Punky's Motorrevisie
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
Als je deze bedoeld,moet je eerst de spoorstangkogelmoer losdraaien,na t borgveertje verwijderd te hebben,dan de twee moeren losmaken aan de wielzijde,en dan kan je de korte stang demonteren door m in een bepaalde hoek te draaien,en dan trek je m er onderuit.
Laatst gewijzigd door Hanzelman op do 27 dec, 2007 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Thanks. Aan 1 kant zit het nu al los, alleen wil dat verrekte armpje niet los van de fusee. Maar zit nu dik in de WD40. Borgplaatjes op de fusee waren al lang verleden tijd zag ik.
De klus wordt alleen zo steeds meer. Maar ja de winter is lang en nu kan ik er fatsoenlijk bij. Hoop morgen de elektra zo goed als af te hebben. Zover dat ik hem alleen later nog maar hoef in te tapen als alles klaar is.
Bij deze enkele foto's van vandaag.
Klaar voor een Dastybehandeling.
De klus wordt alleen zo steeds meer. Maar ja de winter is lang en nu kan ik er fatsoenlijk bij. Hoop morgen de elektra zo goed als af te hebben. Zover dat ik hem alleen later nog maar hoef in te tapen als alles klaar is.
Bij deze enkele foto's van vandaag.
Klaar voor een Dastybehandeling.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je koopt gewoon een motorkapdempingsplaat van Club Cassis en deze verknip je. Alle andere aanbieders waren duurder.
Zowel aan de bovenzijde als de plakzijde zit een plasticlaagje tegen de roest.
Heb er 2 gekocht. 1 voor het schutbord en 1 voor in de ribbelkap.
Zowel aan de bovenzijde als de plakzijde zit een plasticlaagje tegen de roest.
Heb er 2 gekocht. 1 voor het schutbord en 1 voor in de ribbelkap.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Die verbinding met dat armpje loopt een beetje taps. WD40 alleen zal niet helpen, een paar stevige tikjes (met beleid) van de hamer wel!Aan 1 kant zit het nu al los, alleen wil dat verrekte armpje niet los van de fusee. Maar zit nu dik in de WD40. Borgplaatjes op de fusee waren al lang verleden tijd zag ik.
Groet, Jan
XM Ambiance 1991
2CV6 1982
ID 19B 1968
2CV6 1982
ID 19B 1968
Ziet er netjes uit, nu je toch bezig bent zou je ook je stuurhuis kunnen reviseren als daar tenminste speling op zit. Al wil ik je niet met nog meer werk opschepen....
Groetjes en succes, Bart
Groetjes en succes, Bart
Laatst gewijzigd door Bartje op za 29 dec, 2007 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Stuurhuis heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Beetje nieuw vet kan nooit kwaad, maar hoeveel werk haal ik me dan weer op de hals?
Gisteren de bekabeling voor een groot deel af kunnen maken. Zit nu 10m extra bekabeling in en enkele eng gemaakt draadbomen uit het verleden zijn eruit. Ook ergens de bekabeling opnieuw door het schutbord laten gaan, want deze zaten zonder rubber tule, nu dus met. Alles ziet er al beter uit, al is het straks wanneer alles ingetaped is nog beter.
De kruipolie deed trouwens wel degelijk goed werk, want gisteren kon ik na 2 tikken de armpjes van de fusee halen. Deze zaten nog wel iets klem, maar niet meer vastgerot. Beide liggen er nu af en nieuwe hoesjes en borgplaatjes zijn gehaald. Deze kunnen er straks met wat vers vet zo weer op. Want het oude vet, werd toch wat hard.
Vandaag of morgen nog even de rubbers en armpjes terugplaatsen en de dempingsmat op het schutbord plakken en ik ben op schema. Nieuwe bekledingsset voor de binnenzijde van het schutbord is ook binnen, maar daar ben ik nog niet klaar met het plakken van de bitumen matten.
Gisteren de bekabeling voor een groot deel af kunnen maken. Zit nu 10m extra bekabeling in en enkele eng gemaakt draadbomen uit het verleden zijn eruit. Ook ergens de bekabeling opnieuw door het schutbord laten gaan, want deze zaten zonder rubber tule, nu dus met. Alles ziet er al beter uit, al is het straks wanneer alles ingetaped is nog beter.
De kruipolie deed trouwens wel degelijk goed werk, want gisteren kon ik na 2 tikken de armpjes van de fusee halen. Deze zaten nog wel iets klem, maar niet meer vastgerot. Beide liggen er nu af en nieuwe hoesjes en borgplaatjes zijn gehaald. Deze kunnen er straks met wat vers vet zo weer op. Want het oude vet, werd toch wat hard.
Vandaag of morgen nog even de rubbers en armpjes terugplaatsen en de dempingsmat op het schutbord plakken en ik ben op schema. Nieuwe bekledingsset voor de binnenzijde van het schutbord is ook binnen, maar daar ben ik nog niet klaar met het plakken van de bitumen matten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Stuurhuis op zich is niet zo heel veel werk. En nu kun je er goed bij. Maar je verzeilt idd van het een in het ander. En voor je het weet staat er een nieuwe eend. Op zich ook niks mis mee .Punky schreef:Stuurhuis heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Beetje nieuw vet kan nooit kwaad, maar hoeveel werk haal ik me dan weer op de hals?
dat hangt natuurlijk ook af van hoe vlot je bent met sleutelen... belangrijk is vooral, zit er speling op het stuurhuis??? iets wat nog goed is moet je natuurlijk niet uit elkaar halen.maar hoeveel werk haal ik me dan weer op de hals?
Groetjes, Bart
p.s. speling komt meestal door een versleten glijlager, dit merk je doordat de twee centrale tap einden in het stuurhuis naar voren en naar achteren kunne bewegen. Ook kan het lager van het asje waar je stuuras op zit versleten zijn. tot slot zouik ook zeker de stuurkogels, waarvan je de hoesjes toch al wil vervangen controleren op overmatige slijtage.
Succes.