Pagina 12 van 17
Geplaatst: zo 8 jul, 2007 12:51
door Aloha Beach Cruiser
mooie ropperd
kun je een nummer geven van het deel wat eventueel verzet kan zijn? (dan bedoel ik hetb nummer zoals dat in de vraagbaak staat aangegeven)
Geplaatst: zo 8 jul, 2007 13:00
door siemen
met een aca haal je niet veel snelheid uit beter een 2cv bak nemen
Geplaatst: zo 8 jul, 2007 18:49
door Wim van den Bergh
THE SPITFIRE schreef:ow als dat zo is zal ik is kijken. ik heb het zelf ook.
3e bak al in 1.5 jaar...
Als je gewend bent om je hand op de pook te laten rusten tijdens het rijden kan dat de oorzaak zijn. Na het schakelen de pook los laten dus ...
Geplaatst: ma 9 jul, 2007 07:42
door THE SPITFIRE
ja anders slijt het in de bak toch???

Geplaatst: ma 9 jul, 2007 13:45
door Jheronimus
Hoezo dat dan?
Rij al jaren met de hand regelmatig op de pook. volgens mij kan dat bij de eend geen kwaad.....
Geplaatst: ma 9 jul, 2007 14:41
door Punky
THE SPITFIRE schreef:ow als dat zo is zal ik is kijken
ik heb het zelf ook...
3e bak al in 1.5 jaar...
Je moet ook geen achteruitrijrace doen met een eend he.

Geplaatst: ma 9 jul, 2007 17:13
door Aloha Beach Cruiser
nee dat verhaal ken ik, achteruit doe ik altijd rustig aan!
gaat het goed trouwens een aca bak achter een opgepepte visa (omdat je met die korte vertanding zit!!

)
Geplaatst: ma 9 jul, 2007 23:48
door Evan
charleston tuning schreef:nee dat verhaal ken ik, achteruit doe ik altijd rustig aan!
gaat het goed trouwens een aca bak achter een opgepepte visa (omdat je met die korte vertanding zit!!

)
sommigen hebben korte spline, latere versie heeft wel lange splines
Geplaatst: di 10 jul, 2007 13:27
door dyane_maniac
Evan schreef:charleston tuning schreef:nee dat verhaal ken ik, achteruit doe ik altijd rustig aan!
gaat het goed trouwens een aca bak achter een opgepepte visa (omdat je met die korte vertanding zit!! :roll: )
sommigen hebben korte spline, latere versie heeft wel lange splines
eigenlijk net een eend zo'n aca
Geplaatst: do 9 aug, 2007 10:53
door Wim van den Bergh
Wim van den Bergh schreef:Als je gewend bent om je hand op de pook te laten rusten tijdens het rijden kan dat de oorzaak zijn. Na het schakelen de pook los laten dus ...
Jheronimus schreef:Hoezo dat dan? Rij al jaren met de hand regelmatig op de pook. Volgens mij kan dat bij de eend geen kwaad.....
Het schijnt dat je door met je hand op de pook te rijden de schakelvork onder druk kan zetten waardoor die achterste ring los zou kunnen lopen. Die ring zit normaliter geborgd met een minimale borging die door trilling wordt opgeheven. Heel verhaal maar sinds ik mijn pook met rust laat zijn mijn loslopende borgring problemen (tweemaal bak vervangen) voorbij ...
Geplaatst: do 9 aug, 2007 12:41
door backfire
Hand rijden op de pook is bij elke handbak slecht, je oefend constant druk uit op de schakelvork.
Geplaatst: do 9 aug, 2007 12:50
door Erikjan
Zit die pook niet veel te ver naar voor om vast te houden tijdens het rijden?
Geplaatst: vr 10 aug, 2007 12:33
door backfire
Als je door de stad rijdt, staat ie bij mij vaak in zijn 3 en dan zit ie wel lekker dichtbij.
Geplaatst: vr 10 aug, 2007 14:10
door Pierce
Ik ben zelf niet zo enorm technisch aangelegd maar het lijkt mij erg vanzelfsprekend dat het niet goed is om met je hand op de pook te rijden. Elke pook trilt een beetje tijdens het rijden, door je hand erop te leggen houd je die trilling tegen waardoor er andere dingen gaan trillen dan alleen het uiteinde. Daar komt nog bij dat je de pook nog ietsjes naar beneden drukt waardoor je de verbinding onder de motorkap omhoog drukt.
Misschien geen erg duidelijke uitleg maar een betere uitleg laat ik aan de experts over

Geplaatst: vr 10 aug, 2007 21:40
door Aloha Beach Cruiser
Om maar weer eens een kleine update te geven...
de charly is inmiddels opgehaald en was het dus tijd om de rat weer rijdend te maken.. dus een andere versnellijngsbak.
zoals we gedacht hadden, het diff. doormidden! dus alles mooi in een dag allemaal weer vervangen, andere bak, motor erweer in... remmen enz enz alles weer aansluiten..mmm wel aardig roest aan het chassis!
jahoor gat! en nog meer en nog meer

je kent het .. nou ja gaat van winter toch een andere koets op dus.. laat maar wezen..
eindelijk klaar, eindelijk weer toeren, totdat we door een onverwachtse behoorlijke kuil jagen en met een boel geratel maar eens tot stilstand komen..
Chassis totaal verzet, koelhuis krom enz enz.. rot rotter rotst.. zucht
dus nus is de koets rot, het chassis rot ... wat is er nu nog over??
EINDE VERHAAL dus!!
wat we nu verder doen weet ik niet, maar heb nu nog setje avo's, stabilisatiorstang, opgevoerde goedlopende als nieuwe visa, en goeie versnelingsbak en de burton velgen ..
tja, maar eens goed denken wat we nu verder gaan doen..
heb natuurlijk nog een mooie special in de stalling staan, maar die is te fijn om het hele ratte plan in te bouwen

dus even een dip! en vannacht slecht slapen denk ik
