Jerre's Dyane6 '81
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
Jerre, alle plekken die jij nu geplamuurd hebt zijn erg typische, kwetsbare plekken voor de Dyane. Je bent echt veel beter om het na het lassen zo te laten, ook al is het een beetje slordig gedaan. Doe jezelf een plezier nu het nog kan en haal die rommel er terug af.
Yannick
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
plamuur op eenden is bagger
er zijn op het forum al diverse topics over roest behandeling geschreven
en zeker geen plamuur op onbehandeld plaat werk kun je over een jaar weer beginnen. alles weg schuren en eerst goed anti roest behandelen , fertan , rx5 of dergelijke producten, en het zijn geen zicht plekken dan mag je best een las naadt zien. en inderdaad naden kit over de verf smeren geeft een prima resultaat en zit na jaren nog goed
ik spreek uit ervaring met plamuur rot het veel sneller weg
er zijn op het forum al diverse topics over roest behandeling geschreven
en zeker geen plamuur op onbehandeld plaat werk kun je over een jaar weer beginnen. alles weg schuren en eerst goed anti roest behandelen , fertan , rx5 of dergelijke producten, en het zijn geen zicht plekken dan mag je best een las naadt zien. en inderdaad naden kit over de verf smeren geeft een prima resultaat en zit na jaren nog goed
ik spreek uit ervaring met plamuur rot het veel sneller weg
2cv6 azu-b 250
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Owkj, vind het wel een beetje vreemd
Want voor de vakantie ben ik het nog gaan vragen op school, bij carrosserie (waar ze elk jaar wel een geitje hebben) hoe ik dat het best kon doen, en ze hebben me daar verteld dat ze het altijd plamuren en er nooit (grote) problemen mee hebben gehad
Anyway, ik betrouw de meningen hier meer als die van een leerkracht
, dus aan de bodemplaten en bovenop de wielkast hebben we er het grootste deel toch maar terug afgehaald, want daar zat ie wel erg dik ook
Achteraan gaan we het maar laten zitten, want daar zit niet zo erg veel, en daar hebben we een ander soort plamuur gebruikt, welke daar normaal gezien (beter) tegen moet kunnen.
In de loop van de week gaat ze dan normaal gezien op de kant om de onderkant helemaal proper te maken, en als dat dan gedaan is kan ze terug op het chassis
Want voor de vakantie ben ik het nog gaan vragen op school, bij carrosserie (waar ze elk jaar wel een geitje hebben) hoe ik dat het best kon doen, en ze hebben me daar verteld dat ze het altijd plamuren en er nooit (grote) problemen mee hebben gehad

Anyway, ik betrouw de meningen hier meer als die van een leerkracht

Achteraan gaan we het maar laten zitten, want daar zit niet zo erg veel, en daar hebben we een ander soort plamuur gebruikt, welke daar normaal gezien (beter) tegen moet kunnen.
In de loop van de week gaat ze dan normaal gezien op de kant om de onderkant helemaal proper te maken, en als dat dan gedaan is kan ze terug op het chassis

-
- Heavy user
vergeet niet dat een eend vele malen meer flexibel is dan een "normale" auto. daarbij zal plamuren idd niet heel erg zijn. een eenden/dyane koets hoeft ook niet stijf te zijn, want dit maakt geen deel uit van het chassis/wielophanging. toen ik een keer naar achteren keek terwijl mijn vriendin een bocht goed nam in de dyane, zag ik dat de achterklep aan de onderkant ca 2cm verschoof door het torderen van de koets. en tegen dat soort tordaties kan plamuur niet zo goed
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
normaal als een auto schade heeft aan het plaat werkwerk word er om alles strak te maken plamuur op het kale plaat werk gedaan en en daarna gespoten, dit betreft dan kaal metaal zonder roest, in jouw geval op bodem en achterkant is net gelast en en nog sporen van roest en dat is geen goede combinatie met plamuur. dus al je je motor kap wil strak maken kun je het best gebruiken mits dun aan gebracht, maar niet op bodem platen en dergelijke,
zelf gebruik ik het nooit, dan maar een deuk
zelf gebruik ik het nooit, dan maar een deuk
2cv6 azu-b 250
-
- Regelmatige poster
Vorige week was het vakantie, dus niet stil gezeten
Alles aan de motor is aangesloten, buiten een accu, daar moet nog een nieuwe op.
Dus geprobeert te starten, maar hij deed niks, blijkt de benzinepomp niet meer zo heel goed meer te zijn, dus daar komt ook een nieuwe op.

Dan van het weekend het laaste gelast

En gisteren de binnekant in de verf gezet

De kleur is een beetje licht uitgevallen, maar dat valt nog wel mee.

Alles aan de motor is aangesloten, buiten een accu, daar moet nog een nieuwe op.
Dus geprobeert te starten, maar hij deed niks, blijkt de benzinepomp niet meer zo heel goed meer te zijn, dus daar komt ook een nieuwe op.

Dan van het weekend het laaste gelast

En gisteren de binnekant in de verf gezet

De kleur is een beetje licht uitgevallen, maar dat valt nog wel mee.
- Jeroen-citroen
- Moderator