Pagina 15 van 56
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 16:51
door Mous
Geweldig project, en mooi gedaan allemaal!
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 17:21
door LPGo
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 19:05
door joe_catchou
nice ,kom op met dat filmpje :-p
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 23:56
door Joey_Brinkmann
Geplaatst: ma 19 aug, 2013 23:56
door Ducksen
filmpje is nog niet gelukt haha. Ga ik van de week proberen. Vandaag bij een nieuwe eenden vriend vier spatborden opgehaald. meteen bij thuiskomst weer aan het klussen geslagen. Het is toch wel heullll breed, misschien kijken om er een randje af te halen ofzo. Even over nadenken hoe het moet gaan worden.
Morgen wordt de binnenkant van de koets in de epoxy primer gespoten, overmorgen de lasnaden afkitten hmmmm schiet al op.
Hier wat foto's van de vorderingen van vandaag
ow ja voordat we thuiswaren wilde we heerlijk houtoven pizza gaan eten in Rotterdam en wat denk je. pizzeria in de fik oleeeee naja hapje gedaan bij de Bazar en door naar huis. Stond trouwens geen eend op het menu maar heeeerlijk gegeten.
Spatborden passen:
Alles staat nog schots en scheef want er zit niks vast!!! daar dus even niet op letten het ging even om de breedte, overgebleven ruimte hoogte ennuh natuurlijk de looks. De zwarte spatborden op de foto geven een vertekende look door de kleur. dus KAALMAKEN.
veel teveel ruimte boven het wiel, de eend moet dus verder omlaag.
heb de eend op originele hoogte gezet om vanuit dat punt opnieuw te gaan verlagen tot een acceptabele hoogte.
Meteen maar even spatborden kaal gemaakt om de staat van het polyester te bekijken en omdat ze nu ook wit zijn vertekenen ze niet meer zo tegen de rest van de auto. hier en daar plekken die bijgewerkt moeten worden. Aardig wat werk maar weer een leuke uitdaging
origineel spatbord met Delta mics:
Verbreed spatbord met Delta mics:
LINKS
origineel RECHTS
verbreed
Geplaatst: di 20 aug, 2013 02:11
door Mastenhose
Geweldig, je bent ook gewoon meteen met de spatborden aan de slag gegaan!! (OK, ik heb zojuist nog even en uitlaat geaaid...
)
De spatborden ziet er goed uit op de eend, ze zouden een haartje smaller mogen, maar op zich valt dat ook wel weer mee. Als de eend verlaagd is, ziet het er toch alweer heel anders uit! Ben benieuwd naar hoe je het allemaal aan gaat pakken!
Geplaatst: di 20 aug, 2013 07:07
door LPGo
Geplaatst: di 27 aug, 2013 08:29
door Ducksen
Lasnaden staan inde kit en zometeen gaan we de binnenkant nog een keer in de epoxy spuiten foto's volgen.
Geplaatst: vr 6 sep, 2013 22:31
door Ducksen
Een nieuwe zoektocht is begonnen. De koets staat nu volledig in de epoxy. Verder bezig de voorschermen te versmallen en alweer 3,5 week op zoek naar een jaren 50 imperiaal / dakdrager. Staan er wel eens op internet maar dat zijn meestal de vierkante platte. Ik ben op zoek naar een imperiaal die rond loopt als een boog met de koets mee. Iemand een idee waar ik deze zou kunnen vinden? De markt en marktplaats werken iig niet
Geplaatst: vr 6 sep, 2013 22:35
door LPGo
De man die complete rvs-uitlaten tig-last en rolkooien in elkaar breidt alsof het niks is...
Is zelf maken nog niet in je opgekomen
Geplaatst: vr 6 sep, 2013 22:42
door Ducksen
Ik ga toch maar voor een originele
Nog veel teveel werk te doen om te kunnen rijden en dat is toch wel prio 1
En een origineel stuk is toch ook wel mooi!
Geplaatst: vr 6 sep, 2013 22:48
door LPGo
astublieft
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=17_s
zoek maar eens op "Galerie 2cv" hoeveel wil je er hebben....
Geplaatst: vr 6 sep, 2013 22:51
door Ducksen
Lichtelijk aan de verre kant maar geweldig gevonden thnkx!!!!!
Geplaatst: do 19 sep, 2013 22:12
door Ducksen
6 september de laatste update dus tijd voor weer wat nieuwe foto's.
Rolkooi is klaar om gespoten te worden. ben nu nog aan het stoeien met de polyester voorschermen al past het nu allemaal wat beter. Liep ik meteen tegen het volgende probleem aan het Frsze chassis heeft andere gaten voor de koplampbeugel dat een originele hierdoor vindt ik de koplampbeugel niet mooi zitten. het geheel zou een halve centimeter naar achteren moeten. Morgen dus maar kijken of ik het voetplaatje kan vermaken zodat het ietsje naar achteren gaat.
Volgende op de kalender is het maken van een nieuwe mal voor de voorspoiler. Deze is door de brede schermen te smal geworden. Kan ik hem mooi meteen ietsje dieper maken en ook het gat tussen de motorkap en spoiler netjes opvullen. Voor de liefhebber ik maak meteen een mal van de originele voorspoiler. Dus als je een kopietje wilt
Andere vraag waar ik tegenaanloop. Ik heb polyester achterschermen daar zitten nog geen gaatjes in voor de bevestigingen waar meet en boot je nu als eerste?? zijn er mensen die ervaring met polyester spatborden!! het gaat om de achterste spatborden. Hoe kun je deze het beste boren, waar beging je? eerst de c-stijl bij de achterdeur of eerst aan de binnenschermen monteren??
Verder zie de vorderingen op de foto's
inclusief het gebruikelijke commentaar erboven of eronder
Gezien het aantal bezoekers iedere keer in de werkplaats maar even een bordje gemaakt anders komt de auto nooit klaar. Resultaat na de eerste 15 min. 2,50 verdient
Uitlaatje klaar en gepolijst. straks voor de eindmontage nog een keertje licht polijsten
Het hele spul samen.
de stabilisatiestang moet nog terug gemonteerd worden, maar deze moest ivm beschadigen opniueuw gelakt worden
Een van de laatste keren los van elkaar
polyester spatborden vertoonden hier en daar wat gebruiksspoortjes dus dat moest eventjes bijgewerkt worden. de binnenschermen die erop gemonteerd zaten liggen in de vuilcontainer en er komen straks nieuwe onder.
haarscheurtjes
uitslijpen
opvullen met polyester
Geplaatst: do 19 sep, 2013 22:16
door Ducksen
Het oude chassis. Hij staat er nog steeds is goed te gebruiken maar ik wilde een gegalvaniseerde. zit her en der wel wat werk aan. Voor de liefhebber laat het me weten.
boutjes opmeten, achterspatborden aftekenen boren en proberen, het lukt alleen niet helemaal zoals ik dat zou willen. andere modus vinden dus.
IEMAND EEN BETERE OF MAKKELIJKERE MANIER??????
Het geheel weer los in elkaar. Het staat inderdaad schots en scheef maar dat komt omdat er niks vast zit puur even de kijken