2cv bleu myosotis 1986 custom
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Nee joh dat leek maar zo.
Af en toe bereik je van die kritische punten dan moet je even afstand nemen en nadenken.
Alles weer even bijmelkaar geraapt en we gaan er weer mee verder.
Nog even op zoek naar een goeie mooie motorkap, achterklep, koplampbeugel en stoelframes, het liefst met hoofdsteunen en dan kunnen we weer verder met bouwen.
Af en toe bereik je van die kritische punten dan moet je even afstand nemen en nadenken.
Alles weer even bijmelkaar geraapt en we gaan er weer mee verder.
Nog even op zoek naar een goeie mooie motorkap, achterklep, koplampbeugel en stoelframes, het liefst met hoofdsteunen en dan kunnen we weer verder met bouwen.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Zo vandaag een grote slag geslagen, de stoelen en banken zijn gestraald gegrond en netjes gelakt om binnenkort bekleed te worden. Dacht eerst om er andere in te zetten maar deze zijn nog perfect. Het koetswerk is klaar op de voorste spatborden na. Morgen de custom rvs uitlaat uit meten. A.s vrijdag gaan we beginnen om de 44mm uitlaat met custom demper te maken.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Zijn er nog
Mensen die een bijdrage willen doneren in de vorm van onderdelen voor dit beest?
Stuurpen
Achterklep
Koplampbeugel
Bedrading
Metertjes voor het dashboard
Bekleding
En alle andere spullen die aan de binnenkant zitten.
Ik zoek nog een biljartbal met nr 13 erop.
Hahaha nu in 2 dagen alweer 25 uur eraan gewerkt met n tweeën, inderdaad we hebben vakantie dus we schieten aardig op. Zo wordt spa in oktober misschien toch nog haalbaar .
Mensen die een bijdrage willen doneren in de vorm van onderdelen voor dit beest?
Stuurpen
Achterklep
Koplampbeugel
Bedrading
Metertjes voor het dashboard
Bekleding
En alle andere spullen die aan de binnenkant zitten.
Ik zoek nog een biljartbal met nr 13 erop.
Hahaha nu in 2 dagen alweer 25 uur eraan gewerkt met n tweeën, inderdaad we hebben vakantie dus we schieten aardig op. Zo wordt spa in oktober misschien toch nog haalbaar .
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Nou Joe, als de eend klaar is en het aan de vrouw ligt zal de eend vaak in Antwerpen staan tijdens het winkelen hahaha
Laatst gewijzigd door Ducksen op wo 14 aug, 2013 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Zo kleine update deze keer. Is alweer even geleden dat er foto's gepost zijn.
De onderzijde van de koets is eindelijk in de epoxy gespoten en alle lasnaden kieren gaten en andere dingen waar vocht in kan lopen zijn netjes afgekit. foto's volgen. Nu nog een afsluitende laag erop en dan kan de bodyschutz erop en daarna netjes in kleur gespoten worden.
Dit weekend het hele weekend bezig geweest met de uitlaat. Ik wilde een complete nieuwe bijna originele uitlaat van RVS. Een en ander uitgerekend en het zou een wat subtielere uitstraling aan de eend geven.
de vervangende pijp voor de eerste demper was snel gekocht van rvs 44 mm, alleen de rest werd een probleem. Een Belg die het produceerd kreeg ik geen antwoord van en de tijd tikt door dus zelf maar rvs pijp bocht buis aansluitingen en andere dingen gekocht om aan de slag te gaan.
Om het verhaal niet te lang te houden. een complete zaterdag en zondag en 17 uur in totla is het resultaat daar. De end heeft vandaag voor het eerst gedraaid met de nieuwe motor na 6 jaar en het was zoals verwacht tikken en lopen. De uitlaat geeft een mooi zwaar geluid en is zeker niet te hard, de demper die gekozen is doet goed zijn werk
door gebruik van dunwandige rvs uitlaatpijp geeft het geen harde knetter maar een mooie zware brom. Video's heb ik ook wel maar ik weet niet hoe ik die hier moet posten
buis op maat slijpen na uitmeten
gepolijst en andere delen inkorten op maat
bocht aan de motor vastmaken
aansluiting op de bocht op maar maken ivm ruimte tussen de stuurstand en torsiestang en de rest van de eend waar hij tegenaan kan lopen bij het inveren
bevestigingsbeugels maken, met dank aan de plaatselijke scheepswinkel voor de 12 mm rvs stang die ik vergeten was te bestellen.
passen meten passen meten uitlaat erop uitlaat eraf.
zijpijp gemaakt
bakken bakken bakken
mooie gladde lasnaadjes
bochten hoeken het lijkt wel origineel
alles netjes aflassen
en nog steeds zittend op een krukje
eindresultaat 1
even passen met de ophangrubbers on de de auto
zoek de verschillen, ennuh anders een PM voor het spel hoor de verschillen
Ow ja ik heb de maatstukken en tekeningen etc voor het maken van deze uitlaat nog dus voor de liefhebbers. Ze zijn evt op aanvraag beschikbaar.
Volgende stap morgen wordt polijsten polijsten polijsten van de uitlaat, het moet natuurlijk wel goed glimmen
De onderzijde van de koets is eindelijk in de epoxy gespoten en alle lasnaden kieren gaten en andere dingen waar vocht in kan lopen zijn netjes afgekit. foto's volgen. Nu nog een afsluitende laag erop en dan kan de bodyschutz erop en daarna netjes in kleur gespoten worden.
Dit weekend het hele weekend bezig geweest met de uitlaat. Ik wilde een complete nieuwe bijna originele uitlaat van RVS. Een en ander uitgerekend en het zou een wat subtielere uitstraling aan de eend geven.
de vervangende pijp voor de eerste demper was snel gekocht van rvs 44 mm, alleen de rest werd een probleem. Een Belg die het produceerd kreeg ik geen antwoord van en de tijd tikt door dus zelf maar rvs pijp bocht buis aansluitingen en andere dingen gekocht om aan de slag te gaan.
Om het verhaal niet te lang te houden. een complete zaterdag en zondag en 17 uur in totla is het resultaat daar. De end heeft vandaag voor het eerst gedraaid met de nieuwe motor na 6 jaar en het was zoals verwacht tikken en lopen. De uitlaat geeft een mooi zwaar geluid en is zeker niet te hard, de demper die gekozen is doet goed zijn werk
door gebruik van dunwandige rvs uitlaatpijp geeft het geen harde knetter maar een mooie zware brom. Video's heb ik ook wel maar ik weet niet hoe ik die hier moet posten
buis op maat slijpen na uitmeten
gepolijst en andere delen inkorten op maat
bocht aan de motor vastmaken
aansluiting op de bocht op maar maken ivm ruimte tussen de stuurstand en torsiestang en de rest van de eend waar hij tegenaan kan lopen bij het inveren
bevestigingsbeugels maken, met dank aan de plaatselijke scheepswinkel voor de 12 mm rvs stang die ik vergeten was te bestellen.
passen meten passen meten uitlaat erop uitlaat eraf.
zijpijp gemaakt
bakken bakken bakken
mooie gladde lasnaadjes
bochten hoeken het lijkt wel origineel
alles netjes aflassen
en nog steeds zittend op een krukje
eindresultaat 1
even passen met de ophangrubbers on de de auto
zoek de verschillen, ennuh anders een PM voor het spel hoor de verschillen
Ow ja ik heb de maatstukken en tekeningen etc voor het maken van deze uitlaat nog dus voor de liefhebbers. Ze zijn evt op aanvraag beschikbaar.
Volgende stap morgen wordt polijsten polijsten polijsten van de uitlaat, het moet natuurlijk wel goed glimmen
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten