Ervaringen om iets achter de eend te koppelen?
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Hier ga je amper iets van merken.
Ik heb zelf een oldtimer-karretje van een gelijk formaat.
Let op het gewicht van het karretje.
Als dat 100kg is dan kun je nog maar 100kg laden.
Verder zal het prima rijden.
De banden van het karretje zullen de topsnelheid gaan bepalen,
Als het 8 inch is dan is de max. snelheid meestal 80km/uur maar dat gaat gauw vervelen als de auto prima sneller wil.
Ik heb zelf een oldtimer-karretje van een gelijk formaat.
Let op het gewicht van het karretje.
Als dat 100kg is dan kun je nog maar 100kg laden.
Verder zal het prima rijden.
De banden van het karretje zullen de topsnelheid gaan bepalen,
Als het 8 inch is dan is de max. snelheid meestal 80km/uur maar dat gaat gauw vervelen als de auto prima sneller wil.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
maximaal toelaatbaar gewicht van het ding is 400 kilo. Leeggewicht nog geen 100. (hij is met twee man met wat moeite te tillen)
Wielen zijn 10 inch, en hij is van m'n ouders, van 1994 tot 2006 is hij jaarlijks gebruikt (ook met 120 km/h in Frankrijk).
Maar fijn te horen! Wat extra bagageruimte is handig. En met 90 km/h moet dat dus ook prima gaan.
Wielen zijn 10 inch, en hij is van m'n ouders, van 1994 tot 2006 is hij jaarlijks gebruikt (ook met 120 km/h in Frankrijk).
Maar fijn te horen! Wat extra bagageruimte is handig. En met 90 km/h moet dat dus ook prima gaan.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
want? ongeremd mag een een 280kg trekkenThijs schreef:Hier ga je amper iets van merken.
Ik heb zelf een oldtimer-karretje van een gelijk formaat.
Let op het gewicht van het karretje.
Als dat 100kg is dan kun je nog maar 100kg laden.
want? ik heb ook 8" bandjes en dat rijdt op de peage prima 110 hoor. alleen een beetje uitkijken bij hobbels en bobbelsThijs schreef: Verder zal het prima rijden.
De banden van het karretje zullen de topsnelheid gaan bepalen,
Als het 8 inch is dan is de max. snelheid meestal 80km/uur maar dat gaat gauw vervelen als de auto prima sneller wil.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik was iets te enthousiast en meende zeker te weten dat het 200kg is.want? ongeremd mag een een 280kg trekken
Bij controle op de site van de RDW blijkt het 270kg te zijn bij mijn Dyane en Pony.
Meestal staat de max. snelheid aangegeven op de bandjes.want? ik heb ook 8" bandjes en dat rijdt op de peage prima 110 hoor. alleen een beetje uitkijken bij hobbels en bobbel
Ik heb ervaring met te hard rijden met 8 inch banden...de volgende dag stonden ze plat...
Wat bij mijn huidige karretje veel irritanter was, waren de niet gebalanceerde wielen.
Vergeet niet dat een wiel van 8 inch veel sneller moet draaien bij dezelfde snelheid dan een 15 inch wiel.
Na balanceren is het al een stuk beter.
De bandenboer kon met zijn digitale machine trouwens geen kleinere wielen dan 10 inch balanceren...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Karretje gaat prima, ook deze vakantie weer.
Met de auto volgeladen en het karretje ook goed vol is het geen strepentrekker meer, maar het gaat prima, zo rond de 90 rijd het gewoon goed en eventueel haal ik nog gemakkelijk de 110. Maar ik heb dan ook een visa motor.
de bak is 125 cm breed en 46 cm hoog, en weegt bijna niks, ik geloofeen kilo 0f 70, ik kan de randen van de bak en de wielen nog net zien in de spiegels.
Ik heb wel het idee dat de palmabak ook iets helpt kwa stroomlijn, zonder palmabak voel ik de aanhanger meer trekken.
Met de auto volgeladen en het karretje ook goed vol is het geen strepentrekker meer, maar het gaat prima, zo rond de 90 rijd het gewoon goed en eventueel haal ik nog gemakkelijk de 110. Maar ik heb dan ook een visa motor.
de bak is 125 cm breed en 46 cm hoog, en weegt bijna niks, ik geloofeen kilo 0f 70, ik kan de randen van de bak en de wielen nog net zien in de spiegels.
Ik heb wel het idee dat de palmabak ook iets helpt kwa stroomlijn, zonder palmabak voel ik de aanhanger meer trekken.
Zelf ben ik van plan zo'n soort bagagewagentje aan te schaffen binnenkort en achter mijn eendje te spannen:
Moet nog even kijken welk merk/model precies, maar lijkt me ideaal voor vakanties.
De eend heeft dan alleen nog wel een trekhaak nodig.. Zit momenteel hier op rameder te kijken, maar ben ook wel benieuwd waar jullie je trekhaak vandaan hebben?
Moet nog even kijken welk merk/model precies, maar lijkt me ideaal voor vakanties.
De eend heeft dan alleen nog wel een trekhaak nodig.. Zit momenteel hier op rameder te kijken, maar ben ook wel benieuwd waar jullie je trekhaak vandaan hebben?
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Gewoon een tweedehandsje van de markt.
Dat karretje op je foto heeft een probleem.
Er zit geen rem op.
Je mag maar 280kg ongeremd trekken.
Dat betekent dat bij een ongeremd karretje de aanhanger heel licht moet zijn om nog iets te mogen laden.
Beter is het om een geremde aanhanger te gebruiken.
Vergeet niet om bij de RDW je kenteken te laten aanpassen met de trekgewichten.
Anders mag je nog niks trekken.
Dit is trouwens kosteloos.
Dat karretje op je foto heeft een probleem.
Er zit geen rem op.
Je mag maar 280kg ongeremd trekken.
Dat betekent dat bij een ongeremd karretje de aanhanger heel licht moet zijn om nog iets te mogen laden.
Beter is het om een geremde aanhanger te gebruiken.
Vergeet niet om bij de RDW je kenteken te laten aanpassen met de trekgewichten.
Anders mag je nog niks trekken.
Dit is trouwens kosteloos.
Geremde hoeft niet per se hoor. Zolang je het gewicht maar in de gaten houdt. Het eigen gewicht van de aanhanger is bepalend. De mijne weegt iets van 70 kilo. dan kan de kampeeruitrusting met alles erop en eraan gemakkelijk mee.
Trekhaak jes staan gewoon op marktplaats voor een paar tientjes. Er zijn ook nieuwe te koop op zo ongeveer iedere 2cv webshop.
Trekhaak jes staan gewoon op marktplaats voor een paar tientjes. Er zijn ook nieuwe te koop op zo ongeveer iedere 2cv webshop.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Re: Ervaringen om iets achter de eend te koppelen?
Ik kon een stapel 40 x 60 tegels krijgen, maar mijn vrouw had de andere auto nodig dus de dyane er maar voor gezet . Ik had er 3 achterin en 7 in de aanhanger. ach ik hoefde maar een klein stukje door het centrum en 8 kilometer over de provinciale weg
WP_20181215_13_33_49_Pro by hobbes eendrijder, on Flickr
Vandaag het kozijn voor de nieuwe garage opgehaald. het kozijn was precies 2 meter 40 breed
WP_20190107_11_35_20_Pro by hobbes eendrijder, on Flickr
WP_20181215_13_33_49_Pro by hobbes eendrijder, on Flickr
Vandaag het kozijn voor de nieuwe garage opgehaald. het kozijn was precies 2 meter 40 breed
WP_20190107_11_35_20_Pro by hobbes eendrijder, on Flickr
met eendige groeten,