Pagina 13 van 22
Geplaatst: vr 16 jan, 2015 21:29
door David
Geplaatst: za 31 jan, 2015 20:28
door CitroenAZU
Vanmiddag het eendje gestript, alle onderdelen gedemonteerd en hierna de koets van het chassis gehaald.
hok ligt nu op de zijkant in de garage. Nu kan ik er makkelijker bij om de onderzijde verder af te maken.
Balk onder de laadvloer vervangen en de door de vorige eigenaar zelfgeknutselde vloerplaten en voetenbak vervangen...
DSCN2143 by
azu250, on Flickr
DSCN2147 by
azu250, on Flickr
DSCN2156 by
azu250, on Flickr
DSCN2157 by
azu250, on Flickr
DSCN2163 by
azu250, on Flickr
DSCN2167 by
azu250, on Flickr
DSCN2169 by
azu250, on Flickr
DSCN2171 by
azu250, on Flickr
DSCN2173 by
azu250, on Flickr
DSCN2174 by
azu250, on Flickr
DSCN2177 by
azu250, on Flickr
DSCN2179 by
azu250, on Flickr
DSCN2184 by
azu250, on Flickr
meer foto's hier;
https://www.flickr.com/photos/citroenaz ... 2173726975
Geplaatst: ma 2 feb, 2015 00:11
door CitroenAZU
Vanmiddag eerst naar de ALV van de Ami Vereniging geweest, zie hier;
https://www.flickr.com/photos/citroenaz ... 264166484/
Maar vanavond toch nog wat aan het eendje kunnen doen, de rotte balk onder de laadvloer verwijderd, hierna de onderzijde schoongestoken, ontroest en daarna de nieuwe balk op de auto gelast. Hierna de boel in de epoxyprimer gezet.
DSCN2191 by
azu250, on Flickr
DSCN2193 by
azu250, on Flickr
DSCN2198 by
azu250, on Flickr
DSCN2200 by
azu250, on Flickr
DSCN2202 by
azu250, on Flickr
DSCN2204 by
azu250, on Flickr
DSCN2207 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: zo 15 feb, 2015 20:23
door CitroenAZU
In eerste instantie dacht ik dat de dorpels nog wel redelijk waren...maar na het verwijderen van voetenbak en bodemplaten toch maar besloten nieuwe dorpels in te gaan lassen

Jemig wat een roest weer... Eerst bij de bouwmarkt wat CV pijp gekocht om zo de koets te kunnen verstevigen voordat ik de oude dorpels uitzaag.
Inmiddels zit de nieuwe dorpel rechts erin.
DSCN2245 by
azu250, on Flickr
DSCN2246 by
azu250, on Flickr
DSCN2247 by
azu250, on Flickr
DSCN2250 by
azu250, on Flickr
DSCN2252 by
azu250, on Flickr
DSCN2253 by
azu250, on Flickr
DSCN2254 by
azu250, on Flickr
DSCN2255 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: zo 15 feb, 2015 23:37
door bebe
Grondig bezig, respect!
Geplaatst: ma 16 feb, 2015 02:04
door schroef
Zondag goed besteed dus
Geplaatst: ma 16 feb, 2015 09:25
door RobM
goede werken!
naar mijn mening heel slim om het nu zo grondig te doen. Je kan er nu geweldig goed bij en om dan een twijfelachtig stuk maar te laten zitten....
Ik had dat hele A-paneeltje ook vervangen. Die kosten iets van 2 tientjes en dan heb je een dikkere, verzinkte plaat.
Gr Rob
Geplaatst: ma 16 feb, 2015 10:35
door CitroenAZU
Klopt, dat had eenvoudiger geweest maar ik vind het leuk om de originele puntlasjes te blijven zien. Daarom repareer ik hier en daar de originele delen... Verder wordt je zo creatief met blik

Geplaatst: ma 16 feb, 2015 11:43
door Bull Frog Bleu
Goed werk en creatief met blik is altijd leuk

Ik had dat A-paneeltje ook laten zitten. Is voor meer dan 90% goed en die originele puntlassen krijg je er daarna nooit meer zo mooi in.
Geplaatst: wo 18 feb, 2015 09:51
door CitroenAZU
Gisteravond de nieuwe bodemplaten aangepast. Zijn bodemplaten van een AK400. Je kunt tegenwoordig helaas geen AZU bodemplaten meer bestellen met uitsparing voor de veerbus. Degene die je dan krijgt is een vlakke bodemplaat voor de oudere AZU modellen. Mijn AZU heeft bodemplaten met uitsparing en ik ben zo'n lul die dat dan weer terug wil hebben, ook al passen die vlakke platen ook gewoon. Derhalve AK400 bodemplaten besteld en daar de verstevigingsbalk vanaf gehaald. Een AZU chassis heeft immers zijpootjes om de bodemplaat te ondersteunen en deze versteviging is dan dus dubbelop. Binnenkort nog even de stoelbevestiging verstevigen, de ronde gaten dichtmaken de uitlaatbevestiging aanbrengen en dan maar eens inlassen...
DSCN2257 by
azu250, on Flickr
DSCN2259 by
azu250, on Flickr
DSCN2261 by
azu250, on Flickr
DSCN2266 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: wo 18 feb, 2015 18:04
door Bertje Beige
Nou Martijn, om jezelf een lul te noemen omdat je iets als origineel wilt hebben is ook nogal wat he

, ik had het in jouw geval precies zo gedaan!
Ik heb me wel vaker afgevraagd waarom er in 250's bobbels voor dikke veerpotten zitten, maar dat kwam dus gewoon zo uit de fabriek terwijl er gewoon dunne veerpotje 's onder zitten

Geplaatst: za 21 feb, 2015 18:53
door CitroenAZU
Ik denk dat ze dat deden zodat Citroën nog maar één balk hoefde te maken voor onder de laadvloer... Voerplaten aanpassen was kennelijk eenvoudiger...
vandaag de originele bodemplaten er eens bijgepakt en naast de imitaties gelegd. Hoef niet veel meer aan te passen. Verder het balkje onder de achterdeuren op de auto gelast en vast de versteviging van de CV pijp aan de andere zijde tussen de stijlen gelast en de dorpel daar al deels losgeslepen. Hierna de boel in de epoxy gekwast. Volgende stap is koets op de andere zijde leggen en die dorpel vervangen.
DSCN2272 by
azu250, on Flickr
DSCN2274 by
azu250, on Flickr
DSCN2279 by
azu250, on Flickr
DSCN2282 by
azu250, on Flickr
DSCN2285 by
azu250, on Flickr
DSCN2286 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: zo 22 feb, 2015 19:47
door CitroenAZU
Vandaag de AZU omgedraaid en de andere dorpel eruit geslepen. Tevens de A stijl deels vervangen, het onderste deel was weggerot.
Gelukkig had ik nog een stukje stijl van een sloopeend liggen

Toen alles weer heel was de nieuwe dorpel op maat gemaakt en vastgelast.
Vervolgens de nieuwe bodemplaten en de voetenbak vastgelast en daarna in de epoxy gezet.
Het gaat eindelijk een beetje opschieten!
DSCN2291 by
azu250, on Flickr
DSCN2296 by
azu250, on Flickr
DSCN2297 by
azu250, on Flickr
DSCN2299 by
azu250, on Flickr
DSCN2300 by
azu250, on Flickr
DSCN2301 by
azu250, on Flickr
DSCN2302 by
azu250, on Flickr
DSCN2303 by
azu250, on Flickr
DSCN2305 by
azu250, on Flickr
DSCN2306 by
azu250, on Flickr
DSCN2309 by
azu250, on Flickr
DSCN2310 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: zo 22 feb, 2015 20:42
door Robcap
Knap werk!
Geplaatst: ma 23 feb, 2015 22:00
door CitroenAZU
We gaan vrolijk verder, het eind komt in zicht!
Vandaag de voetenbak afgelast en hierna de bodem andermaal in de epoxy gezet. Van de week kitten, nog wat epoxy smeren en het voorruitframe opknappen en dan is het laswerk eindelijk klaar! Dan kan ik het chassis nog even verven zodat de hut weer terug geplaatst kan worden.
DSCN2316 by
azu250, on Flickr
DSCN2314 by
azu250, on Flickr