Pagina 14 van 23
Geplaatst: zo 12 mei, 2013 20:16
door theoenmarion
Robm, (of iemand) heb jij misschien een oplossing voor mijn achterdeur probleem? Zie mijn forum: mijn groene froggy.
Geplaatst: zo 12 mei, 2013 20:55
door RobM
nee, heb ik niet.
ik volg jouw restauratie, of althans: van je eend, op de voet. Als ik iets niet weet dan meld ik me in de regel niet.
Gr Rob
Geplaatst: ma 13 mei, 2013 09:51
door Twécévé
Even een vraag: dat chassis op de foto's is een gegalvaniseerde? Waarom dan zwart gemaakt?
Geplaatst: ma 13 mei, 2013 12:58
door RobM
om er zeker van te zijn dat ie nooit meer roest. En er zeker van te zijn dat deze rode eend heeel lang meegaat.
Onder één van de koetsen in dit project zat een gegalvaniseerde bodemplaat. Die was aan de onderkant ook niet behandeld. Zat toch redelijk wat roest aan.
Maar er zijn er die zeggen dat het niet nodig is. Ieder zijn eend.....
Gr Rob
Geplaatst: di 14 mei, 2013 09:47
door gelemotor
Mijn gegalvaniseerde chassis krijgt ook nog een laagje RX,
het kan weinig kwaad, maar kan je een hoop ellende besparen inderdaad.
Gr, Luc
Geplaatst: di 14 mei, 2013 09:57
door Erikjan
In inderdaad geen kwaad, vind het ook mooier. Het mijn gegalvaniseerd chassis in hammenrite coating voor speciale metalen en met daar overheen een zwarte hammenrite geschilderd. Gewoon om dat ik dat glimmende niet mooi vind onder een eend.
Kreeg toen reacties dat het niet zou blijven zitten om dat er zouten in het zink zitten waardoor de verf niet hecht. Maar het zit er nu een jaar of 4 op en het laat nog nergens los.
Aan de binnenkant nog een flesje ml leeg gespoten baad het niet schaad het niet.
Geplaatst: di 14 mei, 2013 10:41
door Twécévé
Aha, verklaart een hoop. Denk dat ik het idd ook zou doen: verzinkt chassis volspuiten met anti-roest etc.
Geplaatst: di 14 mei, 2013 12:31
door theoenmarion
Ik heb ook een gegalvaniseerd chassis. Ook beschermd met tectyl en volgespoten met ml. Chassis recht op gezet en dan in de holle delen spuiten.
Geplaatst: za 18 mei, 2013 09:56
door RobM
het nieuwe chassis is er! Inmiddels de vierde!
de eerste was electrisch gegalvaniseerd maar de binnenkant bleek toch wel roest te bevatten
de tweede werd binnen twee dagen omgeruild door de fabrikant omdat men ontdekt had dat de maatvoering niet in orde was
de derde was thermisch gegalvaniseerd maar bleek niet recht te zijn waardoor de koets niet aansloot op het chassis
Deze ziet er zo uit:
de leverancier heeft een (duurder) thermisch gegalvaniseerd chassis van een andere fabrikant meegegeven. Plus literblikken RX5, 10 en 7 en dat allemaal zonder bijbetalen. Plus nog een rechtervoorspatbord om op te knappen.
met de restauratie van m'n vorige eend erbij heb ik er dus vijf in handen gehad. van drie fabrikanten. Iemand nog vragen over verschillen in chassis?
Dit chassis heb ik onder mijn vorige eendje gebouwd:
nou, wordt vervolgt.
Gr Rob
Geplaatst: za 18 mei, 2013 10:18
door theoenmarion
Is het chassis nou een Franzose of niet?
Het lijkt op het zelfde chassis als het chassis wat ik heb.
Ik ben vanmorgen nog even in Gildehaus geweest. Nieuw stuk c-stijl gehaald. Ga de oude er uit zagen en de nieuwe een stuk terug zetten zodat het portier straks beter parallel loopt met het achterscherm.
Succes met je verdere afbouw.
Mooi werk hé?
Geplaatst: za 18 mei, 2013 12:20
door RobM
theoenmarion schreef:Is het chassis nou een Franzose of niet?
yep.
Gr Rob
Geplaatst: za 18 mei, 2013 15:48
door Twécévé
Ben wel benieuwd naar die verschillen in chassis maar dat zal wel via pb moeten. Knap dat je het hoofd koel houdt, ik zou bij mn 3e chassis spontaan Opel gaan rijden bij wijze van.
Geplaatst: za 18 mei, 2013 18:07
door TB
Dat franzose chassis gaat je goed bevallen! Echt top wat betreft de maatvoering.
Heb je ook het TUV certificaat erbij gehad?
Geplaatst: za 18 mei, 2013 19:15
door RobM
Twécévé schreef: Knap dat je het hoofd koel houdt.
als ik een transcript van het telefoontje na mijn ontdekking dat het derde chassis niet goed was op dit forum zou zeten, mag ik nooit meer op internet. Ik wat ontzetten pissig. Aan de andere kant: het is hobby, ik hoef er niet van te leven en in feite gaat het helemaal nergens over.
Maar ik heb wel geleerd dat ik meer bereik als even een dagje wacht met bellen.
Info over merken, fabrikanten en leverancier graag via PB.
Gr Rob
Geplaatst: za 18 mei, 2013 19:53
door theoenmarion
Dat TUV certificaat en andere papieren heb je er toch ook bij gekregen? Ik had alles erbij.