Pagina 12 van 23

Geplaatst: di 22 jan, 2013 13:17
door RobM
net eentje opgehaald bij een mede-forummer. Daar ben ik blij mee. Misschien is de vorige ook wel gebarsten omdat het toen zo koud was. Deze ruit maar eens een paar dagen bij de kachel voor ie er in gaat.

Gr Rob

Geplaatst: di 22 jan, 2013 15:46
door schermer
Vorig jaar ook een ruit eruit gehaald bij kou en ook gebarsten. Gelukkig had ik nog een reserve. Stook eerst je werkplaats maar eens op en leg het rubber bij de kachel. Volgens mij was dat bij mij het probleem. Ik moest er teveel kracht op zetten en knap.

Geplaatst: vr 25 jan, 2013 08:18
door gelemotor
Dat zijn van die dingen waar je niet zomaar bij stilstaat, maar het rubber moet natuurlijk wel een beetje mee kunnen bewegen.
Dus inderdaad, ook dat rubber bij de kachel lijkt me een slim idee !

Gr, Luc

Geplaatst: vr 25 jan, 2013 09:45
door Michiel van G.
't wil vaak wel goed werken als je het rubber goed inweekt in een bak met heel heet water. Het rubber wordt dan soepeler, waardoor de ruit bij het plaatsen minder te verduren krijgt.

Geplaatst: zo 3 feb, 2013 16:05
door RobM
en weer een stukje verder:

Afbeelding
Ruit er in, draadboom naar achter aangesloten en wat los spul er op geschroefd.

Nog even wachten op de RVS strip voor de ventilatieklep, en die kan er ook weer in. En dan kan het dashbord er in.

Gr Rob

Geplaatst: wo 6 feb, 2013 20:39
door Art
Ziet er mooi uit zo hoor! :D

Geplaatst: zo 14 apr, 2013 22:15
door Art
Ben benieuwd of het project nog gevorderd is inmiddels.............

Geplaatst: zo 14 apr, 2013 22:25
door RobM
nou...... dat zal ik je vertellen....


er was wat met het chassis en dat werd vanuit garantie omgeruild. Maar daar moet dan 1 laag RX5 en 2 lagen RX10 per kant op, en de binnenkant 1 laag RX5 en 1 laag RX7, heb ik ook twee maal aangebracht, éénmaal met het chassis op zijn kop.

En al die lagen drogen dus niet bij min 10. Dus: 1/2 uur smeren en dan weer een week wachten. Als je bovenstaande opteld kom je zo op 8 weken wachten op drogende RX. Niet echt fotogeniek.

maar..... net vandaag de laatste plastic doppen vastgelijmd met RX10 in hun gaten.
Alles staat klaar voor de opbouw. Dat zal ook wel de nodige vijven en zessen met zich meebrengen maar we kunnen weer verder.

Alleen nog de deuren, motorkap en spatborden spuiten. Daar heb ik ruimte voor gevonden bij een medeforummer uit dalfsen.

dus: het vordert en het komt goed.

Gr Rob

Geplaatst: zo 14 apr, 2013 22:54
door TB
Ben je klaar mee... Wat mankeerde er aan dat chassis?

Geplaatst: ma 15 apr, 2013 11:09
door RobM
het was een electrolytisch gegalvaniseerd chassis. De buitenkant had ik van het zomer al in de RX. Toen ik met de binnenkant wilde beginnen eens goed met de zaklamp er bij en toen bleek er binnenin toch wel wat roest te zitten. De gaten vielen er niet in maar van een nieuw gegalvaniseerd chassis verwacht je dat toch niet. In goed overleg een andere gekregen; thermisch verzinkt met een blinkende binnenkant.

Dat kost wel flinkt tijd maar ach; het is bedoeld als project. Ik hoef er niet van te leven.
Alleen jammer dat ik er weer voor 80 euro RX op moest smeren. Is mijn eend weer 5 procent duurder geworden.

Gr Rob

Geplaatst: ma 15 apr, 2013 15:55
door Erikjan
Mooi project koets staat er mooi bij :)


Maar wat is de reden van al die RX producten. Een thermisch verzinkt chassis roest toch niet?

Ik heb er zelf 1 onder de pickup daar van heb ik de buitenkant zwart gemaakt omdat ik de glimmende niet zo mooi vind. Maar ik eenden gezien met een onbehandeld chassis waar na een aantal jaar nog geen roestplekje aan te bekennen is.


Z'n chassis heeft ook geen felsranden waar de zink niet in kan trekken. De binnenkant heb ik nog een busje ML in leeg gespoten maar ook dat was meer om dat het tegen mijn gevoel in gaat een chassis niet te behandelen. Echt veel nut heeft het verder niet denk ik.

Geplaatst: ma 15 apr, 2013 16:12
door Michiel van G.
een Electrolytisch verzinkt chassis is inderdaad een ander verhaal. die kunnen wel degelijk roesten, kijk maar naar electrolytisch verzinkte auto's!

Geplaatst: ma 15 apr, 2013 16:48
door Bull Frog Bleu
Dan is een kataforese chassis nog beter als de elektrolytische.
Alhoewel thermisch verzinkt natuurlijk wel zijn voordelen heeft.

Geplaatst: ma 15 apr, 2013 17:15
door RobM
dit is een standaard chassis wat thermisch verzinkt is. Dus wel met felsnaden.
en die RX?? deze eend ga ik houden. Better safe than sorry.

in de koets zat een verzinkte bodemplaat gelast. Die was aan de onderzijde niet behandeld. Nu weet ik niet hoe lang die er al zat, maar er zat toch wel wat roest op.


Gr Rob

Geplaatst: ma 15 apr, 2013 21:29
door Art
Kijk dat zijn weer allemaal goede berichten. Ik ga het volgen! Succes alvast met het opbouwen.