Worldmeeting Zweden 2007
Zeg ervaringsdeskundigen.
Naar Denemarken (of Zweden in jullie geval) is het dan aan te raden door Denemarken over land te gaan (stukje om) of de boot te nemen Puttgarden (Duitsland) naar Rodby.
Volgens TomTom/routeplanner duurt het met de boot uur langer. Daarentegen heb je wel een rustmoment terwijl je toch vooruit komt
Tips en trucs? Gaat overigens om zaterdags overdag, dus tussen de middag met de boot over.
Naar Denemarken (of Zweden in jullie geval) is het dan aan te raden door Denemarken over land te gaan (stukje om) of de boot te nemen Puttgarden (Duitsland) naar Rodby.
Volgens TomTom/routeplanner duurt het met de boot uur langer. Daarentegen heb je wel een rustmoment terwijl je toch vooruit komt
Tips en trucs? Gaat overigens om zaterdags overdag, dus tussen de middag met de boot over.
is maar net wat je zelf wilt
je kan met de boot
duurt een uurtje gaat redelijk sneller dan met de eend rijden
boot vaart vrij vaak dus je staat nooit uuuuren te wachten
je kan over de snelweg duurt ietsje langer
en je komt alsnog over een tolbrug
tomtom gaat uit van een luxemodernecruisecontrolauto
met de hy ga ik zowiezo met de boot
ik hou niet zo van snelweg
je kan met de boot
duurt een uurtje gaat redelijk sneller dan met de eend rijden
boot vaart vrij vaak dus je staat nooit uuuuren te wachten
je kan over de snelweg duurt ietsje langer
en je komt alsnog over een tolbrug
tomtom gaat uit van een luxemodernecruisecontrolauto
met de hy ga ik zowiezo met de boot
ik hou niet zo van snelweg
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
qua kosten en tijd maakt het niet eens heel veel uit, een uur scheelt het zeker niet (heen boot, terug snelweg) maar dat ligt ook aan de situatie ter plekke.....
Ik moet wel zeggen dat het stuk na de boot, omhoog richting kopenhagen, erg mooi is om te rijden, mooier dan de andere kant. De brug is een ervaring op zich, lang en op 1 deel HEEEL hoog!
De andere keren alleen maar snelweg gehad, en de boot niet meer (dus maar 1 keer heen geweest met de boot) en het rijdt wel soepel. Let alleen op het begin van de vakantie. Dan moet je niet Denemarken uitwillen!
Ik moet wel zeggen dat het stuk na de boot, omhoog richting kopenhagen, erg mooi is om te rijden, mooier dan de andere kant. De brug is een ervaring op zich, lang en op 1 deel HEEEL hoog!
De andere keren alleen maar snelweg gehad, en de boot niet meer (dus maar 1 keer heen geweest met de boot) en het rijdt wel soepel. Let alleen op het begin van de vakantie. Dan moet je niet Denemarken uitwillen!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ik ben toen over de brug / tunnel gegaan zowel heen als terug. Dit was vooral om dat je dan geen rekening hoeft te houden met vaartijden. En het is een mooie brug om te rijden.
Maar afgelopen jaar ben ik naar Noorwegen wel met de boot gegaan en dat beviel ook prima. Lekker even uitrusten scheelt weer een keer stoppen.
Maar afgelopen jaar ben ik naar Noorwegen wel met de boot gegaan en dat beviel ook prima. Lekker even uitrusten scheelt weer een keer stoppen.
-
- Veelvuldig poster
Wij gaan a.s. zomer (komende zondag al ) richting de noordkaap met onze acadiane.
Wij twijfelen ook nog of we met de boot (puttgarden naar Rudby) nemen of met de twee tolbruggen gaan. Qua kosten en tijd maakt het denk ik niet heel veel uit. Het is wel even een rustmoment en je snijdt een deel van de route af. Alhoewel we vorig jaar wel door denemarken zijn gereden. Absoluut geen ramp en eveneens geweldig land!
Met een xantia zoef je over de weg en is die paar extra kilometers geen ramp. Het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt. Overigens, volgens mij gaan we aankomende zomer eendachtigen uit nederland tegenkomengezien er nog meer 2cv's richting het noorden gaan deze zomer
Alvast fijne vakantie toegewenst!
Wij twijfelen ook nog of we met de boot (puttgarden naar Rudby) nemen of met de twee tolbruggen gaan. Qua kosten en tijd maakt het denk ik niet heel veel uit. Het is wel even een rustmoment en je snijdt een deel van de route af. Alhoewel we vorig jaar wel door denemarken zijn gereden. Absoluut geen ramp en eveneens geweldig land!
Met een xantia zoef je over de weg en is die paar extra kilometers geen ramp. Het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt. Overigens, volgens mij gaan we aankomende zomer eendachtigen uit nederland tegenkomengezien er nog meer 2cv's richting het noorden gaan deze zomer
Alvast fijne vakantie toegewenst!
Citroén rolls better than a Rolls!
De Xantia is idd een ideale reisauto. Je vaart over de weg naar je vakantiebestemming en hebt totaal geen last van het feit dat de auto is volgestouwd.
Vandaag nog mailcontact gehad met de verhuurster van het huisje in Denemarken, ze woont in Frankrijk. Zij en haar familie namen altijd de boot in Puttgarden-Rodby. Dus dat ga ik ook maar doen.
Terugreis is 's nachts. Ga dan denk ik hele rit over de weg.
Vandaag nog mailcontact gehad met de verhuurster van het huisje in Denemarken, ze woont in Frankrijk. Zij en haar familie namen altijd de boot in Puttgarden-Rodby. Dus dat ga ik ook maar doen.
Terugreis is 's nachts. Ga dan denk ik hele rit over de weg.