Pagina 13 van 26

Geplaatst: di 29 sep, 2009 20:12
door Punky
Weer een update:

Vandaag blok eruit gehaald en cilinderkoppen gedemonteerd (en alles wat je onderweg dus tegenkomt :wink: ).

Blok is en vettige massa. Doordat ze de vulpijp open hebben laten staan, kun je niet zien waar het lek nu zit. Dus nu alles poetsen en brilrubbers vervangen. Achter het vliegwiel is het wel droog, dus die keerring zal in orde zijn.

Foto's komen straks. Hyves werkt momteel niet mee. :shock:

Geplaatst: di 29 sep, 2009 22:26
door Punky
Hyves had weer zin. Dus bij deze de foto's:

Afbeelding
Wat vettigheid tussen kop en cilinder. Onduidelijk waar het vandaan komt?

Afbeelding

Afbeelding
Nieuwe druksensor al gemonteerd.

Afbeelding
De beschermplaat is door een fransman er al gedeeltelijk uitgeknipt. Twijfel zelf of ik de rest er ook niet uit ga halen. Heb namelijk nog een demontabele liggen en deze dekken meer af en maken het sleutelen wat aangenamer. :roll:

Afbeelding
Een vette zooi. Geen bakolie.

Afbeelding

Brilrubber vraag:
Afbeelding
Afbeelding
De bovenste is de originele. De middelste een het afgevlakte kant met nokje. De onderste is afgevlakt zonder nokje. Het origineel is ook zonder nokje. Maar bij de originele is de onderzijde vlak en bij de nieuwe met nokje zit hier een verdikking die in het blok valt. De andere heeft deze verdikking niet. Ik neem aan dat die zonder nokje wel de juiste is om in dit geval te monteren. Want mijn schaaltjes hebben geen opening voor het nokje.

Als dit blok teveel werk blijkt te worden, dan wil ik zolang mijn reserve blok monteren. Deze heeft alleen een dun vliegwiel. Wat was ook alweer het verschil op de prise-as??? En is het lager van een diafragma gelijk aan een 3 vinger koppeling?

Geplaatst: wo 30 sep, 2009 09:38
door rusty
dun vliegwiel -> priseas met lange spline nodig en diafragmakoppeling (nieuw type)
je kunt dit ook oplossen door er een aangepaste koppelingsplaat in te zetten ( middelste bus met vertanding) verlengen

wat betreft het lager, zou ik zo 123 niet weten, diameter enzo zullen wel hetzelfde zijn, maar misschien dat de een hoger is dan de ander, meten is weten!

of gewoon je dikke vliegwiel weer monteren.

greetzzzzzzzzzz

Geplaatst: wo 30 sep, 2009 19:05
door Tom Duckpower
Ik zou het lager gebruiken dat bij de drukgroep hoort.

Koppelingsplaten zijn op de lengte van de vertanding na gelijk.

Als je dus je reserveblok gaat gebruiken:
Diafragma drukgroep, koppelingsplaat van 3 vingerkoppeling en druklager van diafragma.

Geplaatst: wo 30 sep, 2009 19:40
door Joos
Punky schreef:Twijfel zelf of ik de rest er ook niet uit ga halen. Heb namelijk nog een demontabele liggen en deze dekken meer af en maken het sleutelen wat aangenamer. :roll:
Dan zie ik niet in waarom je nog twijfelt..? :wink:
Durf maar gewoon zelf beslissingen nemen :lol:

Geplaatst: do 1 okt, 2009 10:35
door Punky
Gisteren ook besloten om de zaag erin te zetten. Twijfel zat hem ook meer in de hoeveelheid extra werk. ;-)

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 17:06
door Punky
Vrijdag druk bezig geweest met het blok. Tijdens het schoonmaken bleek dat een van de koppen beschadigd was. De onderste moer zat ook losser dan het moment waarop hij eigenlijk vast hoort te zitten, dus mogelijk dat dat de oorzaak is geweest. Gezien ik wel koppen heb liggen maar niks van de staat wist, besloten mijn reserve blok van Punky te implanteren. Deze was rijdend gedemonteerd en het vliegwiel overzetten was minder werk en zodoende heb ik straks de tijd om het Ami blok eens goed aan te pakken.

Afbeelding
Onderkant naar de mallemoer.

P.Senior is me komen helpen met het monteren van het blok en heeft de indewegzittende beschermplaat met een zaag gedemonteerd. Nu wordt sleutelen een stuk aangenamer. Er komt nog een plaat van een Mehari onder. Deze sluiten het geheel helemaal af en hebben meer nut als dat standaard baksel wat er onder zat. Die zorgt ervoor dat de modder zeker in je koppelingshuis komt. Ervaringen van inmijneendje zijn AK.

Afbeelding

Nadien alles kunnen monteren. Wat ook zeker een halve dag werk is zowat en de Ami kan weer gebruikt worden. Wel tijdelijk een luchtfilterspons direct op de slang gemonteerd met een slangenklem, want bij dit blok kan ik het filterhuis niet monteren.

Hier wat foto's van de Ami zonder stickers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na een uurtje stickeren is de "Rise Against" Ami herboren. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Woensdag gaan we de voorstoelen erin lassen en moet er nog wat klein werk gebeuren, zoals de (tijdelijke) wieldoppen ed. :wink:

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 17:20
door Michiel van G.
Zo, die motorkap! GLIMGLIM!

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 17:22
door Tom Duckpower
een stuk lager zou ook niet verkeerd zijn ;)

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 18:55
door Joos
Enneuh... rise against wat eigenlijk? :-D

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 19:02
door Bull Frog Bleu
deze ami is weer nieuw herrezen...of hoe zeg je dat..nieuw herboren..

hmms naja....buiten de tekst mooi resultaat geworden. Nu de velgjes nog even voorzien van doppen en klaar is die:)

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 19:48
door ratstyle
mooi! ,
maar inderdaad wat verlagen zou best mooi staan als je de velgen zwart spuit met chrome dopjes is ie helemaal 8)



Joos schreef:Enneuh... rise against wat eigenlijk? :-D

dit is Rise Against
http://www.youtube.com/watch?v=1iOtM5bOS84

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 20:01
door Punky
Lager zou beter zijn, maar niet praktisch voor de doeleinden van de auto.

Rise Against is een van de beste Punk hardcore bands die momenteel bestaat.

Wil je je motorkap ook zo bling hebben. Het geheim heet een was beurt met Dasty. ;-)

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 20:45
door joe_catchou
Mmmmm dus dit is punk van nu ???
wat word ik oud zeg :lol:
ken nog punk van tja vroeger dead kennedy's ,sex pistols, exploited e.a.
kapotte jeans vestjes vol met verf of leren jecker met een gescheurde jeans, pinnenbanden.
army boots . :evil:
wat gaat de tijd hard .
thankx voor de update van de tegenwoordige punk :wink:

Geplaatst: ma 5 okt, 2009 09:35
door dyane_maniac
Punky schreef:Er komt nog een plaat van een Mehari onder. Deze sluiten het geheel helemaal af en hebben meer nut als dat standaard baksel wat er onder zat. Die zorgt ervoor dat de modder zeker in je koppelingshuis komt.
en dat het carter gekoeld wordt :wink: in de winter sluit ik het gat altijd af door een plaat karton tussen de plaat en het carter te schijven. hierdoor wordt de eend een stuk(je) warmer. wat het effect van helemaal dicht op een warme zomermiddag is weet ik niet.

maar het resultaat mag er zijn!