Restauratie Dyane Confort '67
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Ik ga inderdaad als eerste mijn blok onder handen nemen. Moet er als nieuw uit komen te zien
Diesel representeert de zinloze overconsumptiemaatschappij, ik moet daar niets van weten. Moest ik in Amerika wonen of op z'n minste het platte land zou ik daar niet zo'n last van hebben en er dus ook niets op kunnen aanmerken. Maar als ik niet kan ademen als ik 's morgens met de fiets naar school trek, dan snap ik niet goed waar al die mensen mee bezig zijn. Diesel mag dan misschien leuk zijn om mee te rijden, ik hou van het zachte geluidje van de 1.4 in onze Berlingo.
Diesel representeert de zinloze overconsumptiemaatschappij, ik moet daar niets van weten. Moest ik in Amerika wonen of op z'n minste het platte land zou ik daar niet zo'n last van hebben en er dus ook niets op kunnen aanmerken. Maar als ik niet kan ademen als ik 's morgens met de fiets naar school trek, dan snap ik niet goed waar al die mensen mee bezig zijn. Diesel mag dan misschien leuk zijn om mee te rijden, ik hou van het zachte geluidje van de 1.4 in onze Berlingo.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja ja ja ja ja!!!! Vies machtig is dat!!!!! Flikker je er je vrietuurvet in rijdt je zo mee weg ik kwam niet meer bij toen k dat voor t eerst zag!!!!! hahahahaha!!!! 't is jammer dat de overheid dit niet waardeert want t is nog schoner ook!!! Alleen dus zo illegaal als de pestbackfire schreef:Ja daar snap ik ook niets van, dieselen gaat toch ook lekker op slaolie etc. Mik je afval er in en je kunt er mee rijden. Nee benzine is zo mooi goedje.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Waarom heb je voor benzine een alternatief nodig? Enkel omdat het goedkoper is?rocco schreef:Ik geef toe dat voor stadsverkeer een diesel niet zo interessant is. Voor overal daar buiten, echter, vind ik het een prima alternatief voor benzine
Diesels representeren deze maatschappij omdat veel van die dingen afgeragd worden als bedrijfswagen en na nog geen 5 jaar afgedankt worden. En omdat Citroën de geweldige slogan "minder verbruiken is minder vervuilen" toepast op alleen hun dieselmodellen. Voor de benzinemodellen wordt zelfs geen reclame gemaakt in de folders die wij in de bus krijgen. Dat ruikt verdacht naar mensen aanzetten tot dieselen, alsof er nog niet genoeg smog in de lucht hangt. "Trap er maar goed op los, hij verbruikt toch weinig!" Schande...
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Een moderne diesel is een stukje schoner dan een benzine auto. De Nederlandse overheid wil dit niet geloven, maar de hoeveelheid uitstoot bij een diesel is veel lager. Daarnaast zijn de uitlaatgassen minder schadelijk dan die van benzine.
Het enige schadelijke aan diesel is fijnstof, hetgene dat door montage van een roetfilter (die dingen waar je subsidie voor kan krijgen..) alleen maar erger wordt. Deze hoeveelheid fijnstof is te verwaarlozen met de hoeveelheid die de zware industrie uitstoot.
Lekkere overheid hebben wij... Maja ze verdienen er lkkr aan...
Daarnaast rijdt een moderne diesel 20x fijner dan een benzine. Vooral de grote diesels, 2.7 HDI is een hele fijne motor weet ik uit ervaring!
Het enige schadelijke aan diesel is fijnstof, hetgene dat door montage van een roetfilter (die dingen waar je subsidie voor kan krijgen..) alleen maar erger wordt. Deze hoeveelheid fijnstof is te verwaarlozen met de hoeveelheid die de zware industrie uitstoot.
Lekkere overheid hebben wij... Maja ze verdienen er lkkr aan...
Daarnaast rijdt een moderne diesel 20x fijner dan een benzine. Vooral de grote diesels, 2.7 HDI is een hele fijne motor weet ik uit ervaring!
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
Frituurolie kun je alleen in oude diesels gooien, moderne commonrail-diesel en pompverstuiver-diesel kunnen het niet aan. De pomp en verstuivers krijgen geen goede smering en de boel loopt dan snel in de soep.
Maar genoeg over diesels, dr zijn geen dieseleenden. Al zou k dat wel grappig vinden...
Maar genoeg over diesels, dr zijn geen dieseleenden. Al zou k dat wel grappig vinden...
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
rijd zelf dagelijks rond in m'n gloedjenieuwe Frod Transhit,en alsje die s'ochtens start is t net of alle lagers in t carter lagen en weer op zn plek geschud worden. Na verloop van tijd,als alles z'n plek heeft gevonden valt t ratelen en kabaal best mee,en t is gelukkig goed geisoleerd. Maar diesel rijd wel relaxed op zich,maar gaat niet boven mn benzine 2pktjePunky schreef:Ga eens een proefrit maken in een Renault Laguna Diesel. Ik weet zeker dat je niks hoort. Ik vermoed dat dit voor alle moderne dieselbrikken geld.
Ja dat hebben al die Transhits, vanaf nieuw al. Die oude types hadden het ook, blijft een k#tgeluid. Doe mij dan maar HDI..Hanzelman schreef:rijd zelf dagelijks rond in m'n gloedjenieuwe Frod Transhit,en alsje die s'ochtens start is t net of alle lagers in t carter lagen en weer op zn plek geschud worden. Na verloop van tijd,als alles z'n plek heeft gevonden valt t ratelen en kabaal best mee,en t is gelukkig goed geisoleerd. Maar diesel rijd wel relaxed op zich,maar gaat niet boven mn benzine 2pktjePunky schreef:Ga eens een proefrit maken in een Renault Laguna Diesel. Ik weet zeker dat je niks hoort. Ik vermoed dat dit voor alle moderne dieselbrikken geld.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.