane_maniac
backfire schreef:Kleine opmerking, althans bij mijn eend van 87, de kit zat wel degelijk over de primer, niet op kaal ijzer,
okay, heb je gelijk in, maar dat dunne zwarte laagje is ook niet echt tegen water bestand.
backfire schreef:maar zoals Douwe aangeeft, na zoveel jaar heeft die zijn beste tijd wel gehad. Dus lekker alle kit wegsteken, boel in de epoxy (zoals Yannick ook aangeeft) en vervolgens goeie 3m kit terug. Daarna de boel in de primer en aflakken.
juist!
backfire schreef:Kit vervangen bij een eend is niet slim, want je moet voorvertinnen en met lood afwerken, helaas zit er in dat voorvertinspul de nodige bijtende stoffen. In de vele randjes die een eend heeft zou ik het niet gebruiken. Klein beetje lucht en vocht er bij en het ijzer rot nog harder dan dat het normaal al zou doen.
waarom is kit vervangen bij een eend niet slim? dit is toch nogenoeg eender als bij een dyane? vertinnen ed is leuk, maar dan moet je idd zeker weten dat het schoon materiaal is. ik zou, als alle kit weg is, de naadjes vullen met rls (of rx spul) iig spul dat in de roest gaat zitten. dit is geen wonderspul, maar het sluit iig de aanwezige roest (die je niet wegkrijgt) af. (sterker nog het pentreert in de roest)

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 21:53
door backfire
Douwe dat laatste had alleen betrekking op vertinnen. Niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk waren mijn gedachtes nog bij de vorige alinea.

Geplaatst: do 25 jun, 2009 14:53
door Jerre
Owkj, dat van die kit wist ik niet, maar daar moet ik dus nog werk van maken, goed dat julie dat hier zeggen :wink: :)