Pagina 12 van 18
Geplaatst: do 25 jun, 2009 16:37
door dyane_maniac
is een naar klusje. het beste is de kit te verwarmen met een verfbrander (niet te heet want het wil wel fikken) en dan met een verfkrabber krabben. als de kit goed warm is trek je makkelijker een flinke "rups" los. een tandarts haakje is heel erg fijn voor in de naadjes.
enne oja, een koud biertje binnen handbereik veraangenaamd dit klusje behoorlijk!
Geplaatst: di 30 jun, 2009 14:51
door Jerre
Pa heeft van het weekend het eens allemaal aan het bekijken geweest
en vind dat het beter is om alles netjes te laten zitten, aangezien er werkelijk GEEN roest te bespeuren valt aan de naden
Geplaatst: di 30 jun, 2009 15:09
door SamClukkers
Pa's die auto's bekijken, dat ken ik ...
Aan onze Ami 8 was ook absoluut niks te zien, tot ik de kit uit de naden had verwijderd. Doeduzelf een plezier en steek er nu een paar uur extra werk in, gewoon om problemen in de toekomst te vermijden. Als er nu niks onder te kit blijkt te zitten, des te beter!
Geplaatst: do 16 jul, 2009 20:10
door Jerre
De kit blijft toch maar zitten
Op een paar plekken een klein stukie eraf gehaald, er zit geen roest onder en de kit zit op de primer, dus het lijkt nu toch te gek om het er allemaal uit te gaan prullen.
Ondertussen wat aan het verven geweest
1ste laag
2de laag
En alle behandelde plekken op de bodem
Nu zijn we aan het zien achter een goeie laspost voor niet te veel geld, en dan kunnen we weer verder
Geplaatst: do 16 jul, 2009 20:53
door 2cvfreak
ik zou voor alle zeker heid de kit er toch afhalen...
je hebt die hele toko nu uit elkaar liggen, je bent er nu toch mee bezig en je kunt er nu goed bij! ik zou het wel het doen, gewoon voor de zekerheid!
helemaal omdat je de rest ook al zo serieus aanpakt!
maar jou auto, jou keus...
en zo als ik al zei: je pakt het serieus aan! mooi om te zien! succes
Geplaatst: di 21 jul, 2009 12:41
door Jerre
Thanx
Nog wat dat gelast moet worden
Maar das voor als we terug zijn van vakantie (morgen naar oostenrijk
)
Want dan komt m'n grootvader een 380 pries zetten in de garage en gaan we bij iemand een laspost lenen.
Geplaatst: di 11 aug, 2009 11:56
door Jerre
Zo, al eventjes geleden hier
Van de week alle roest aan de achterspatborden behandelt
Dat viel allemaal wel mee, de rechtse had wel iets meer roest.
En ook aan het front bezig geweest
Straks gaan we normaal de laspost halen, en dan kunnne we daar van het weekend mee beginnen
Geplaatst: di 18 aug, 2009 12:39
door Jerre
Zo, gistere dan begonnen aan het laswerk, het eerste plekje was wat geklooi, maar eenmaal alles juist was ingesteld ging het wel goed
En ook meteen maar geplamuurd.
De bodemplaten hebben we al gedaan
En links achteraan aan de wielkast, dit moet nog wat worden bijgewerkt enzo, maar het werd al wat laat.
vandaag gaan we dan alle plekken die al gelast zijn nog wat bijwerken en dan in de grondverf zetten.
En de rest van het laswerk is dan normaal voor volgend weekend.
Geplaatst: di 18 aug, 2009 14:19
door siemen
je moet geen plamuur in de bodemplaat stoppen dat breekt er zo weer uit!
goed dik in de grondverf zetten!
Geplaatst: do 27 aug, 2009 16:26
door Jerre
Geplaatst: wo 16 sep, 2009 14:42
door Jerre
Ondertussen al terug school
Maar het geraakt nog wel vooruit
Nog wat aan het plamuren geweest
En alles geverfd
Ook nog aan het lassen geweest aan de kofferklep
En net nog onderaan ontroest
Straks normaal de kofferklep nog afwerken en alles verven.
Geplaatst: wo 16 sep, 2009 16:45
door backfire
Je gebruikt wel erg veel plamuur op plekken waar je het zeker niet wilt hebben. Die plekken gaan binnen een paar jaar lekker rotten doordat de plamuur daar op plekken zit waar beweging in zit. Niet voor niets gebruikt men daar bodykit voor.
Geplaatst: wo 16 sep, 2009 17:25
door 2cvmaarten
Plamuur is in alle opzichten 'sukkelzalf'' het probleem is tijdelijk weg maar zal zich vanzelf weer manifesteren!
Verder wel leuk bezig met je restauratie
Geplaatst: wo 16 sep, 2009 17:31
door Jerre
Ik weet er niks van
Gaat dat dan echt zo erg zijn, als je het goed in de lak zet enzo...
Geplaatst: wo 16 sep, 2009 18:16
door Willem2
De keots beweegt altijd wel iets, het is een flexibel geheel. Plamuur daarentegen niet, dus dat gaat breken, dan kan er water in tot aan het metaal. En het blijft dan ook lang vochtig onder de plamuur, dat wil je niet.
Beter de mooi afgewerkte las laten zien, je bent er toch trots op, of niet.
En in veel gevallen zie je het toch niet, bijvoorbeeld op de bodemplaten, daar komt een mat overheen.