rode 2CV6 club restauratie, op naar volgend project.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik kon de trekstangen niet niet met de hand verdraaien. Dus moet dat met sleuteltje (ik meen) 9. omdat er van alles in de weg zit kan je steeds maar een heel klein slagje maken.
Zonder koets er op en zonder schokbrekers kan je met je sleuteltje 3/4 slag maken en lig je er ook niet op je rug onder. Werkt toch wel prettiger. Zekers als je de auto zo'n 10 cm omhoog moet draaien.
Gr rob
Zonder koets er op en zonder schokbrekers kan je met je sleuteltje 3/4 slag maken en lig je er ook niet op je rug onder. Werkt toch wel prettiger. Zekers als je de auto zo'n 10 cm omhoog moet draaien.
Gr rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Nou dan hebben jullie wel keurig nette niet verroestte trekstangen.
Die van mij zitten compleet vastgerot, zoals de meeste.
En die krijg je met een geen mogelijkheid zo simpel los.
Misschien heetstoken, of vaak met kruipolie inspuiten??
Jullie zeggen het volgens mij allemaal iets te gemakkelijk.
Greetz David
Die van mij zitten compleet vastgerot, zoals de meeste.
En die krijg je met een geen mogelijkheid zo simpel los.
Misschien heetstoken, of vaak met kruipolie inspuiten??
Jullie zeggen het volgens mij allemaal iets te gemakkelijk.
Greetz David

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Van mijn eend zijn ze ook los geweest. één zat zo vast dat de slijper er op moest. Ik heb trouwens het trekoog in de lengte doorgeslepen en gespleten; makkelijker te vervangen. En toen de schroefdraad gangbaar gemaakt en er nieuw vet op.
alleen... niet de hele schroefdraad. En met het nieuwe chassis moesten de trekogen er echt cebtimeters verder opgedraaid worden.
vandaar mijn tip: regel het met de koets er nog niet op (ok,ok, of: maak het hele draadeind schoon.
Gr Rob
alleen... niet de hele schroefdraad. En met het nieuwe chassis moesten de trekogen er echt cebtimeters verder opgedraaid worden.
vandaar mijn tip: regel het met de koets er nog niet op (ok,ok, of: maak het hele draadeind schoon.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Heren,
Dank voor jullie antwoord.
Nu begrijp ik hem.
Het spul zit bij mij muurvast. Dus ik zal het eerst los moeten zien te krijgen.
Het idee om de trekogen door te slijpen klinkt goed.
Ik heb de trekstang met het speciale gereedschap geprobeerd te verstellen, maar vergeet het maar, dat lukt dus echt niet.
Dus gewoon 4 nieuwe trekogen en dan de boel goed schoonmaken en invetten, dat zie ik wel zitten.
Ik heb zo'n hekel aan dat urenlange gekl**t met heetstoken kruipolie etc.
Dan maar een kleine investering en dan is het in 1 keer goed.
Bedankt.
Ik kan wer even verder.
Greetz David
Dank voor jullie antwoord.
Nu begrijp ik hem.
Het spul zit bij mij muurvast. Dus ik zal het eerst los moeten zien te krijgen.
Het idee om de trekogen door te slijpen klinkt goed.
Ik heb de trekstang met het speciale gereedschap geprobeerd te verstellen, maar vergeet het maar, dat lukt dus echt niet.
Dus gewoon 4 nieuwe trekogen en dan de boel goed schoonmaken en invetten, dat zie ik wel zitten.
Ik heb zo'n hekel aan dat urenlange gekl**t met heetstoken kruipolie etc.
Dan maar een kleine investering en dan is het in 1 keer goed.
Bedankt.
Ik kan wer even verder.
Greetz David

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
niets. Maar als ze muurvast zitten is het minder werk een trekoog door te slijpen en te vervangen door een 2e handse dan een trekstang door te slijpen en te vervangen door een andere. Want dan moet je de veerpot demonteren.Thijs schreef:Eeeeh, wat kan er mis zijn met de trekogen?!
Doorslijpen ging verrassend eenvoudig met een dunne doorslijpschijf voor RVS. Slijpen in de lengterichting tot ca 1/2 mm van de trekstang, kop er af zodat je alleen een buis overhoudt en dan een klap met een kouwbeitel. (Kauwbeitel??) Dan splijt ie.
Halve dag aan het kl*ten geweest om één trekoog er af te krijgen met warmte, in 4 minuten een andere doorgeslepen. Schroefdraad niet beschadigd.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
De eend is verkocht!
Nog onder voorbehoud van technische keuring maar daar maak ik me niet zo druk over.
Nu serieus op zoek naar een volgend project. Eenden in slechte staat zijn toch wel heel erg duur. Als iemand nog een koetsje op te knappen heeft....
Gr Rob
Nog onder voorbehoud van technische keuring maar daar maak ik me niet zo druk over.
Nu serieus op zoek naar een volgend project. Eenden in slechte staat zijn toch wel heel erg duur. Als iemand nog een koetsje op te knappen heeft....
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ik heb nog wel een koetsje voor je te koop. Voorruitframe is nog goed, voor de rest moeten de voetenbak, bodemplaten, dorpels ,kofferbak etc allemaal gedaan worden. Zeg maar alle gebruikelijke plaatsen waar eenden roesten. Evt heb ik er ook nog een orgineel chassis in redelijke staat(hier en daar wel wat werk, maar niet geknikt)bij met chassisnr.
incl compleet kenteken uit 1982 bij. Hoef er niet veel voor te hebben dus mocht je geintereseerd zijn suur je me maar een pm. voor verdere details
incl compleet kenteken uit 1982 bij. Hoef er niet veel voor te hebben dus mocht je geintereseerd zijn suur je me maar een pm. voor verdere details
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
technishe keuring:
1 slechte achterband
1 hoes aandrijfas zit een scheurtje
auto is laawai-ig omdat er geen motorkap- en schutbordisolatie in zit. Dat is natuulijk geen verrassing.
morgen hoes halen, overmorgen monteren.
Het voelt een beetje alsof ik geslaagd ben voor mijn rij-examen.
Gr Rob
1 slechte achterband
1 hoes aandrijfas zit een scheurtje
auto is laawai-ig omdat er geen motorkap- en schutbordisolatie in zit. Dat is natuulijk geen verrassing.
morgen hoes halen, overmorgen monteren.
Het voelt een beetje alsof ik geslaagd ben voor mijn rij-examen.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op za 3 dec, 2011 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht