Pagina 14 van 32
Geplaatst: zo 28 apr, 2013 15:08
door AZL57
En dan denken ze nog dat ze meer gaan verdienen in den haag. Je hebt maar een bepaald budget en daarvan kun je een grote belastingvrije of een kleine belasting plichtige betalen. Het is dezelfde fout die stadbestuurders maken door meer winkels te bouwen daardoor gaan de mensen ook niet meer kopen....
Geplaatst: zo 28 apr, 2013 15:13
door Thijs
Inderdaad denk ik ook niet dat ze dat beoogde bedrag gaan binnenharken.
Er gaan veel LPG-installaties uitgebouwd worden en veel auto's geschorst worden.
Die diesel Benzen gaan ook lang niet allemaal wegenbelasting betalen. Een deel zal worden gesloopt en een ander deel gaat naar Afrika of zo. en dat levert hier ook geen geld op voor de staat.
Geplaatst: zo 28 apr, 2013 18:46
door Maus0611
Ik heb net 6km naar huis gereden in Rotterdam. Heb totaal 4 auto's vol door rood zien rijden.
Als ze echt geld willen, plaatsen ze op elk kruispunt een flitspaal. Klaar, weg crisis!
Geplaatst: zo 28 apr, 2013 22:11
door TB
Dan is de pakkans te groot, stopt men ineens wel!
Geplaatst: zo 28 apr, 2013 22:46
door JanR
Het is het opportunisme van de overheid, men verwacht dat die oldtimerliefhebbers wel blijven rijden. Met een eend of dyane valt de schade nogal mee, maar er is ook een groep die de auto wegdoet, en dat heeft direct gevolgen voor de bedrijven die in oldtimers doen.
En een euro kun je maar 1 keer uitgeven, het is maar de vraag of de berkeningen van Weekers kloppen, het leidt sowieso niet tot extra bestedingen en zal het de economie niet vooruit helpen
Geplaatst: di 30 apr, 2013 20:56
door Twécévé
Vroeger was het ook wat.

Geplaatst: di 30 apr, 2013 21:58
door TB
Inderdaad, daarna was de bestelwagen als particulier wel interessant, daarna alleen als die zgn. fiscale kubus erin paste en vervolgens is die hele branche om zeep geholpen omdat het voor particulieren erg duur werd, zeker op diesel.
Geplaatst: di 30 apr, 2013 22:17
door Thijs
Het grote probleem is gewoon dat je nergens van op aan kunt.
Wat je vandaag koopt, kan morgen wel opeens heel veel geld gaan kosten of gewoon waardeloos zijn.
Geplaatst: di 30 apr, 2013 22:50
door TB
Thijs schreef:Het grote probleem is gewoon dat je nergens van op aan kunt.
Wat je vandaag koopt, kan morgen wel opeens heel veel geld gaan kosten of gewoon waardeloos zijn.
Klopt helemaal. Kapitaalvernietiging kun je het noemen omdat zulke maatregelen direct flinke invloed hebben op de waarde.
Geplaatst: wo 1 mei, 2013 09:23
door Twécévé
Thijs schreef:Het grote probleem is gewoon dat je nergens van op aan kunt.
Wat je vandaag koopt, kan morgen wel opeens heel veel geld gaan kosten of gewoon waardeloos zijn.
Mooi samenvatting van de discussie ja.
Geplaatst: wo 1 mei, 2013 16:15
door sneuper2000
Hallo,
Vanmiddag de oldtimer benz verkocht.
In 4 maanden tijd afschrijving van 2000 euro....heb geen keus was een diesel en volgens de handelaar hebben ze nu veel auto`s voor de export,dus het verhaal van:
we willen het mileu sparen gaat nu niet op we verplaatsen het probleem alleen maar.
ook was ik de zoveelste vandaag om mijn oldtimer uit de verzekering te halen!
gelukkig heb ik m`n Eenden project nog hopelijk rijd ie binnen kort.
groetjes Ronald
Geplaatst: wo 1 mei, 2013 20:17
door Twécévé
Niet een beetje snel? Het plan is nog niet goedgekeurd toch door de kamer. Straks heb je de Benz voor niks verkocht.
Geplaatst: wo 1 mei, 2013 21:17
door LPGo
Ik laat het er ook op aankomen, het is nog steeds niet definitief, en voordat je het weet krijgen ze e.e.a. administratief niet geregeld lees alle LPG auto's voor 1 januari omkeuren naar benzine en komt er alsnog een overgangsregeling. Zou (gelukkig) niet de eerste keer zijn. Hoe willen ze het trouwens gaan doen, ik mag niet rijden tot maart maar wil wel mijn auto laten omkeuren van gas naar benzine, je ziet er zijn nog heel wat probleempjes om op te lossen...
Andere aanpak is om de auto over te schrijven, b.v. naar mijn zoon eind november,
drie maanden volledig belasting te betalen, ermee blijven doorrijden (daat gaat het om)
per 1 maart weer omschrijven en op oldtimer kenteken weer verder........
Ik zeg we moeten creatiever worden op dit gebied.
Of de auto schorsen en dan alleen naar erkende meetings ermee te rijden, dit schijnt ook nog steeds te mogen waarschijnlijk ook op LPG........
Ik zeg we moeten creatiever worden op dit gebied.
Ik ga rustig afwachten....... LPG kost trouwens 64 cent cent op dit moment hier in de buurt, benzine tank ik altijd in Duitsland
Ik zeg we moeten creatiever worden op dit gebied.
Geplaatst: wo 1 mei, 2013 22:48
door Willem2
Hoe gaat het dan werken?
Is het überhaupt nog wel mogelijk om het hele jaar te blijven rijden? Of MAG je gewoon niet in de wintermaanden rijden.
Ik zou wel voor het hele jaar willen betalen, maar ik weet niet of dat wel een mogelijkheid is. De uitvoering lijkt me dan best ingewikkeld.
Geplaatst: wo 1 mei, 2013 22:57
door achtpeter
Willem2 schreef:Hoe gaat het dan werken?
Is het überhaupt nog wel mogelijk om het hele jaar te blijven rijden? Of MAG je gewoon niet in de wintermaanden rijden.
Ik zou wel voor het hele jaar willen betalen, maar ik weet niet of dat wel een mogelijkheid is. De uitvoering lijkt me dan best ingewikkeld.
Jawel, als je auto tussen de 26 en de 40 jaar oud is mag je kiezen: het kwarttarief betalen en je auto drie maanden ophokken, òf de volle mep betalen en het hele jaar rijden. De schorsings- en de evenementenregeling blijft ook bestaan. Als je het hele verhaal wilt lezen (de media hebben nogal beknopt verslag gedaan) lees dan effe de kamerbrief van 24 april op de site van het ministerie van financiën.