Pagina 13 van 18
Geplaatst: wo 16 sep, 2009 18:17
door Michiel van G.
Precies, je kunt beter een flexibele zuurvrije carosseriekit gebruiken om de lasnaden af te werken. Zeker op plaatsen waar je het niet in het zicht heb. Met een beetje oefenen kun je ook dat heel strak aanbrengen

Geplaatst: wo 16 sep, 2009 21:57
door Yannick
Jerre, alle plekken die jij nu geplamuurd hebt zijn erg typische, kwetsbare plekken voor de Dyane. Je bent echt veel beter om het na het lassen zo te laten, ook al is het een beetje slordig gedaan. Doe jezelf een plezier nu het nog kan en haal die rommel er terug af.
Yannick
Geplaatst: wo 16 sep, 2009 23:46
door 2cvpieter
plamuur op eenden is bagger
er zijn op het forum al diverse topics over roest behandeling geschreven
en zeker geen plamuur op onbehandeld plaat werk kun je over een jaar weer beginnen. alles weg schuren en eerst goed anti roest behandelen , fertan , rx5 of dergelijke producten, en het zijn geen zicht plekken dan mag je best een las naadt zien. en inderdaad naden kit over de verf smeren geeft een prima resultaat en zit na jaren nog goed
ik spreek uit ervaring met plamuur rot het veel sneller weg
Geplaatst: do 17 sep, 2009 09:54
door BasvanEerden
Ik heb bij mijn dyane nu ook weer plamuur weggehaald. Ook al zag je het niet, maar daar zat ook roest. En Jerre doe jezelf een plezier. Steek er nu energie in en bespaar je volgend jaar de moeite.
Geplaatst: zo 20 sep, 2009 10:42
door Jerre
Owkj, vind het wel een beetje vreemd
Want voor de vakantie ben ik het nog gaan vragen op school, bij carrosserie (waar ze elk jaar wel een geitje hebben) hoe ik dat het best kon doen, en ze hebben me daar verteld dat ze het altijd plamuren en er nooit (grote) problemen mee hebben gehad
Anyway, ik betrouw de meningen hier meer als die van een leerkracht

, dus aan de bodemplaten en bovenop de wielkast hebben we er het grootste deel toch maar terug afgehaald, want daar zat ie wel erg dik ook
Achteraan gaan we het maar laten zitten, want daar zit niet zo erg veel, en daar hebben we een ander soort plamuur gebruikt, welke daar normaal gezien (beter) tegen moet kunnen.
In de loop van de week gaat ze dan normaal gezien op de kant om de onderkant helemaal proper te maken, en als dat dan gedaan is kan ze terug op het chassis

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 13:07
door dyane_maniac
vergeet niet dat een eend vele malen meer flexibel is dan een "normale" auto. daarbij zal plamuren idd niet heel erg zijn. een eenden/dyane koets hoeft ook niet stijf te zijn, want dit maakt geen deel uit van het chassis/wielophanging. toen ik een keer naar achteren keek terwijl mijn vriendin een bocht goed nam in de dyane, zag ik dat de achterklep aan de onderkant ca 2cm verschoof door het torderen van de koets. en tegen dat soort tordaties kan plamuur niet zo goed
Geplaatst: zo 20 sep, 2009 20:29
door 2cvpieter
normaal als een auto schade heeft aan het plaat werkwerk word er om alles strak te maken plamuur op het kale plaat werk gedaan en en daarna gespoten, dit betreft dan kaal metaal zonder roest, in jouw geval op bodem en achterkant is net gelast en en nog sporen van roest en dat is geen goede combinatie met plamuur. dus al je je motor kap wil strak maken kun je het best gebruiken mits dun aan gebracht, maar niet op bodem platen en dergelijke,
zelf gebruik ik het nooit, dan maar een deuk
Geplaatst: wo 30 sep, 2009 14:24
door Jerre
Geplaatst: ma 5 okt, 2009 10:26
door Jerre
Nog wat zitten verven en met steenslag gespoten

Geplaatst: ma 5 okt, 2009 11:21
door Punky
Goed bezig!!!
Geplaatst: zo 11 okt, 2009 15:55
door Jerre
Thnx
Gisteren wat stukken gaan halen bij de DVN, nu hebben we zo goed als alles om ze af te krijgen
En dan de andere kant omhoog gezet om nog het laatste te lassen aan de kas.
Vandaag dan nog alles in de verf gezet.

Geplaatst: wo 28 okt, 2009 13:36
door Jerre
De kas staat eindelijk terug op het chassis
Vorige week nog de onderkant afgewerkt met steenslag
Dan nog een klein stukje aan het chassis gelast
En dan van het weekend de kas erop gezet

Geplaatst: wo 28 okt, 2009 13:51
door Punky
Goed bezig!!!
Geplaatst: ma 9 nov, 2009 18:45
door Jerre
Vorige week was het vakantie, dus niet stil gezeten
Alles aan de motor is aangesloten, buiten een accu, daar moet nog een nieuwe op.
Dus geprobeert te starten, maar hij deed niks, blijkt de benzinepomp niet meer zo heel goed meer te zijn, dus daar komt ook een nieuwe op.
Dan van het weekend het laaste gelast
En gisteren de binnekant in de verf gezet
De kleur is een beetje licht uitgevallen, maar dat valt nog wel mee.
Geplaatst: ma 9 nov, 2009 18:46
door Jeroen-citroen
Ziet er netjes uit hoor
