Spookeend V2.0 !
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
denk wel dat het voldoende is ja, zeker de knipperlichten zijn erg fel!
Nou nog de voorknippers verzinnen en maken, lol
Nou nog de voorknippers verzinnen en maken, lol
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Die Eend word prachtig, en die LED verlichting is helemaal top
@Andre, kun je eens wat details vertellen over hoe je dit gemaakt hebt? Ik wil nl. de 6 volt achter verlichting van mijn AZU met LED's uitvoeren, en licht, rem en richting achter 1 glaasje zoals Spookeend het heeft, zou geweldig zijn
@Andre, kun je eens wat details vertellen over hoe je dit gemaakt hebt? Ik wil nl. de 6 volt achter verlichting van mijn AZU met LED's uitvoeren, en licht, rem en richting achter 1 glaasje zoals Spookeend het heeft, zou geweldig zijn
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
jaaa zelf ook al vaak aan gedacht om dit te gaan doen maar ben niet zo handig met die kleine ledjes dus die wil ik ook wel. Af en toe duiken ze wel angstig dicht op mijn achter bumper en beginnen te toeteren als ik afsla. Nou zijn sommige mede weggebruikers ook echt blind Dit zou zeker kunnen helpen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
als een modje er dan een mooi topic van kan splitsen?
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
- André Post
- Heavy user
Ik rijd al jaren met LED's in de achterlichten van mijn 18PK.
Remlichten was ik nog niet aan begonnen, dat lukt niet met gewone heldere LED's.
Bij Spookeend darom highpowerled's gebruikt die toevallig vrij goedkoop bij de dump in IJmuiden te koop zijn.
Deze LED's hebben een stroom nodig van zo'n 400mA bij een spanningsval van ±3V.
Voor 12V kunnen dan 2 in serie voor lichtspreiding en opbrengst.
Ik gebruik een gewone weerstand als stroom begrenzing.
De knipperlichten kunnen beter gewone lampen zijn omdat een knipperautomaat een belasting nodig heeft om te functioneren.
Misschien eens kijken om zo'n highpowerled te gebruiken als ondersteuning voor het knipper/remlicht.
Het lastigste is nog een plek daarvoor te vinden.
Remlichten was ik nog niet aan begonnen, dat lukt niet met gewone heldere LED's.
Bij Spookeend darom highpowerled's gebruikt die toevallig vrij goedkoop bij de dump in IJmuiden te koop zijn.
Deze LED's hebben een stroom nodig van zo'n 400mA bij een spanningsval van ±3V.
Voor 12V kunnen dan 2 in serie voor lichtspreiding en opbrengst.
Ik gebruik een gewone weerstand als stroom begrenzing.
De knipperlichten kunnen beter gewone lampen zijn omdat een knipperautomaat een belasting nodig heeft om te functioneren.
Misschien eens kijken om zo'n highpowerled te gebruiken als ondersteuning voor het knipper/remlicht.
Het lastigste is nog een plek daarvoor te vinden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
pfffff thuis! helaas rijdt ie nog niet maar hij start al wel weer met een sleutel!
krijg de electrics nog niet helemaal voor elkaar, zit weer te kloten met gevarenlicht schakeling die niet meewerkt!
Dak zit erop, kabelboom dr in, achterdeuren afgehangen en klaar, voorruit, ventilatie klep (tering ding, gaat echt wel dicht met KIT!) Achterlichtjes gemonteerd.... naja dat was het wel voor vandaag. Voor morgen alweer 2 kinkjes in de kabel dus kan niet hele dag achter elkaar, helaas....
Hopelijk met hulp morgen remmen vullen enz... en electrics verder klaar maken! en misschien een voordeur weer in elkaar zetten.
krijg de electrics nog niet helemaal voor elkaar, zit weer te kloten met gevarenlicht schakeling die niet meewerkt!
Dak zit erop, kabelboom dr in, achterdeuren afgehangen en klaar, voorruit, ventilatie klep (tering ding, gaat echt wel dicht met KIT!) Achterlichtjes gemonteerd.... naja dat was het wel voor vandaag. Voor morgen alweer 2 kinkjes in de kabel dus kan niet hele dag achter elkaar, helaas....
Hopelijk met hulp morgen remmen vullen enz... en electrics verder klaar maken! en misschien een voordeur weer in elkaar zetten.
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
pfffff
hele dag bezig geweest, wel wat gedaan maar wat zit het lekker mee zeg....
Bijrijdersdeur, eerste raampje erin, laatste boutje erin, kooimoertje stuk, heel de bende weer uit elkaar....
Onderste raampje, laatste van 4 RVS schroefjes erin, ging niet eens heel zwaar, knak, afgebroken..
Bende weer uit elkaar, uitboren en gelukkig weer heel nu.
Afhangen? ja, natuurlijk! na 1,5 uur kutviolen de deur nog niet normaal erin te passen. Ten einde raad de doos met scharnieren erbij gepakt, blijk er een miniem verschil in te zitten wat betreft lengte en hoogte!
Leermomentje, scharnieren BIJ je eend houden.... ze zijn niet altijd uitwisselbaar.
Misschien morgenavond even verder met mijn pa met de andere scharnieren, want met die ik nu gebruikte komt de deur niet langs het regengootje als je m opent....
hele dag bezig geweest, wel wat gedaan maar wat zit het lekker mee zeg....
Bijrijdersdeur, eerste raampje erin, laatste boutje erin, kooimoertje stuk, heel de bende weer uit elkaar....
Onderste raampje, laatste van 4 RVS schroefjes erin, ging niet eens heel zwaar, knak, afgebroken..
Bende weer uit elkaar, uitboren en gelukkig weer heel nu.
Afhangen? ja, natuurlijk! na 1,5 uur kutviolen de deur nog niet normaal erin te passen. Ten einde raad de doos met scharnieren erbij gepakt, blijk er een miniem verschil in te zitten wat betreft lengte en hoogte!
Leermomentje, scharnieren BIJ je eend houden.... ze zijn niet altijd uitwisselbaar.
Misschien morgenavond even verder met mijn pa met de andere scharnieren, want met die ik nu gebruikte komt de deur niet langs het regengootje als je m opent....
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed