Pagina 12 van 15

Geplaatst: zo 14 dec, 2008 13:23
door backfire
patrick wat is eigenlijk de eindreductie van deze bak t.o.v. de 2cv bak?

Geplaatst: wo 17 dec, 2008 11:22
door Patrick Hoskam
dat durf ik zo niet te zeggen..

Zal vanavond eens kijken, heb het wel in mn grote aantekeningen boek staan..

Na kerst ook een rolkooi ophalen bij leen.. Kan daar ook mee aan de slag gegaan worden.

Verder allerlei materiaal, zoals nieuw remspul besteld bij mehariche..

Geplaatst: vr 19 dec, 2008 01:12
door Patrick Hoskam
eind reductie is 4.125, zo uit mn hoofd is dat bij een 2cv6 bak ook.

vanavond een begin gemaakt met de fliptop

paar footootjes, incl wat oudere foto's van de van gemonteerde voordraagarmen en stabi. stang.

tevens koets weer tijdelijk op chassis geplaatst, deze stond nog buiten onder zeil, wat wel erg vochtig is in deze tijd van het jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: vr 19 dec, 2008 11:46
door Willem2
Die fliptop ziet er puik uit!
Is dat een bestaand iets of is het eigen ontwerp?

Geplaatst: vr 19 dec, 2008 11:58
door Patrick Hoskam
nee is geen bestaand iets, eigen constructie, ooit bij een ander gezien en zelf een verbeterde uitvoering bedacht

Geplaatst: vr 19 dec, 2008 12:07
door Willem2
Komen de spatborden dan trouwens niet tegen de bumper aan?

Geplaatst: vr 19 dec, 2008 13:52
door Patrick Hoskam
de bumper word gemonteerd op de voorste draai punten, dus kantelt dan gewoon met de rest mee.

Geplaatst: vr 19 dec, 2008 14:44
door björn
hi
ziet er goed uit die flipfront
maak je voorste knipperlicht gatten nog dicht?
is wel het mooiste met een ribbelkap

bij de weg waar heb je die super coolle achterlichten van daan?

Geplaatst: za 20 dec, 2008 14:15
door Patrick Hoskam
voorste knippers weet ik nog niet wat ik daarmee doe, schermen moeten soieso nog andere op, deze zijn rot.

achterlichten zin Hella Led module lichten.


Gosyteren met de fliptop bezig geweest en de motor gepast.....

Een visa met ami super bak en daarop een ribbelkap past niet....

koeltunnel, olievulpijp en dynamo zitten in de weg..

Maar er is geen probleem zo groot of het kan opgelost worden

Geplaatst: za 20 dec, 2008 16:25
door Green-Duckman
Of toch overstappen naar een gewone kap, kan ook heel mooi zijn.
Ligt een beetje aan de kleur waar je aan zit te denken.

Geplaatst: za 20 dec, 2008 17:04
door Patrick Hoskam
word helemaal wit, moderne kap is altijd nog een optie maar pas als het echt niet anders meer kan

Geplaatst: za 20 dec, 2008 18:03
door Rossero
En je versnellingsbak inkorten? Ik weet niet hoe een ami-super bak er uit ziet, maar die lijkt op die van een GS meen ik. Hier staat hoe je enkele centimeters van je versnellingsbak af kunt halen.

Geplaatst: za 20 dec, 2008 18:06
door björn
die 2 vul bussen achter op je bak wat korter maken
dan komt de hele handel iets naar achteren
heb ik ook gedaan om dat ik in de knoei kwam door die ontstekings beugel voor visa censoren

ohh ja heb je op de super bak het klokhuis vervangen met 1 van een visa?
dat is die toeter vorm aan de voor zijde van bak
deze past en is iets korter
dit heeft olli uit vinland ook ge daan bij de dr pepper eend

Edit TD, van 2 berichten 1 gemaakt.

Geplaatst: za 20 dec, 2008 19:41
door Patrick Hoskam
kopphuis is van visa ja, maar als ik iets naar achter ga zit ik met mn bak tegen mn stuurstangen.

Geplaatst: za 20 dec, 2008 19:47
door björn
ik heb 6mm gedaan maar kan nog meer denk ik
en wat als je uit je voettenbak een stuk slijpt en dan je bak over je stuurstang doet en een stukje koets in
schijn niet eens zo slecht te zijn dat alles voor over gekanteld staat