Pagina 14 van 18
Geplaatst: ma 20 okt, 2008 23:30
door dyane_maniac
geen idee of het werkt, maar mijn vader "restaureerde" vroeger houtbewerkingsgereedschap. wat hij vaak deed was staal insmeren met olie en vervolgens de gasbrander erover. de olie zou dan inbranden en bescherming geven. let wel, dit was toen ik een jaar of 10 was en geen idee of dit verhaal klopt. maar ik denk dat je een eind komt als je de cilinders insmeert met wat olie en verder er niet heel veel aandoet.
het ziet er iig goed uit!
Geplaatst: di 21 okt, 2008 15:00
door thomaaas
Hmm poedercoaten is toch ook niet erg? ik snap dat je t zekere voor t onzekere wilt nemen, k zou dan dus ff vragen bij zo'n bedrijf dat poedercoat. Ik had mijn spruitstuk laten poedercoaten met een aluminiumkleurige hittebestendige coating. Helaas kon deze coating alleen niet tegen benzine, dus toen ik de carb. eraf haalde kreeg ik hele lelijke vlekken

Maar gewoon: informeer

Geplaatst: wo 22 okt, 2008 00:17
door SamClukkers
Ik heb daarnet wat zitten lezen en een poederlaklaag blijkt zoals eerder gezegd inderdaad niet echt duurzaam te zijn zonder grondlaag, daardoor wordt een doorzichtige poederlaklaag natuurlijk uitgesloten. Misschien moet ik dan toch maar voor Gerard z'n zwart gaan, dat staat uiteindelijk ook helemaal niet verkeerd!

In ieder geval bedankt voor de fijne reacties!
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 08:53
door Bull Frog Bleu
kwestie van veel rijden straks met de 54er roest hij ook minder.
Stilstand is achteruitgang. En indd de gegoten cilinder leken wel 425 maar heb zelf ook een soortgelijke cilinder op mijn 9 pk zitten.
Inmiddels weer originele ronde gedraaide bussen gevonden:)
Hou mijn 9pktje dons san jus alleen chassis en techniek worden grondig aangepakt
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 09:02
door Gerard2cv
Wat ik met veel antieke artikelen gedaan heb is warm stoken en met een
borsteltje schoenpoets inbranden
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 09:06
door McTommi
Ga zo door Sam, je bent pas 3 jaar bezig met je AL.....
Ik ben al dik 20 jaar bezig met een simpel AZU'tje uit Vorst...is nog lang niet klaar, dus neem je tijd

En mijn AZU-L heb ik pas 22 jaar en daar ben ik nog niet eens echt aan begonnen, behalve dan het verzamelen van onderdelen en een donor AZU-L, plus donor AZU van 1962, was een franse postkar
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 18:29
door Yannick
Verdorie, je zegt hier zelf al hoe lang die AZUL duurt, daar gaat mijn mop...
Yannick
Geplaatst: za 25 okt, 2008 22:13
door SamClukkers
Succes met je 9pk, Auke!
Weer eentje om te onthouden, Gerard.
Dag meneer Schulte, in een verre toekomst wanneer alle automobielen geschiedenis zijn, staan onze exemplaren misschien ooit nog eens naast mekaar!

Geplaatst: zo 26 okt, 2008 04:21
door McTommi
Oh dat is een eer Sam, dat je me meneer noemt, hahaha, kom je nog eens op visite in Nederland, ik woon maar 100 kilometer naar het noorden hoor

Antwerpen is dichterbij van hier dan Amsterdam !
Geplaatst: za 29 nov, 2008 09:45
door jannes
als een van de 2zijn stukke verkoopt dan kan de andere een af maken
het zoeke naar onderdelen gaat dan iets vlotter :p
Geplaatst: za 6 dec, 2008 02:58
door McTommi
De stukken van mijn AZU-L ??? Daar heeft Sam NIKS aan voor zijne AL

Geplaatst: za 6 dec, 2008 17:35
door Yannick
Hij zou er een AUL van kunnen maken, maar dat klinkt niet.
Yannick
Geplaatst: za 6 dec, 2008 20:45
door McTommi
Nou Yannick, je brengt me op ideeën, hihi
Ik zal morgen vast een paar gaten in de zijkant van mijn AU knippen voor de "weekend" zijruiten, om te beginnen, daarna zien we wel verder, zo'n achterbankje heb ik ook nog wel in reserve voorraad !
Geplaatst: za 6 dec, 2008 21:22
door SamClukkers
En het geheel natuurlijk op een gegalvaniseerd chassis met 602cc motor zetten!

Geplaatst: za 6 dec, 2008 22:35
door marcopr
635
