Pagina 14 van 17
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 13:00
door Spookeend
En hoe heb je het aan de voorkant? Ik kreeg ze er niet makkelijk op dan, omdat de schokbreker dan de plaat raakt waar ie vast zit.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 13:03
door Erikjan
ik heb alleen achter avo's voor heb ik gewoon lips.
Ik sta niet zo laag, had alleen het probleem dat de bak van mn pickup veel te zwaar is voor die lip dempers. Nu is het echt super. Als je ff niet oplet bij een drempel ofzo zit je niet gelijk met de wielen tegen de wielkasten.
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 17:43
door Aloha Beach Cruiser
Ik rij dus al een jaar lang met de schokbrekers verkeerd om ???
ze veerden echt mega goed!! (mijn serie is heel klein beetje anders dan de serie die nu gearriveerd zijn

)
bij arjan hadden we ook het idee dat die niet zo stug zijn als de mijne??
maar ik heb de stofkap naar voren gericht!

en dat rijd mega goed (dat jaar dat ik ermee gereden had.. ) en het idee dat ze stugger waren als die van arjan (die nu net binnenzijn dus..) is er nog steeds..
arjan heeft ze ook met de stofkap naar voren? blijkbaar verkeerd dus!
maar ik dan nu?
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 21:48
door THE SPITFIRE
ik heb ze wel goed.
maar ben er achter gekomen dat de shocks eerst moeten in veren en dan worden ze langzamer hand stugger want mijne zijn stugger als zaterdag..

ik weet we l achter bestel ik ze ook dat wordt wat dan heb je een kart van een wagen geen drempel vrees meer.
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 22:24
door custom blauw
Spookeend schreef:En hoe heb je het aan de voorkant? Ik kreeg ze er niet makkelijk op dan, omdat de schokbreker dan de plaat raakt waar ie vast zit.
Greatnix Spookeend
ha spookeend. je moet inderdaat voor iets van die plaat afslijpen anders raakt die hoes de plaat. ik heb er ook een ring achter gedaan hoeft er niet heel veel af.
groeten custom blauw..
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 22:30
door Spookeend
Hoe laag staat ie bij jouw? en als ie lager staat wat is dan het laagste punt eigenlijk?
Ik heb avo nogmaals een mail gestuurd, ook met de vraag wat er gebeurt als je ze "verkeerd" om monteerd. Ik neem aan dat zij daar wel antwoord op kunnen geven.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 29 okt, 2007 23:07
door custom blauw
Spookeend schreef:Hoe laag staat ie bij jouw? en als ie lager staat wat is dan het laagste punt eigenlijk?
Ik heb avo nogmaals een mail gestuurd, ook met de vraag wat er gebeurt als je ze "verkeerd" om monteerd. Ik neem aan dat zij daar wel antwoord op kunnen geven.
Greatnix Spookeend
ja dan dempt die niet omdat de olie boven in blijft zegmaar. voor tussen band en spart bord ong 2 tot 3 cm er passen geen 2 vingers tussen

Geplaatst: di 30 okt, 2007 10:01
door Jheronimus
custom blauw schreef: ja dan dempt die niet omdat de olie boven in blijft zegmaar.

hoezo, er zit aan beide kanten van de zuiger olie.
Van belang is naar welke kant de zuiger hoort te bewegen bij inveren.
Geplaatst: di 30 okt, 2007 10:29
door Spookeend
Antwoord van AVO :
sorry the 2cv units work flat so i have mis lead on where the adjuster
should be.
the 2cv units will only fit one way as one end has an extention piece for
clearence
i hope to be of help
Dus, ze zitten goed. Doordat ze bij een eend zeg maar "liggend" gemonteerd zijn, maakt het dus eigenlijk niet zo heel veel uit.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: di 30 okt, 2007 11:19
door Gerard2cv
Ja,maar het blijft toch normaal dat het normale bovendeel met rubber-
hoes aan de bovenkant (dus bij een eend aan de veerpot) en het gladde deel
aan de draagarmen
Geplaatst: di 30 okt, 2007 23:32
door Erikjan
Gerard Maas schreef:Ja,maar het blijft toch normaal dat het normale bovendeel met rubber-
hoes aan de bovenkant (dus bij een eend aan de veerpot) en het gladde deel
aan de draagarmen
Bij mij is de veerpot juist lager als de draagarm. Dus ik heb de ruberhoes aan de kant van de draagarm. Anders blijft er water in staan.
Geplaatst: wo 31 okt, 2007 07:54
door Gerard2cv
Daar gaat het toch niet om,maar wat is het afgeveerde deel en wat het
onafgeveerde deel.Bedenkt wel dat als de hoogte van de auto niet goed
staat afgesteld,ook de wielstanden niet goed meer staan,dus slechtere
wegligging.
Geplaatst: do 1 nov, 2007 12:54
door Tom Duckpower
Ik kreeg ze er maar op 1 manier onder:

Bestuurderskant

Bijrijderskant
Anders moest er een stuk van de plaat af waar de schokdemper en stabilisatorstang op vast zitten...
Andersom leek mij eigenlijk ook het meest logische, maar nu zitten ze er op deze manier op...
6 tikjes opengedraaid, tussen slap en stug in

Geplaatst: do 1 nov, 2007 18:22
door Tom Duckpower
net een stukkie gereden, naar het werk
wat een verschil!
neus duikt een stuk minder, en eend ligt beter op de weg. aantal bochten waar ik normaal de hele wegbreedte voor nodig had, gaat nu op 1 rijbaan.
nu even afwachten wat de mabors van de nieuwe dempers en stabi-stang vinden als het nat is... met de normale dempers hadden ze het er al wat moeilijk mee.., ben benieuwd!
Geplaatst: do 1 nov, 2007 19:20
door DUKW
ik heb gister ook avond ook even proef gereden. wat een verschil zeg heb gelijk een aantal standjes geprobeerd. maar vind tot nu toe toch stand 1 het lekerste rijden.
greets dukw