Pagina 12 van 91
Geplaatst: zo 11 mar, 2007 17:58
door backfire
Zo vandaag stukkie verder gekomen, eindelijk de aandrijfassen los gekregen, tering wat zitten die moeren vast. Vervolgens de fusseepennen er uit getikt. Dus nu in ieder geval de voorste draagarmen kaal. Nu nog Rusty ff lief aankijken of ie een keer dop 44 wil uitlenen

.

Geplaatst: zo 25 mar, 2007 18:46
door backfire
Zow, het is nu 18:40 en ik ben naar de garage gegaan om 15:40.
Zolang heb ik er over gedaan om de moeren van de remtrommel los te krijgen (jaja ook de remschoentjes er af gehaald). Op het laatst ben ik op de werkbank geklommen, met een enkel de dop tegen gehouden, de andere de draagarm en rustig aan kracht zetten met 1,5 meter pijp. En ja hoor, pfffff. Het zweet gutste van mijn kop, dat is dan weer het nadeel van een zonnige dag.
3 stelnokken zitten behoorlijk vast geroest, dus dat moet in de week gezet worden. Ook maar meteen potje hittebestendige lak zoeken.
trommeltrekker van rusty werkte perfect, de zelfgemaakte dop44 is eigenlijk een maatje te groot, de dop wil er constant van af schieten.
Geplaatst: di 27 mar, 2007 20:25
door backfire
Geplaatst: di 27 mar, 2007 23:55
door Aloha Beach Cruiser
ut blijven mooie bijzondere dingen he..... die eendjes!

mooi werk!
Geplaatst: wo 28 mar, 2007 13:02
door wouter87
zeg ik mis al de hele tijd iets en ik ben ook hier al vergeten zondag op te letten. zijn je schoenen kapot of zijn ze niet meer om aan te zien. ik mis toch de sfeer in de foto's
Geplaatst: do 29 mar, 2007 10:29
door backfire
Niet meer om aan te zien, vol met verf
Overigens zaterdag had ik ze wel gewoon aan.
Geplaatst: do 29 mar, 2007 11:32
door wouter87
verdorie heb ik dat gemist, nou okeey ziet ook zo dom uit de hele tijd naar iemands voeten kijken omdat je zijn schoenen bewondert

Geplaatst: za 31 mar, 2007 19:02
door backfire
Ok voor wouter dan de kist,
voor de anderen, mijn nieuw chassis, waar eerst tectyl van af moet, smerig spul.
Want zo moet het worden, alvorens het chassis in de lak kan

Geplaatst: za 31 mar, 2007 20:33
door Punky
Zit dat chassis in de tectyl of ie ie kataforese behandeld. Als het het laatst is, dan zou ik het er niet afhalen namelijk.
Geplaatst: zo 1 apr, 2007 00:50
door backfire
Ja en Ja, het is kataforese en daarop zit tectyl. Kataforese krijg je er niet zo maar af, want dat is ongeveer hetzelfde als poedercoaten alleen dan onder water.
Dus ja tectyl gaat er af en de kataforese wordt opgeruwd, anders hecht de 2k lak niet zo goed.
Geplaatst: zo 1 apr, 2007 04:53
door Punky
Ok, ik was al bang dat je de kataforese behandeling eraf aan het halen was. Dat zou hetzelfde zijn als een gegalvaniseerd chassis kopen en dan de zinklaag beschadigen.
Geplaatst: zo 1 apr, 2007 10:24
door Jeroen-citroen
Off topic
Kan iemand mij uitleggen wat een gegalvaniseerd chassis met zink te maken heeft ??
Ik dacht altijd dat verzinken iets anders was dan galvaniseren. Of galvaniseer je met zink ?
Geplaatst: zo 1 apr, 2007 11:31
door backfire
galvaniseren is het proces, kan met zink, chroom en nikkel en misschien nog wel met andere stoffen.
De eend chassis zijn niet gegalvaniseerd met thermisch verzinkt. Dit gebeurt in vloeibare zink met een temp van 400 graden (plus minus)
Maar bij galvaniseren begrijpt iedereen wat je bedoelt.
Overigens kataforese is niets anders dan poedercoaten onder water, dus het blijft gewoon lak. Als je aan de buitenkant de kataforese er af zou halen en deze vervolgens in een goed 2k lak terug zet is er nog steeds niets aan de hand. Bij de kataforese behandeling gaat het net juist er om dat het inwendige ook een laklaag krijgt tegen het roesten.
Geplaatst: zo 1 apr, 2007 12:14
door Jeroen-citroen
@ Backfire
Bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd.
Geplaatst: zo 1 apr, 2007 16:49
door backfire
poetsen poetsen poetsen poetsen poetsen poetsen
poetsen poetsen
poetsen poetsen
poetsen poetsenpoetsen poetsenpoetsen poetsen
en dan
helaas ook dit wordt dan stiekum toch zichtbaar:
