lelijke eendje en ami 6je
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Mijn complimenten Eendeke, lees net pas je "topic" op het forum hier. Zag de eerste foto's en dacht gelijk......Ojee ojeeeeee....zelfde als wat Yannick zei...weinig 1975, behalve het kenteken.Eendeke schreef:Hiero zijn nu de nieuwe foto's
De buitenkant is nu wel okee qua details. Let op de bumperstrips
Uiterlijk klopt weer een beetje. Ik vind het mooi genoeg
Helemaal top dat je een eend van dit bouwjaar restaureert, want deze periode is volgens mij wat ondergewaardeerd. De reden is hoogstwaarschijnlijk dat na modeljaar 1974 Citroën drievoudig gerecycled Ferarri en pisbakkenstaal is gaan vermengen en daar de auto's van heeft gemaakt. Mijn eerste auto (besteleend) kocht ik in 1983, slechts net 5 jaar oud, heb het DRUK gehad met een halve restauratie toen ! Maar dit terzijde.
De uiterlijke kenmerken zijn nu helemaal top. Dat superzeldzame brede bumperrubber achter...helemaal goed en die hoekige plastic zwarte voor....
En nou snel naar de spuiter..... AC 432 op die auto ? Wel even die sierstrip van die motorkap af hè Of nog dat mooie AC424 Rouge de Rio, heb een aantal eenden gehad in die kleur en een Dyane.
Als ik een bruin eenspaaks stuur had, kreeg je het kado als beloning voor je harde werken ! Maar helaasssss..... Had het wel in mijn 74-er Dyane ! Maar die is allang in de 2-cylinder-hemel..... Zit alleen een ander "hart" in. O ja hoe zat het ook maar weer met de stuurwiel diameter ? In 1976 al kleiner ?
Laatst gewijzigd door McTommi op za 4 apr, 2009 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Weet je dat HEEEELLL zeker ? Volgens mij waren ze toen al zoewart ! Maar wel van omgedraaid hardboard hè..... dat hoort niet in de 76-er van Eendeke. Heb zelf de restanten van een gele 1976 2cvSpécial en die was hartstikke bruin van binnen, dashboardplaat, spécialbanken in bruin (één jaar gemaakt).Michiel van G. schreef:ja, in 75 was het donkerbruin. in 77 zaten er op de spécial deurpanelen in het lichtbruin. 't is om het makkelijk te houden
Heb een gele 2CVSpécial gehad van 7-12-1976 en die had een zoewart interieur....met een zwart "V-stuur" dat is knap zeldzaam, moet het nog ergens hebben, hahahaha....maar waar....
Kom maar binnen Swieb, dan veeg ik de TROEP aan de kant !
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Late reactie, maar Yannick, je hebt gelijk....Yannick schreef:Als jullie mijn naam zien staan, wordt er meteen gedacht dat ik het over origineel heb. Dat vind ik eigenlijk niet zo fijn. En als ik mij niet vergis wordt er hier advies gevraagd om een auto terug te brengen naar originele staat. Daar wil ik graag mee helpen. Dat zoiets door sommige mensen niet geapprecieerd wordt, stelt mij diep teleur.
Ik ben er zeker van dat een heleboel mensen het hier met mij eens zijn dat het beter is geen rubbers te spuiten. Heel leuk dat jij mensen daartoe wilt aanzetten, ik geef liever bruikbare tips of helemaal geen.
"Niet origineel aan te komen", nog zoiets. Het is niet omdat ze het niet in imitatie maken dat het met wat zoeken niet te vinden is. Die jongen is er ocharme nog geen week naar op zoek...Ik heb ook nieuw originele rubbers in mijn bumpers steken. Beetje zoeken kan nooit kwaad.
Yannick
We praten hier niet over onderdelen van een AZU-L van 1958.....
Met een beetje zoeken is er nog altijd heel veel te vinden, als ik alleen al kijk wat ik zelf in 25 jaar om me heen heb verzameld. De 2CV kent miljoenen liefhebbers, die allemaal wel een voorraadje hebben.
Imitatie is heel vaak troep, gemaakt door mensen die geld ruiken. Zie de aluminium grille van begin 60-er jaren en het volgende model tot en met model 1974. Vanaf 150m afstand zie je dat het nep is.
En dan die neppe wieldopjes van model zestiger jaren......
Heus er is nog heel veel bewaard van de Patrimoine 2CV Beetje netwerken, beetje vriendelijk vragen her en der. Als ik goed zoek heb ik ook nog wel zo'n breed achterbumper rubber of plestik van 1975/6.
Die grijze trapezium vormige bumperstrips zijn van plastic, dan moet je goede grondverf en aflak gebruiken om geen scheurvorming te krijgen na montage.
Gelukkig is er 2CV Cassis en andere goede her-productie.....blijf kritisch. Eendrijden als bijstandstrekker dat is niet meer mogelijk, die rijden nu in onderhoudsarme japanners hoor, daarvoor al een jaar of wat Peugeot 205, de opvolger van de eend in een aantal opzichten.
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Heee, bedankt voor je complimenten
Ik heb trouwens ook nog dorpelstrips voor de buitenkant liggen!
Weet alleen niet of ik dat wil, want dan moeten er gaatjes in de dorpel gemaakt worden.. (is nu nog zo lekker hard!)
En nog eens een mooie grill.
De kleuren rood-grijs laat ik nu even zo, maar bij de volgende restauratie wordt ie wel in de originele kleur
PS Heel misschien ga ik alles toch grijs spuiten. Heb toch nog veel deurtjes en 2 kappen staan!
Zo blijf ik wel effe bezig nog!
Dag!
Ik heb trouwens ook nog dorpelstrips voor de buitenkant liggen!
Weet alleen niet of ik dat wil, want dan moeten er gaatjes in de dorpel gemaakt worden.. (is nu nog zo lekker hard!)
En nog eens een mooie grill.
De kleuren rood-grijs laat ik nu even zo, maar bij de volgende restauratie wordt ie wel in de originele kleur
PS Heel misschien ga ik alles toch grijs spuiten. Heb toch nog veel deurtjes en 2 kappen staan!
Zo blijf ik wel effe bezig nog!
Dag!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
ja, ik ben er zeker van De auto van eendeke is nog uit 1975, juni om precies te zijn. Dus modeljaar 1974-1975. Die heeft nog de donkerbruine deurpanelen. De gele 2cv special had bij introductie een bruin interieur, maar al snel daarna werd het zwart. Er is wat afgerommeldMcTommi schreef:Weet je dat HEEEELLL zeker ? Volgens mij waren ze toen al zoewart ! Maar wel van omgedraaid hardboard hè..... dat hoort niet in de 76-er van Eendeke. Heb zelf de restanten van een gele 1976 2cvSpécial en die was hartstikke bruin van binnen, dashboardplaat, spécialbanken in bruin (één jaar gemaakt).Michiel van G. schreef:ja, in 75 was het donkerbruin. in 77 zaten er op de spécial deurpanelen in het lichtbruin. 't is om het makkelijk te houden
Heb een gele 2CVSpécial gehad van 7-12-1976 en die had een zoewart interieur....met een zwart "V-stuur" dat is knap zeldzaam, moet het nog ergens hebben, hahahaha....maar waar....
Kom maar binnen Swieb, dan veeg ik de TROEP aan de kant !
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Ik heb alles, behalve een stuur
Hij was bij het magazijn en de particulier onvindbaar!
Zoek nog even door, en anders ga ik voor een gewone mooie bruine 2 spaaks.
Moet nog wel de scharnieren en de raamclipjes schilderen in de goede kleur, en bij genoeg tijd ga ik monteren!
Was was het trouwens lastig om een goede knipper te vinden! Alle dekseltjes waren verpulvert! Ik heb één goede, en gelijk behandelt met cockpitspray. Super mooi weer, net als het lange dashboard deel!
Bob
Hij was bij het magazijn en de particulier onvindbaar!
Zoek nog even door, en anders ga ik voor een gewone mooie bruine 2 spaaks.
Moet nog wel de scharnieren en de raamclipjes schilderen in de goede kleur, en bij genoeg tijd ga ik monteren!
Was was het trouwens lastig om een goede knipper te vinden! Alle dekseltjes waren verpulvert! Ik heb één goede, en gelijk behandelt met cockpitspray. Super mooi weer, net als het lange dashboard deel!
Bob
De laadmeter is geen echte laadmeter maar een thermische voltmeter. As het voltage van de dynamo ok is zal hij in het goede bereik staan. Je kunt hem overal aansluiten waar een plus is maar wel achter het contactslot ander blijft de meter altijd onder spanning staan en dat lijkt me ook niet geweldig. Ik heb zelf een tijdtje een van een Dyane tellerblok gezaagd exemplaar gehad, funktioneerde. met 2 draadjes aan de contactbanen gesoldeerd.. Dat was het enige wat uit de auto werd gestolen bij een inbraak ???? Zeker een erg wanhopige dief
diverse Citroens, wat anders.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: