Vrijstelling belasting verdwijnt!!
Een nadeel van een toeslag op de brandstof is, dat mensen die in de grensstreek wonen gaan tanken in het buitenland. Daarmee creeer je rechtsongelijkheid want die mogelijkheid is er niet voor mensen in het midden en Westen vh land
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Veelvuldig poster
precies, het zit al in de brandstofprijs, dus die hoeft niet omhoog. en buitenlanders die in nederland rijden zullen toch ook wel eens tanken. waterdicht systeem, echt waar.Dyane schreef: In Nederland betaal je al met meeste voor een liter benzine. Dus daar zit het al in. .. En wat dan van al die buitenlanders die gebruik van de Nederlandse wegen maken.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dus als ik een auto koop (oldtimer) en deze in mijn al te overvolle wijk parkeer op een openbare parkeerplaatst (die aangelegd en ouderhouden zou moeten zijn uit de wegenbelasting) en vervolgens nooit gebruik en hierdoor er niets voor betaal kom je er gewoon mee weg.
zit je je buren te ergeren en de overheid krijgt nog niets binnen
+ dan gaat de oldtimer branche niet om zeep maar de benzine pompen in de grensstreek
+ dan gaat de oldtimer branche niet om zeep maar de benzine pompen in de grensstreek
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Gebruiker
Hoi,
Jammer dat deze ``regeling`` er nu komt!
Had vorig jaar naast de vec en Eend een mooie gave benz diesel gekocht met roetfilter....zie nu al de waarde (ja stond al een tijdje op div verkoop site`s dalen van 4500 naar krap 1000 euro...voor een eend betaal je al meer das tenmiste een troost maar om nu 135 euro voor de benz te betalen nee dank je denk dat ik maar een export bedrijfje begin in oldtimers.
Gr Ronald
Jammer dat deze ``regeling`` er nu komt!
Had vorig jaar naast de vec en Eend een mooie gave benz diesel gekocht met roetfilter....zie nu al de waarde (ja stond al een tijdje op div verkoop site`s dalen van 4500 naar krap 1000 euro...voor een eend betaal je al meer das tenmiste een troost maar om nu 135 euro voor de benz te betalen nee dank je denk dat ik maar een export bedrijfje begin in oldtimers.
Gr Ronald
Ronald heeft een 2cv6 1982
-
- Veelvuldig poster
euh... dat was niet helemaal mijn punt, ik rij wel degelijk op LPG. Als je veel kilometers maakt is het wel de moeite waard, ondanks het extra onderhoud. Daarnaast is een eend op LPG minder millieubelastend dan een op benzine. Ik liet die installatie trouwens al twee jaar voor hij belastingvrij was inbouwen. Mijn punt was dat de kosten die je maakt groter zijn dan het belastingverschil en dat het niet de moeite is om een LPG-installatie in een andere eend te gaan inbouwen.DuckZilla schreef:@ Captain Krimson: Mee eens! Ik vind een gasinstallatie in eend bouwen zoiezo een wat overdreven actie, vergeleken met de belasting die betaald moet worden( en zonde van de eend)
Nee, want buitenlanders betalen geen wegenbelasting.supercees schreef:precies, het zit al in de brandstofprijs, dus die hoeft niet omhoog. en buitenlanders die in nederland rijden zullen toch ook wel eens tanken. waterdicht systeem, echt waar.Dyane schreef: In Nederland betaal je al met meeste voor een liter benzine. Dus daar zit het al in. .. En wat dan van al die buitenlanders die gebruik van de Nederlandse wegen maken.
In een woonwijk wordt de weg onderhouden door de gemeente. Alleen de hoofdwegen zijn van rijkswaterstaat.j b schreef:dus als ik een auto koop (oldtimer) en deze in mijn al te overvolle wijk parkeer op een openbare parkeerplaatst (die aangelegd en ouderhouden zou moeten zijn uit de wegenbelasting) en vervolgens nooit gebruik en hierdoor er niets voor betaal kom je er gewoon mee weg.
Jongen en meisjes, dit is een convenant tussen belangenverenigingen en de staatssecretaris.
Maw er is nog niets veranderd. De kamer (1e en 2e!) moet nog akkoord gaan.
En de afgelopen jaren is er steeds iets veranderd op dit gebied. Dus de werkelijkheid van vandaag is niet die van morgen of overmorgen. Je kan geen zekerheid ontlenen aan dergelijk 'beleid'.
Eén ding is zeker, het gaat steeds meer geld kosten.
Dus koop een 18 pekaatje , gooi dat slome blok eruit voor een zesje en pruttel vrolijk door . Of laat dit heerlijke blok zitten en geniet van het enige echte eenden gevoel.
En de afgelopen jaren is er steeds iets veranderd op dit gebied. Dus de werkelijkheid van vandaag is niet die van morgen of overmorgen. Je kan geen zekerheid ontlenen aan dergelijk 'beleid'.
Eén ding is zeker, het gaat steeds meer geld kosten.
Dus koop een 18 pekaatje , gooi dat slome blok eruit voor een zesje en pruttel vrolijk door . Of laat dit heerlijke blok zitten en geniet van het enige echte eenden gevoel.
tweeceevees zijn leuk!
Ik denk dat je je vergist. Het gaat om meer dan een convenant. De staatssecretaris heeft het akkoord met de belangenorganisaties uiteengezet in een brief aan de Tweede Kamer. In die brief kondigt hij aan dat hij het akkoord gaat opnemen in het Belastingplan 2014. De Belastingdienst heeft opdracht gekregen de invoering voor te bereiden. Daarmee is voldaan aan de motie die de Kamer had aangenomen. De Kamer kan er nog wel over debatteren als het Belastingplan 2014 in zijn geheel aan de orde komt, maar dat is geen heilig moeten. Ga er maar van uit dat de kogel vrijwel door de kerk is. En laten we vooral niet blijven mekkeren over hoe het anders had gekund; Dit is wat "onze" lobbyisten er met moeite uit hebben weten te slepen. Een beetje waardering daarvoor richting Fehac, KNAC etc mag nu ook wel even.marcopr schreef:Jongen en meisjes, dit is een convenant tussen belangenverenigingen en de staatssecretaris.
Sorry maar ik ga echt niet juichen, vorig jaar september een lpg injectie installatie in een extra daarvoor aangeschafte BX sport gelegd, volgend jaar kan ik hem er weer uithalen, 3000 euro door de plee......achtpeter schreef:Dit is wat "onze" lobbyisten er met moeite uit hebben weten te slepen. Een beetje waardering daarvoor richting Fehac, KNAC etc mag nu ook wel even.
2cv bouwjaar '79 ook op LPG (al op lpg vanaf 1996) volgend jaar niets meer waard....
Ik kan hem dus nu 5 jaar schorsen, maar ik weet nu al dat die nieuwe regeling geen 5 jaar gaat houden.... durf er wel een wedje op te wagen.
Dus al met al gooi ik zo'n 4000 euro weg aan het einde van dit jaar, moet ik dan nog juichen?????
en wat gebeurt er volgend jaar, vorig jaar kwam zomaar de regeling dat een auto pas vanaf 30 jaar belasting vrij gaat worden, die is dus nu al achtehaald, kijken hoelang het duurt voordat deze weer achterhaald is....
weet er alles van, had ooit een berlingo diesel grijs kenteken. Na een jaar werd de belasting 4x zo hoog niks overgangs regeling. Het laatste jaar knalden ze er nog 200 euro op. Heb hem met zwaar verlies moeten verkopen want niemand wil zo'n ding meer hebben.
Nu weer zo'n gedoe, "de betrouwbare overheid".
Maar op deze wijze gaan ze ook met bedrijven om, je kunt geen planning maken voor de toekomst. .....
Nu weer zo'n gedoe, "de betrouwbare overheid".
Maar op deze wijze gaan ze ook met bedrijven om, je kunt geen planning maken voor de toekomst. .....
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
dat denk ik niet hoor. heb het omslagpunt uitgerekend, uitgaande van de wegenbelasting in zuid-holland (op benzine 152 euro per jaar, op lpg 504 euro per jaar), uitgaande van een brandstofverbruik op benzine van 1 op 15,5 en op lpg van 1 op 13. gemiddelde brandstofprijs per vandaag is een liter benzine voor 1,787 euro en een liter gas is 0,825 euro.LPGo schreef:2cv bouwjaar '79 ook op LPG (al op lpg vanaf 1996) volgend jaar niets meer waard....
eventueel extra onderhoud aan de lpg-installatie heb ik niet meegerekend.
omslagpunt is 5.770 kilometer per jaar. rij je minder dan is op benzine rijden goedkoper, rij je meer, dan is op lpg rijden goedkoper.
dit geldt voor jou, omdat je al een lpg-installatie erin hebt zitten.
als je die nog in moet bouwen, moet je deze meenemen in je berekeningen en moet je weten hoeveel kilometer per jaar je rijdt. dan kan je uitrekenen in hoeveel jaar je de installatie eruit hebt. in mijn geval, met 10.000 kilometer per, zou ik op lpg 215 euro per jaar besparen. als een lpg-installatie laten we zeggen 900 euro kost, heb ik 900/215= 4,2 jaar nodig om de investering er uit te krijgen, dus pas na die tijd heb je financieel voordeel.
maar jouw eend is dus interessant voor iedereen die meer rijdt dan 5.770 per jaar. gelukkig.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hmm, volgens mij net voor het ging rommelen in oldtimerland....LPGo schreef: Sorry maar ik ga echt niet juichen, vorig jaar september een lpg injectie installatie in een extra daarvoor aangeschafte BX sport gelegd, volgend jaar kan ik hem er weer uithalen, 3000 euro door de plee......
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
dat denk ik niet hoor. heb het omslagpunt uitgerekend, uitgaande van de wegenbelasting in zuid-holland (op benzine 152 euro per jaar, op lpg 504 euro per jaar), uitgaande van een brandstofverbruik op benzine van 1 op 15,5 en op lpg van 1 op 13. gemiddelde brandstofprijs per vandaag is een liter benzine voor 1,787 euro en een liter gas is 0,825 euro.
eventueel extra onderhoud aan de lpg-installatie heb ik niet meegerekend.
omslagpunt is 5.770 kilometer per jaar. rij je minder dan is op benzine rijden goedkoper, rij je meer, dan is op lpg rijden goedkoper.
dit geldt voor jou, omdat je al een lpg-installatie erin hebt zitten.
als je die nog in moet bouwen, moet je deze meenemen in je berekeningen en moet je weten hoeveel kilometer per jaar je rijdt. dan kan je uitrekenen in hoeveel jaar je de installatie eruit hebt. in mijn geval, met 10.000 kilometer per, zou ik op lpg 215 euro per jaar besparen. als een lpg-installatie laten we zeggen 900 euro kost, heb ik 900/215= 4,2 jaar nodig om de investering er uit te krijgen, dus pas na die tijd heb je financieel voordeel.
maar jouw eend is dus interessant voor iedereen die meer rijdt dan 5.770 per jaar. gelukkig.
Je hebt hierin gelijk. Ik heb uitgerekend dat het omslagpunt bij mijn Dyane ligt op ca. 5000km.
Maar aangezien ik nog een dagelijkse auto welke ook op LPG rijdt is dit niet helemaal realistisch. Ik kan natuurlijk net zo vaak met de Dyane naar mijn werk gaan totdat ik de 5000km heb bereikt. Maar als je goed nadenkt slaat dit nergens op aangezien ik net zo goed met de degelijkse auto had gekund.
Dus om het goed te berekenen zou ik alleen de meeting/treffen-kilometers moeten tellen voor het omslagpunt. Dan is 5000km een aardig hoog aantal.
Natuurlijk is voor iedereen de situatie anders en als je dus alleen maar een A-type hebt en deze op LPG rijdt, dan lijkt me het gunstigste om gewoon die 500 euro te betalen. Over die 5000km kom je dan waarschijnlijk wel.
Toch is het ook een raar iets want ik ga nu van 0 euro ineens naar 500 euro. Als je bijvoorbeeld als verhuurder of als energiebedrijf zo'n enorme verhoging doorvoert dan word je meteen door de overheid op de vingers getikt. Maar zelf mogen ze dat wel doen.....