Pagina 11 van 14

Geplaatst: ma 26 sep, 2011 19:09
door Art
Gefeliciteerd! :extra_cool:

Geplaatst: ma 26 sep, 2011 19:53
door Peter Yedema
Geweldig, gefeliciteerd.

Geplaatst: di 27 sep, 2011 17:31
door RobM
als de motor loopt, niet in de versnelling en de koppeling niet ingetrapt dan hoor ik een hoog gierend geluid.
Als ik de koppeling intrap dan is het weg.

Druklager???


Gr Rob

Geplaatst: di 27 sep, 2011 19:29
door Roel l'Hiver
idd, waarschijnlijk druklager....

Geplaatst: di 27 sep, 2011 20:04
door Art
heeft de koppeling wel voldoende vrije slag?, kan zijn dat het lager net aan meedraait als de koppeling te strak staat

Geplaatst: di 27 sep, 2011 20:05
door Art
anders mischien een lager in de versnellingsbak, zit er voldoende bakolie in?

Geplaatst: zo 2 okt, 2011 19:10
door RobM
bakolie bijgevuld, koppeling iets losser en eergister naar hindelopen voor een zeilwedstrijd. Vandaag terug; binnendoor, dakje open, zonnetje op m'n bol. Eendrijden is geweldig!!

Gr Rob

Geplaatst: zo 2 okt, 2011 21:52
door Art
en het gierende geluid is weg?

Geplaatst: do 6 okt, 2011 18:23
door RobM
ja is weg.
De warme start blijft een drama. Nu de spatborden er af liggen voor contactpuntjes wissel, kleppen en gelijk de schijfremmen van nieuw rubber voorzien. Die blijven toch een beejte vettig.

Gr Rob

Geplaatst: do 6 okt, 2011 19:29
door Art
Dat ken ik, heb ik ook gehad met de eend, is de spanningsregelaar goed? Als ie teveel bij laad kan het zijn dat je bobine te heet word, bobine zelf kan natuurlijk ook nog stuk zijn. Of idd de ontsteking. Ik heb bij mijn eend zo,n beetje alles nagekeken aangepast en vervangen en toen was ie goed. (Ergens in mijn topic staat hoe en wat) Restauraties en verbouwingen ->mijn eendje verbouwing

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 11:12
door RobM
de warme start doet het nog niet.

gedaan:
carb schoongemaakt en vlotterhoogte afgesteld met citroën tool
kleppen gesteld
nieuwe bougies en contactpunten


de spanning op de accu is 14.8 volt bij verhoogd toerental. Dat is inderddad wel flink hoger dan de 14 V die er op staat. Ik heb nog een poging gedaan een diode in de massa van de regelaar te zetten om de uitgangsspanning 0.7 volt lager te krijgen maar daar loopt blijkbaar meer dan de 1 A die de diode aan kon.

Eerst maar eens achter een spanningsregelaar aan. En gelijk maar de bobine vervangen??

Gr Rob

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 12:20
door backfire
Ik neem aan dat er iets van 40A door heen loopt ;) of bedoel je de veldspoel, daat zal een 3 to 5A op staan.

14,8 is niets mis mee, Visa dynamo van mij doet 14,7 met elektronische regelaar.

Warme start, vol gas geven (niet pompen) en dan starten, zo moet het volgens het boekje. Als dat niet goed gaat nieuwe bobine. Ik heb wel begrepen dat de vervangingsbobines nog wel eens van slechte kwaliteit zijn.

Geplaatst: zo 9 okt, 2011 13:10
door André Post
Door een diode in de massa van de regelaar wordt de spanning zelfs hoger :wink:

Geplaatst: vr 14 okt, 2011 20:20
door RobM
André Post schreef:Door een diode in de massa van de regelaar wordt de spanning zelfs hoger :wink:
oh ja, denkfoutje...

De warme start doet het: nieuwe bobine er in en probleem over.
Ook nog nieuwe bekleding tegen de zijkant geplakt en komend weekend heerlijk touren.

Gr Rob

Geplaatst: vr 14 okt, 2011 22:10
door Art
Mooi dat ie het weer doet!, Vraagje, die bekleding tegen de zijwanden, waar heb je dat mee vast geplakt? Ik moet dit bij mijn eend binnenkort ook gaan doen namelijk.