Jerre's Dyane6 '81

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2684
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 16 sep, 2009 18:17

Precies, je kunt beter een flexibele zuurvrije carosseriekit gebruiken om de lasnaden af te werken. Zeker op plaatsen waar je het niet in het zicht heb. Met een beetje oefenen kun je ook dat heel strak aanbrengen :)
Verbruik: Afbeelding

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 16 sep, 2009 21:57

Jerre, alle plekken die jij nu geplamuurd hebt zijn erg typische, kwetsbare plekken voor de Dyane. Je bent echt veel beter om het na het lassen zo te laten, ook al is het een beetje slordig gedaan. Doe jezelf een plezier nu het nog kan en haal die rommel er terug af.



Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » wo 16 sep, 2009 23:46

plamuur op eenden is bagger

er zijn op het forum al diverse topics over roest behandeling geschreven

en zeker geen plamuur op onbehandeld plaat werk kun je over een jaar weer beginnen. alles weg schuren en eerst goed anti roest behandelen , fertan , rx5 of dergelijke producten, en het zijn geen zicht plekken dan mag je best een las naadt zien. en inderdaad naden kit over de verf smeren geeft een prima resultaat en zit na jaren nog goed

ik spreek uit ervaring met plamuur rot het veel sneller weg
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 17 sep, 2009 09:54

Ik heb bij mijn dyane nu ook weer plamuur weggehaald. Ook al zag je het niet, maar daar zat ook roest. En Jerre doe jezelf een plezier. Steek er nu energie in en bespaar je volgend jaar de moeite.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Jerre
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
Locatie: Dessel, België

Bericht door Jerre » zo 20 sep, 2009 10:42

Owkj, vind het wel een beetje vreemd
Want voor de vakantie ben ik het nog gaan vragen op school, bij carrosserie (waar ze elk jaar wel een geitje hebben) hoe ik dat het best kon doen, en ze hebben me daar verteld dat ze het altijd plamuren en er nooit (grote) problemen mee hebben gehad :?
Anyway, ik betrouw de meningen hier meer als die van een leerkracht :wink: , dus aan de bodemplaten en bovenop de wielkast hebben we er het grootste deel toch maar terug afgehaald, want daar zat ie wel erg dik ook :oops:
Achteraan gaan we het maar laten zitten, want daar zit niet zo erg veel, en daar hebben we een ander soort plamuur gebruikt, welke daar normaal gezien (beter) tegen moet kunnen.

In de loop van de week gaat ze dan normaal gezien op de kant om de onderkant helemaal proper te maken, en als dat dan gedaan is kan ze terug op het chassis :)
Citroën Dyane 6 '81
Ami gekocht :D
Check de band

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 20 sep, 2009 13:07

vergeet niet dat een eend vele malen meer flexibel is dan een "normale" auto. daarbij zal plamuren idd niet heel erg zijn. een eenden/dyane koets hoeft ook niet stijf te zijn, want dit maakt geen deel uit van het chassis/wielophanging. toen ik een keer naar achteren keek terwijl mijn vriendin een bocht goed nam in de dyane, zag ik dat de achterklep aan de onderkant ca 2cm verschoof door het torderen van de koets. en tegen dat soort tordaties kan plamuur niet zo goed
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » zo 20 sep, 2009 20:29

normaal als een auto schade heeft aan het plaat werkwerk word er om alles strak te maken plamuur op het kale plaat werk gedaan en en daarna gespoten, dit betreft dan kaal metaal zonder roest, in jouw geval op bodem en achterkant is net gelast en en nog sporen van roest en dat is geen goede combinatie met plamuur. dus al je je motor kap wil strak maken kun je het best gebruiken mits dun aan gebracht, maar niet op bodem platen en dergelijke,

zelf gebruik ik het nooit, dan maar een deuk
2cv6 azu-b 250

Jerre
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
Locatie: Dessel, België

Bericht door Jerre » wo 30 sep, 2009 14:24

Nogeens wat aan het verven geweest

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verleden weekend was het ook alweer een jaar geleden dat we ze zijn gaan halen :D , wat vliegt de tijd :roll:
Citroën Dyane 6 '81
Ami gekocht :D
Check de band

Jerre
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
Locatie: Dessel, België

Bericht door Jerre » ma 5 okt, 2009 10:26

Nog wat zitten verven en met steenslag gespoten

Afbeelding

Afbeelding
Citroën Dyane 6 '81
Ami gekocht :D
Check de band

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 5 okt, 2009 11:21

Goed bezig!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jerre
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
Locatie: Dessel, België

Bericht door Jerre » zo 11 okt, 2009 15:55

Thnx :wink:

Gisteren wat stukken gaan halen bij de DVN, nu hebben we zo goed als alles om ze af te krijgen :D

En dan de andere kant omhoog gezet om nog het laatste te lassen aan de kas.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag dan nog alles in de verf gezet.
Afbeelding
Citroën Dyane 6 '81
Ami gekocht :D
Check de band

Jerre
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
Locatie: Dessel, België

Bericht door Jerre » wo 28 okt, 2009 13:36

De kas staat eindelijk terug op het chassis :D

Vorige week nog de onderkant afgewerkt met steenslag
Afbeelding

Dan nog een klein stukje aan het chassis gelast
Afbeelding

En dan van het weekend de kas erop gezet 8)
Afbeelding
Afbeelding
Citroën Dyane 6 '81
Ami gekocht :D
Check de band

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 28 okt, 2009 13:51

Goed bezig!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jerre
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
Locatie: Dessel, België

Bericht door Jerre » ma 9 nov, 2009 18:45

Vorige week was het vakantie, dus niet stil gezeten :)
Alles aan de motor is aangesloten, buiten een accu, daar moet nog een nieuwe op.
Dus geprobeert te starten, maar hij deed niks, blijkt de benzinepomp niet meer zo heel goed meer te zijn, dus daar komt ook een nieuwe op.
Afbeelding

Dan van het weekend het laaste gelast
Afbeelding

En gisteren de binnekant in de verf gezet :D
Afbeelding
Afbeelding

De kleur is een beetje licht uitgevallen, maar dat valt nog wel mee.
Citroën Dyane 6 '81
Ami gekocht :D
Check de band

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 9 nov, 2009 18:46

Ziet er netjes uit hoor 8)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie