Pagina 13 van 17
Geplaatst: za 27 okt, 2007 20:29
door THE SPITFIRE
goh wat onbedroezeld hard over die drmpels jagen.
heerlijk..

Geplaatst: za 27 okt, 2007 21:11
door Ramon
en dan binnen 2 jaar knap knak en chassis in 2en
in het boek vreemde eend staat een mooi voorbeeld! met te stugge monroes.
maar zeker gaaf arjan
Mod Punky: Naam gewist.
Geplaatst: zo 28 okt, 2007 00:55
door Erikjan
Ik heb ze er onder, wat een verschil. Waar ik normaal de wielen in de wielkasten reed merk je nu niet eens dat er en hobbel is. Echt super. Heb hem zelf 5 slagen lager staan nu. En nog kan ik normaal rijden. Super.
Geplaatst: zo 28 okt, 2007 10:33
door backfire
Kijk toch beetje mazzel, schokbrekers bij de bure n op kunnen halen

, maar eh heeft iemand een beschrijving hoe je ze moet monteren? Aan welke kant de afstelknop, voor of achter? Ik bedoel er zit geen handleiding bij of zo.
Geplaatst: zo 28 okt, 2007 10:47
door Spookeend
aan de voorzijde kunnen ze niet anders dan met de stofkap naar de veerpot toe, dus afstelknop aan de draagarm kant. De achterste heb ik op dezelfde manier gemonteerd, dus stofkap naar veerpot, afstelknop naar draagarm kant. Ik ga dr vanuit dat dat goed is, want anders kan het niet (iig aan de voorzijden niet) dus, zal wel goed zitten. Gerard Maas kwam ook met deze suggestie, maar zekerheid heb ik ook niet.
Rijden zal nog wel even duren, lol, ik moet eerst mijn wielen er weer onder zetten, en dan nog even op zoek naar goede knipperlicht units.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: zo 28 okt, 2007 11:10
door backfire
Bij mij zal rijden ook nog wel even duren. Maar is er dan niemand die een officieel montage voorschrift heeft voor de avo's? Je zou toch wel verwachten dat dat er is.
Geplaatst: zo 28 okt, 2007 20:52
door custom blauw
de avo's werken op olie. de olie moet onder in staan. anders komt er (lucht) bij en dan veert die niet meer . dus je moet zorgen dat de olie onder in zit. bij avo's moet het afstel knopje het laagste punt zijn. ik had eerst gewone nieuwe schokbrekers gemonteerd en had de achterste verkeerd om en het veerde echt als een fiets pomp. toen omgedraait en het was helemaal goed. ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik rij nu zelf ook avo's voor. op maximaal veren en het is helemaal top rijdt bijzonder goed. heb niet meer last van dat de onder kant van de auto de weg raakt en bij inveren in een bocht raken de spartborden niet de band meer.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groeten jochem
Geplaatst: zo 28 okt, 2007 21:46
door Spookeend
Dan ben ik benieuwd wie ze goed heeft zitten, want aan de voorkant, past het niet op de manier zoals jij omschrijft. Ik kan me wel vinden in de uitleg, maar zekerheid hebben we nu nog niet eigenlijk. Ik heb ze er dan dus niet goed onder zitten, is zo opgelost, maar ben wel benieuwd hoe het nou moet, zeker ook omdat er dus geen montage handleiding bijzit, alleen maar een onderhouds waarschuwing en een uitleg over de race kwaliteiten.
Er zijn er toch die al langer ermee rijden? die moeten toch wel iets (zeker) weten?
Geplaatst: zo 28 okt, 2007 22:05
door Patrick Hoskam
past aan de voorkant inderdaad niet met de stelknop aan de voorkant
Geplaatst: zo 28 okt, 2007 22:38
door Spookeend
Ik heb er een mailtje naar avo aan gewaagd, ik vermoed dat ze goed zitten, ik heb es ff zitten kijken naar restauratie verslagen, en kwam meer foto's tegen van shocks op de manier van stofkap naar veerpot toe dan andersom.............
Antwoord van Avo gaat wellicht uitsluitsel bieden
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 09:00
door backfire
Nu zal ik het wel niet goed lezen, maar ik heb dus de stofkap aan de kant van de veerpot zitten en dan zit dus de afstelknop aan de draagarm kant, wat het laagste punt is toch?
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 09:30
door Spookeend
volgens mij is dat alleen de laagste kant als je eend heeeeel laag staat, maar normaal zit je schokbreker een beetje schuin omhoog. Van veerpot naar draagarm, is dan zeg maar bij de draagarm hoger.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 11:51
door Jheronimus
Klopt, de kant van de draagarm is de "top" of "haute".
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 12:33
door Spookeend
Hello,
We have ordered several Avo shocks with a few memebers of our club.
We have been reading the paper that came in the boxes, but we can't find a
montage description. Some are saying you have to "work them in", like
pushing and pulling the shoks 10 times before montage, so the oil is pushed
everywhere in the shock.
And, what is the montage position for a Citroen 2cv?
Should the dustcover over the piston (the plastic part) be facing the front
or the rear?
Or, could you give directions by telling me where the adjust button should
be? At the wheel side (swingarm)?
many thanks for your e-mail
the units do not need to be primed up before fitting,the general movement of
the suspension will do this
the units must be mounted with the adjuster control at the lowest point
i hope this is of help
regards
avo sales deprt
Ik heb ze dus nu fout zitten..........
Toch maar es kijken als de eend weer op de grond staat, wat het laagste punt is. Custom Blauw gaat door voor de hoofdprijs, lol
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 12:58
door Erikjan
Dan heb ik het tevallig goed gedaan. Mijn idee was dat de stofhoes vol met water gaat staan als je die naarbeneden laat hangen. Om dat er geen afwater gaatjes inzitten zo als bij een lip demper. Ik heb ze nu (achter) dus met het stelknopje naar de veerpot. Dat punt is bij mij het laagste.