Pagina 13 van 15
Geplaatst: do 23 apr, 2009 12:33
door Tim Rozendaal
Heb dus die twee voorschokbrekers van Jacobus_XIII overgenomen, ga ze vandaag maar eens van een goed laagje verf voorzien en op aanraden van Jacobus_XIII de stelknop goed in het kopervet zitten (anders komt die vast te zitten..)
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 21:27
door joe_catchou
was vandaag even in een eenden garage stond naast een eend met gewone lipsdempers achter toen we achter op de bumper een keer met de voet duwden was ik verbaast dat de eend met gewone harder was dan mijnes met avo's achter ,ze stonden op stand 8 (acht klikken in totaal kan ik er 12 doen)
heb ze op max staan nu nu rijd het terug wat harder.
Geplaatst: ma 27 apr, 2009 21:37
door Deuche Fester
Ik merk wel degelijk verschil met de schokdempers voor. Alleen verbaast het mij dat de ene wel met "klikjes" werkt en de ander niet...
Geplaatst: di 28 apr, 2009 22:04
door joost2cv
joe_catchou schreef:was vandaag even in een eenden garage stond naast een eend met gewone lipsdempers achter toen we achter op de bumper een keer met de voet duwden was ik verbaast dat de eend met gewone harder was dan mijnes met avo's achter ,ze stonden op stand 8 (acht klikken in totaal kan ik er 12 doen)
heb ze op max staan nu nu rijd het terug wat harder.
Ken de Avo niet maar bij competitie schokdempers van Peugeot Sport en Bilstein Comp. zijn de eerste beweging stukken minder maar daarna zo vast als een huis. Dus wees niet te snel teleurgesteld in sport schokdempers best kans dat het bij de Avo dempers ook de olie/gas even rond moet om goed te werken?
Geplaatst: di 28 apr, 2009 23:00
door Spookeend
Bij mij is het wel een flink verschil. Ik rij op standje 6 (half) en als ik vergelijk met een standaard eend, dan kan ik de mijne induwen, maar dan stopt ie meteen. Die originele eend kun je verder induwen en die gaat ook even op en neer dan.
Scheelt wel dat mijne laag staat, dus minder inveert, maar je merkt wel degelijk verschil. Met 4 volwassen in mijn eend, terwijl deze goed laag stond, een lekker bospad gedaan en niets geraakt. Dus scheelt wel zeker, want een originele eend met 2 personen zat wel telkens op de grond op dat pad.
Geplaatst: di 28 apr, 2009 23:13
door joe_catchou
zullen op de waggel of zo wel eens bekijken dan als we naast elkaar staan hoe of wat .
op de moment rij ik nu max . wat wel weer stug aan voelt achter .
als ze het maar goed doen met z'n alle er in en de camping car en op de keuring tuurlijk.
Geplaatst: za 30 mei, 2009 15:46
door joe_catchou
terug van waggel wel degenlijk verschil bij andere .
dus mijnes zullen even terug moeten ter controle met het setje van green duckman.
vandaag dus gedemonteerd terug oude lips er onder ook een stukje draadstang afgeslepen om achter toch nog wat hoger te brengen in verband met de wielen 14" laag profiel , camping car en 4 pers.
en verbazend was dat de lips toch weer stugger zijn how bizare???
Geplaatst: di 2 jun, 2009 08:30
door thomaaas
Had ze er een goede drie weken onder, nu lekte mn auto zo erg dat ik er niet meer mee kan rijden.
Merk wel verschil, kan nu nog iets harder over zandweggetjes. Ik zal alleen nog even iets strakker afstellen, ik zit nu op standje 6.
Achter zou ik het niet weten, maar voor merk je, als je ze met de hand indrukt, wel degelijk verschil tussen avo's en lips.
Geplaatst: di 2 jun, 2009 09:11
door Deuche Fester
Ik zit ook op standje 6, en heb totaal geen enkele drempel meer geraakt

Achter knal ik nu wel regelmatig op de stootrubbers als we met z'n tweetjes in de auto zitten. Binnenkort ook maar achterdempers bestellen

Geplaatst: di 2 jun, 2009 09:14
door thomaaas
uh ja als k met vier man + weekendbagage erin zit wil ik achter en voor nog wel wat raken heur, maar echt dingen raken deed ik eigenlijk alleen in het bos, hehe

Geplaatst: di 2 jun, 2009 09:19
door Deuche Fester
thomaaas schreef:uh ja als k met vier man + weekendbagage erin zit wil ik achter en voor nog wel wat raken heur, maar echt dingen raken deed ik eigenlijk alleen in het bos, hehe

Wat doe jij met vier mannen met koffers in je eend?

Geplaatst: di 2 jun, 2009 09:21
door thomaaas
uuh twee zet ik af op de trein bij zwolle en de andere gaat mee naar eindhoven, rijdt goeiekoper als je de kosten met zn 4en deelt
ik studeer in eindhoven en ga in de weekenden naar huis in friesland

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 10:03
door Jheronimus
joe_catchou schreef:terug van waggel wel degenlijk verschil bij andere .
dus mijnes zullen even terug moeten ter controle met het setje van green duckman.
vandaag dus gedemonteerd terug oude lips er onder ook een stukje draadstang afgeslepen om achter toch nog wat hoger te brengen in verband met de wielen 14" laag profiel , camping car en 4 pers.
en verbazend was dat de lips toch weer stugger zijn how bizare???
En nu dus te koop?!
Geplaatst: ma 21 sep, 2009 23:40
door Spookeend
net weer wat hoger gezet, en waar de avo's ondertussen wat minder gaan presteren op erg laag rijden, gaan ze er nu weer hard tegenaan nu de eend weer wat hoger staat. Wat een verschil opeens. Snap het niet erg, ze zitten er toch al ff onder zo ondertussen............
Lijkt erop, dat als ze erg ver uitgerekt zijn op rust stand, ze toch wat minder goed presteren
Edit, nog even vergeten te vermelden.......
Ik had al een tijdje wat gebonk onder de eend, al wel gekeken, meestal is het de stabie stang, maar die hebben we ondertussen maar gewoon vastlast aan de steunen. Nu bleek dus dat er 2!!! van de bouten uit het chassis los waren gekomen, van die grote, waar je schokbrekers mee vast zitten. Dan gaat het best wel tekeer onder de eend. Ze zijn eenvoudig weer vast te zetten, maar wellicht een puntje van aandacht. Blijkt toch maar weer dat de krachten groot zijn, als je dingen verzwaard en gekker gaat doen met je eend.
Geplaatst: ma 26 okt, 2009 21:33
door Jacobus_XIII
Een vriend van mij heeft nog 2 avo schokbrekers te koop. Hij heeft er ongeveer 1000km mee gereden. Interesse? Stuur me dan ff een PB-tje.