Vrijstelling belasting verdwijnt!!
En dan denken ze nog dat ze meer gaan verdienen in den haag. Je hebt maar een bepaald budget en daarvan kun je een grote belastingvrije of een kleine belasting plichtige betalen. Het is dezelfde fout die stadbestuurders maken door meer winkels te bouwen daardoor gaan de mensen ook niet meer kopen....
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
Inderdaad denk ik ook niet dat ze dat beoogde bedrag gaan binnenharken.
Er gaan veel LPG-installaties uitgebouwd worden en veel auto's geschorst worden.
Die diesel Benzen gaan ook lang niet allemaal wegenbelasting betalen. Een deel zal worden gesloopt en een ander deel gaat naar Afrika of zo. en dat levert hier ook geen geld op voor de staat.
Er gaan veel LPG-installaties uitgebouwd worden en veel auto's geschorst worden.
Die diesel Benzen gaan ook lang niet allemaal wegenbelasting betalen. Een deel zal worden gesloopt en een ander deel gaat naar Afrika of zo. en dat levert hier ook geen geld op voor de staat.
Het is het opportunisme van de overheid, men verwacht dat die oldtimerliefhebbers wel blijven rijden. Met een eend of dyane valt de schade nogal mee, maar er is ook een groep die de auto wegdoet, en dat heeft direct gevolgen voor de bedrijven die in oldtimers doen.
En een euro kun je maar 1 keer uitgeven, het is maar de vraag of de berkeningen van Weekers kloppen, het leidt sowieso niet tot extra bestedingen en zal het de economie niet vooruit helpen
En een euro kun je maar 1 keer uitgeven, het is maar de vraag of de berkeningen van Weekers kloppen, het leidt sowieso niet tot extra bestedingen en zal het de economie niet vooruit helpen
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Klopt helemaal. Kapitaalvernietiging kun je het noemen omdat zulke maatregelen direct flinke invloed hebben op de waarde.Thijs schreef:Het grote probleem is gewoon dat je nergens van op aan kunt.
Wat je vandaag koopt, kan morgen wel opeens heel veel geld gaan kosten of gewoon waardeloos zijn.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker
Hallo,
Vanmiddag de oldtimer benz verkocht.
In 4 maanden tijd afschrijving van 2000 euro....heb geen keus was een diesel en volgens de handelaar hebben ze nu veel auto`s voor de export,dus het verhaal van:
we willen het mileu sparen gaat nu niet op we verplaatsen het probleem alleen maar.
ook was ik de zoveelste vandaag om mijn oldtimer uit de verzekering te halen!
gelukkig heb ik m`n Eenden project nog hopelijk rijd ie binnen kort.
groetjes Ronald
Vanmiddag de oldtimer benz verkocht.
In 4 maanden tijd afschrijving van 2000 euro....heb geen keus was een diesel en volgens de handelaar hebben ze nu veel auto`s voor de export,dus het verhaal van:
we willen het mileu sparen gaat nu niet op we verplaatsen het probleem alleen maar.
ook was ik de zoveelste vandaag om mijn oldtimer uit de verzekering te halen!
gelukkig heb ik m`n Eenden project nog hopelijk rijd ie binnen kort.
groetjes Ronald
Ronald heeft een 2cv6 1982
Ik laat het er ook op aankomen, het is nog steeds niet definitief, en voordat je het weet krijgen ze e.e.a. administratief niet geregeld lees alle LPG auto's voor 1 januari omkeuren naar benzine en komt er alsnog een overgangsregeling. Zou (gelukkig) niet de eerste keer zijn. Hoe willen ze het trouwens gaan doen, ik mag niet rijden tot maart maar wil wel mijn auto laten omkeuren van gas naar benzine, je ziet er zijn nog heel wat probleempjes om op te lossen...
Andere aanpak is om de auto over te schrijven, b.v. naar mijn zoon eind november,
drie maanden volledig belasting te betalen, ermee blijven doorrijden (daat gaat het om)
per 1 maart weer omschrijven en op oldtimer kenteken weer verder........
Ik zeg we moeten creatiever worden op dit gebied.
Of de auto schorsen en dan alleen naar erkende meetings ermee te rijden, dit schijnt ook nog steeds te mogen waarschijnlijk ook op LPG........
Ik ga rustig afwachten....... LPG kost trouwens 64 cent cent op dit moment hier in de buurt, benzine tank ik altijd in Duitsland
Andere aanpak is om de auto over te schrijven, b.v. naar mijn zoon eind november,
drie maanden volledig belasting te betalen, ermee blijven doorrijden (daat gaat het om)
per 1 maart weer omschrijven en op oldtimer kenteken weer verder........
Of de auto schorsen en dan alleen naar erkende meetings ermee te rijden, dit schijnt ook nog steeds te mogen waarschijnlijk ook op LPG........
Ik ga rustig afwachten....... LPG kost trouwens 64 cent cent op dit moment hier in de buurt, benzine tank ik altijd in Duitsland
-
- Veelvuldig poster
Hoe gaat het dan werken?
Is het überhaupt nog wel mogelijk om het hele jaar te blijven rijden? Of MAG je gewoon niet in de wintermaanden rijden.
Ik zou wel voor het hele jaar willen betalen, maar ik weet niet of dat wel een mogelijkheid is. De uitvoering lijkt me dan best ingewikkeld.
Is het überhaupt nog wel mogelijk om het hele jaar te blijven rijden? Of MAG je gewoon niet in de wintermaanden rijden.
Ik zou wel voor het hele jaar willen betalen, maar ik weet niet of dat wel een mogelijkheid is. De uitvoering lijkt me dan best ingewikkeld.
Eend voor allen, allen voor eend..
Jawel, als je auto tussen de 26 en de 40 jaar oud is mag je kiezen: het kwarttarief betalen en je auto drie maanden ophokken, òf de volle mep betalen en het hele jaar rijden. De schorsings- en de evenementenregeling blijft ook bestaan. Als je het hele verhaal wilt lezen (de media hebben nogal beknopt verslag gedaan) lees dan effe de kamerbrief van 24 april op de site van het ministerie van financiën.Willem2 schreef:Hoe gaat het dan werken?