Pagina 12 van 17
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 17:18
door Green-Duckman
Fo
to's altijd welkom!!
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 20:11
door Patrick Hoskam
hier ook nog geen schokbrekers
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 22:07
door dyane_maniac
hoe haal je in godsnaam die olie eruit? zit daar een dopje op de schokdempers???
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 22:10
door Punky
Boren en lassen. Lees het Snail topic anders eens door.
Geplaatst: vr 26 okt, 2007 22:11
door dyane_maniac
ja sorry, dat had ik beter even kunnen doen
Geplaatst: za 27 okt, 2007 10:27
door thomaaas
Je kunt ook gewoon het oude systeem nemen met wrijvingsschokdempers. Dat is ook zelf instelbaar, kun je m zo zwaar zetten als je zelf wilt
Geplaatst: za 27 okt, 2007 11:23
door Spookeend
Dingdong, ze zijn er, yessssss
Adrie, bedankt
Greatnix Spookeend
Geplaatst: za 27 okt, 2007 11:40
door dyane_maniac
thomaaas schreef:Je kunt ook gewoon het oude systeem nemen met wrijvingsschokdempers. Dat is ook zelf instelbaar, kun je m zo zwaar zetten als je zelf wilt
ja dat hoopte ik al. ik heb die nl en volgens een vriend die dat systeem ook heeft, duikt een auto met batteurs/frotteurs heel erg bij bijvoorbeeld een verkeersdrempel. en ik wil gewoon graag loeihard over drempels kunnen. maar goed ik ga me tzt wel verdiepen hoe je dit moet afstellen. ik hoop dat dit niet al te lastig is.
douwe
Geplaatst: za 27 okt, 2007 11:51
door Spookeend
De meharie heeft ook die batteurs/frotteurs en nadat Andre daar eens mee bezig is geweest, was het opeens een heel andere meharie.
Eerst was het een soort badkuip, leek wel een golfslag bad, nu, hij duikt nog wel, maar veel minder en stopt ook meteen, dus ik vermoed dat een ouderwets setje op zich wel redelijk in te stellen is zodat je vrij stug kan rijden. Het fijne weet ik er niet van, ik ben er toen niet bijgeweest met dat afstellen, dat was Andre zijn ding toen.
Er zit wel een beschrijving bij, maar ik vind niets over de montage stand. Ik neem aan dat de plastic stofkappen (net weer jammer) met de rijrichting mee moeten, zodat ze geen vuil kunnen vangen? Maar geld dit voor de achter schokbrekers ook? Denk, vraag het maar even voor de zekerheid, omdat ik meen bij de lips de schokbrekers andersom moesten dan bij de Monroes, maar dat weet ik niet zeker meer.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: za 27 okt, 2007 12:39
door Gerard2cv
Het lijkt me het wijste om de stofkappen beide aan de veerpotkant te bevestigen
Geplaatst: za 27 okt, 2007 13:13
door thomaaas
dyane_maniac schreef:thomaaas schreef:Je kunt ook gewoon het oude systeem nemen met wrijvingsschokdempers. Dat is ook zelf instelbaar, kun je m zo zwaar zetten als je zelf wilt
ja dat hoopte ik al. ik heb die nl en volgens een vriend die dat systeem ook heeft, duikt een auto met batteurs/frotteurs heel erg bij bijvoorbeeld een verkeersdrempel. en ik wil gewoon graag loeihard over drempels kunnen. maar goed ik ga me tzt wel verdiepen hoe je dit moet afstellen. ik hoop dat dit niet al te lastig is.
douwe
Echt supramakkelijk. Je haalt ze eruit, en dan zit r een veer met een stelbout. Die bout moet je met standaard instelling zo ver aandraaien, dat je 16 Nm nodig hebt om de plaat te draaien ten opzichte van de drukgroep. Maar je kunt dit natuurlijk veel stugger maken. Wat jou vriend waarschijnlijk heeft, is dat 'ie ze al een tijdje gebruikt heeft en de plaat is afgesleten. Dan moet je ze dus weer opnieuw instellen
Geplaatst: za 27 okt, 2007 13:19
door Aloha Beach Cruiser
yes Arjan heeft de avo's ook binnen..
heerlijk veren die dingen prachtig.
ik hou em op de drempels niet bij met de kever.
Geplaatst: za 27 okt, 2007 15:48
door Erikjan
Bij mij zijn ze ook binnen!! Super bedankt ga ze snel monteren en proberen hoe het rijd.
TOP!
Geplaatst: za 27 okt, 2007 17:34
door backfire
Boehoe heb vandaag weer geklust, ligt er een briefje, pakketje bij de buren, zijn ze niet thuis, nee he, heb ik weer.
Geplaatst: za 27 okt, 2007 18:40
door Patrick Hoskam
ik heb ze ook binnen, alleen duurt het nog zeker een half jaartje voor mn 2CV-RS rijd.......