Pagina 12 van 18
Geplaatst: do 18 okt, 2007 21:21
door SamClukkers
Hoera, vandaag mijn eerste poging tot herstel van een Robri! Oefening baart kunst, het heeft geholpen.

Onderaan zaten enkele diepe krassen die er wel uit te schuren waren, maar dan zit je natuurlijk met een iets andere vorm onderaan. Slechts één oplossing, opvullen.
Het stuk is nog niet perfect vlak geschuurd, enkel wat met de vijl in vorm gebracht.

Geplaatst: do 18 okt, 2007 21:27
door TB
Dat heb je netjes gedaan! Geen spoor meer van die scheur te zien
Hoe heb je m zo glimmend gekregen? Schuren?
Geplaatst: do 18 okt, 2007 21:31
door the Nosepicker
Polijsten denk'k?
Mooi werk Sam!
Geplaatst: do 18 okt, 2007 21:32
door SamClukkers
Dankje! Dat bovenste gedeelte is gewoon zachtjes opgeschuurd en met polish afgewerkt. Maar op foto 1 kun je zien dat ik veel dieper moet gaan om ervoor te zorgen dat al die spikkeltjes verdwijnen.
Geplaatst: vr 19 okt, 2007 16:35
door Frank-2cv
Netjes gedaan Sam!
Geplaatst: vr 19 okt, 2007 17:41
door siemen
Voor zowat alle zeldzame onderdelen weet ik nog wel een adresje achter Drachtten. Die man heeft gewoon 3 schuren vol met allerlei Citroen spul staan. U vraagt hij heeft het! Zelf heeft die man ook nog een aantal tractions, snoeken ( ja ook 2 orginele nederlandse ambulance exempalren!) een stel oude eendjes met alle extra's erop, een dyane en een stel gewone eenden.
Ik had voor Agent Oranje ook nog wat apart spul nodig en dat was geen probleem.
eastermar zat die kerel toch?
alles in de orgineele verpakking ik ben er ook geweest erg mooi om te zien.
net als die robier!!
Geplaatst: vr 19 okt, 2007 20:03
door thomaaas
Geplaatst: vr 19 okt, 2007 20:24
door Punky
Echt erg netjes gedaan!!!
Geplaatst: za 20 okt, 2007 10:56
door backfire
Kijk daar hou ik nou van, zelf proberen te repareren. Zeg Sam, heb je het nu gedaan met alusoldeer staven of echt tig gelast met alu als vloeimidden?
Ben toch benieuwd naar je werkwijze, maat van me heeft namelijk een motorblokje van een 1971'er Honda, waaraan we ook een stukje moeten repareren.
Geplaatst: za 20 okt, 2007 11:12
door SamClukkers
Bedankt allemaal! Het geeft zeker een enorm fijn gevoel om zelf al deze kleine dingen als nieuw te maken. Het hoeft daarom niet te lukken, als we maar geprobeerd hebben.

Hoi backfire, dit stuk is met de tig gelast, alles is netjes opgevuld met alu toevoegdraad van 1mm dik (denk ik).
Geplaatst: za 20 okt, 2007 11:20
door siemen
lastig klusje hoop vuur.
of je krijgt stroom:D
Geplaatst: za 20 okt, 2007 22:24
door TimVS
netjes gedaan Sam. Dit zal je veel zoekwerk uitsparen.
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 11:08
door SamClukkers
Met de grootste rotbak van de planeet mag het af en toe ook wel eens goed gaan!

Twee weken geleden kreeg ik van een clublid een foto van zijn AZU. Ik was stomverbaasd toen ik zag dat de ontbrekende voordeur van mijn AL in zijn AZU hing! Bleken onze twee auto's jarenlang in dezelfde garage te hebben gestaan. Weer mooi om te zien hoe ze mijn AL destijds kaal hebben geplukt. Nu kan ik de puzzel weer in mekaar steken, maar het is mijn eigen schuld natuurlijk dat ik hem perfect wil. Ik heb de beste man dus een andere zelfmoorddeur aangeboden en we hebben geruild. Mijn deur is poeperot, die hangen we dus aan de muur. Het ging natuurlijk om het feit dat die deur van mijn auto komt en ik nu alle Belgische details bij mekaar heb, zoals: ruiten, sierstrip en binnenbekleding. Ik was niet van plan om die dingen te zoeken, is toch een hopeloze zaak.
Deurtje bij thuiskomst:
Sierstrip heeft een flinke deuk gehad. Gelukkig zijn ze gemaakt van aluminium en dus nog best te redden.
Nog niet perfect, maar het ging al beter dan ik had verwacht.
En hier houdt het voorlopig op!
Geplaatst: za 27 okt, 2007 10:09
door thomaaas
Het zal wel weer aan mij liggen, maar in hoeverre verschilt deze deur dan van een gewone zelfmoorddeur? In ider geval wel gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Geplaatst: za 27 okt, 2007 15:27
door AZL57
Andere sierlijsten en mogelijk een kaartenbak in de deur, hoewel ik niet zeker weet of de AL deze bakken ook al had.