Restauratie Dyane Confort '67

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 17 jan, 2008 19:15

Ik ga inderdaad als eerste mijn blok onder handen nemen. Moet er als nieuw uit komen te zien 8)

Diesel representeert de zinloze overconsumptiemaatschappij, ik moet daar niets van weten. Moest ik in Amerika wonen of op z'n minste het platte land zou ik daar niet zo'n last van hebben en er dus ook niets op kunnen aanmerken. Maar als ik niet kan ademen als ik 's morgens met de fiets naar school trek, dan snap ik niet goed waar al die mensen mee bezig zijn. Diesel mag dan misschien leuk zijn om mee te rijden, ik hou van het zachte geluidje van de 1.4 in onze Berlingo.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 17 jan, 2008 19:23

Ga eens een proefrit maken in een Renault Laguna Diesel. Ik weet zeker dat je niks hoort. Ik vermoed dat dit voor alle moderne dieselbrikken geld. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 17 jan, 2008 19:27

onze dobó maakt anders een dikke tiefusherrie als je m start, en kwartier daarna ook nog wel. En das ook maar n 1.4tje... Maar vertel eens, wat is er zo overconsumerends aan een diesel?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 17 jan, 2008 19:29

Punky schreef:Ga eens een proefrit maken in een Renault Laguna Diesel. Ik weet zeker dat je niks hoort. Ik vermoed dat dit voor alle moderne dieselbrikken geld. :wink:
Moet je voor de grap eens in een polo 1.4 Diesel rijden, geloof me dat is nog echt dieselen, het pingelen van Ramon is er niets bij :lol:

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 17 jan, 2008 19:30

Ja daar snap ik ook niets van, dieselen gaat toch ook lekker op slaolie etc. Mik je afval er in en je kunt er mee rijden. Nee benzine is zo mooi goedje.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 17 jan, 2008 19:36

backfire schreef:Ja daar snap ik ook niets van, dieselen gaat toch ook lekker op slaolie etc. Mik je afval er in en je kunt er mee rijden. Nee benzine is zo mooi goedje.
Ja ja ja ja ja!!!! Vies machtig is dat!!!!! Flikker je er je vrietuurvet in rijdt je zo mee weg ik kwam niet meer bij toen k dat voor t eerst zag!!!!! hahahahaha!!!! 't is jammer dat de overheid dit niet waardeert want t is nog schoner ook!!! Alleen dus zo illegaal als de pest :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » do 17 jan, 2008 20:01

Ik geef toe dat voor stadsverkeer een diesel niet zo interessant is. Voor overal daar buiten, echter, vind ik het een prima alternatief voor benzine :-)
1977 Mehari

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 17 jan, 2008 20:12

rocco schreef:Ik geef toe dat voor stadsverkeer een diesel niet zo interessant is. Voor overal daar buiten, echter, vind ik het een prima alternatief voor benzine :-)
Waarom heb je voor benzine een alternatief nodig? Enkel omdat het goedkoper is? :roll:

Diesels representeren deze maatschappij omdat veel van die dingen afgeragd worden als bedrijfswagen en na nog geen 5 jaar afgedankt worden. En omdat Citroën de geweldige slogan "minder verbruiken is minder vervuilen" toepast op alleen hun dieselmodellen. Voor de benzinemodellen wordt zelfs geen reclame gemaakt in de folders die wij in de bus krijgen. Dat ruikt verdacht naar mensen aanzetten tot dieselen, alsof er nog niet genoeg smog in de lucht hangt. "Trap er maar goed op los, hij verbruikt toch weinig!" Schande... :?

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door abr2cv » do 17 jan, 2008 20:36

Een moderne diesel is een stukje schoner dan een benzine auto. De Nederlandse overheid wil dit niet geloven, maar de hoeveelheid uitstoot bij een diesel is veel lager. Daarnaast zijn de uitlaatgassen minder schadelijk dan die van benzine.

Het enige schadelijke aan diesel is fijnstof, hetgene dat door montage van een roetfilter (die dingen waar je subsidie voor kan krijgen..) alleen maar erger wordt. Deze hoeveelheid fijnstof is te verwaarlozen met de hoeveelheid die de zware industrie uitstoot.

Lekkere overheid hebben wij... Maja ze verdienen er lkkr aan...

Daarnaast rijdt een moderne diesel 20x fijner dan een benzine. Vooral de grote diesels, 2.7 HDI is een hele fijne motor weet ik uit ervaring!
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 17 jan, 2008 20:53

Daar het bewijs dat mijn kennis over moderne diesels niks betekent :lol: Maar ik sluit mij dan helemaal aan bij backfire. Als je ook frituurolie in zo'n ding kan kappen, waarom er dan diesel ingooien? Het milieu zal het nooit kunnen halen van het geld...

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door abr2cv » do 17 jan, 2008 20:57

Frituurolie kun je alleen in oude diesels gooien, moderne commonrail-diesel en pompverstuiver-diesel kunnen het niet aan. De pomp en verstuivers krijgen geen goede smering en de boel loopt dan snel in de soep.

Maar genoeg over diesels, dr zijn geen dieseleenden. Al zou k dat wel grappig vinden...
AK 400 in restauratie.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 17 jan, 2008 21:02

Ah, dat wist ik niet. Dik balen natuurlijk :roll:

Ja, het ging over mijn blokje zeker? Ik kan niet wachten op mijn splinternieuw 425cc'tje 8)

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » do 17 jan, 2008 21:15

Punky schreef:Ga eens een proefrit maken in een Renault Laguna Diesel. Ik weet zeker dat je niks hoort. Ik vermoed dat dit voor alle moderne dieselbrikken geld. :wink:
rijd zelf dagelijks rond in m'n gloedjenieuwe Frod Transhit,en alsje die s'ochtens start is t net of alle lagers in t carter lagen en weer op zn plek geschud worden. Na verloop van tijd,als alles z'n plek heeft gevonden valt t ratelen en kabaal best mee,en t is gelukkig goed geisoleerd. Maar diesel rijd wel relaxed op zich,maar gaat niet boven mn benzine 2pktje :wink:
~:-)~

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door abr2cv » do 17 jan, 2008 21:24

Hanzelman schreef:
rijd zelf dagelijks rond in m'n gloedjenieuwe Frod Transhit,en alsje die s'ochtens start is t net of alle lagers in t carter lagen en weer op zn plek geschud worden. Na verloop van tijd,als alles z'n plek heeft gevonden valt t ratelen en kabaal best mee,en t is gelukkig goed geisoleerd. Maar diesel rijd wel relaxed op zich,maar gaat niet boven mn benzine 2pktje :wink:
Ja dat hebben al die Transhits, vanaf nieuw al. Die oude types hadden het ook, blijft een k#tgeluid. Doe mij dan maar HDI..
AK 400 in restauratie.

jannes
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door jannes » do 17 jan, 2008 22:07

diesel is sterker om dinge te trekken :D
azam 6en een specail 6 met ami super velge

Plaats reactie