Pagina 15 van 35

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 23:32
door Michiel van G.
ja, in 75 was het donkerbruin. in 77 zaten er op de spécial deurpanelen in het lichtbruin. 't is om het makkelijk te houden

Geplaatst: za 4 apr, 2009 01:12
door McTommi
Eendeke schreef:Hiero zijn nu de nieuwe foto's :D
De buitenkant is nu wel okee qua details. Let op de bumperstrips :D

Uiterlijk klopt weer een beetje. Ik vind het mooi genoeg:wink:
Mijn complimenten Eendeke, lees net pas je "topic" op het forum hier. Zag de eerste foto's en dacht gelijk......Ojee ojeeeeee....zelfde als wat Yannick zei...weinig 1975, behalve het kenteken.

Helemaal top dat je een eend van dit bouwjaar restaureert, want deze periode is volgens mij wat ondergewaardeerd. De reden is hoogstwaarschijnlijk dat na modeljaar 1974 Citroën drievoudig gerecycled Ferarri en pisbakkenstaal is gaan vermengen en daar de auto's van heeft gemaakt. Mijn eerste auto (besteleend) kocht ik in 1983, slechts net 5 jaar oud, heb het DRUK gehad met een halve restauratie toen ! Maar dit terzijde.

De uiterlijke kenmerken zijn nu helemaal top. Dat superzeldzame brede bumperrubber achter...helemaal goed en die hoekige plastic zwarte voor....

En nou snel naar de spuiter..... AC 432 op die auto ? Wel even die sierstrip van die motorkap af hè ;-) Of nog dat mooie AC424 Rouge de Rio, heb een aantal eenden gehad in die kleur en een Dyane.

Als ik een bruin eenspaaks stuur had, kreeg je het kado als beloning voor je harde werken ! Maar helaasssss..... Had het wel in mijn 74-er Dyane ! Maar die is allang in de 2-cylinder-hemel..... :-( Zit alleen een ander "hart" in. O ja hoe zat het ook maar weer met de stuurwiel diameter ? In 1976 al kleiner ?

Geplaatst: za 4 apr, 2009 01:15
door McTommi
Michiel van G. schreef:ja, in 75 was het donkerbruin. in 77 zaten er op de spécial deurpanelen in het lichtbruin. 't is om het makkelijk te houden
Weet je dat HEEEELLL zeker ? Volgens mij waren ze toen al zoewart ! Maar wel van omgedraaid hardboard hè..... dat hoort niet in de 76-er van Eendeke. Heb zelf de restanten van een gele 1976 2cvSpécial en die was hartstikke bruin van binnen, dashboardplaat, spécialbanken in bruin (één jaar gemaakt).

Heb een gele 2CVSpécial gehad van 7-12-1976 en die had een zoewart interieur....met een zwart "V-stuur" dat is knap zeldzaam, moet het nog ergens hebben, hahahaha....maar waar....


Kom maar binnen Swieb, dan veeg ik de TROEP aan de kant !

Geplaatst: za 4 apr, 2009 01:33
door McTommi
Yannick schreef:Als jullie mijn naam zien staan, wordt er meteen gedacht dat ik het over origineel heb. Dat vind ik eigenlijk niet zo fijn. En als ik mij niet vergis wordt er hier advies gevraagd om een auto terug te brengen naar originele staat. Daar wil ik graag mee helpen. Dat zoiets door sommige mensen niet geapprecieerd wordt, stelt mij diep teleur.

Ik ben er zeker van dat een heleboel mensen het hier met mij eens zijn dat het beter is geen rubbers te spuiten. Heel leuk dat jij mensen daartoe wilt aanzetten, ik geef liever bruikbare tips of helemaal geen.

"Niet origineel aan te komen", nog zoiets. Het is niet omdat ze het niet in imitatie maken dat het met wat zoeken niet te vinden is. Die jongen is er ocharme nog geen week naar op zoek...Ik heb ook nieuw originele rubbers in mijn bumpers steken. Beetje zoeken kan nooit kwaad.


Yannick
Late reactie, maar Yannick, je hebt gelijk....
We praten hier niet over onderdelen van een AZU-L van 1958.....
Met een beetje zoeken is er nog altijd heel veel te vinden, als ik alleen al kijk wat ik zelf in 25 jaar om me heen heb verzameld. De 2CV kent miljoenen liefhebbers, die allemaal wel een voorraadje hebben.

Imitatie is heel vaak troep, gemaakt door mensen die geld ruiken. Zie de aluminium grille van begin 60-er jaren en het volgende model tot en met model 1974. Vanaf 150m afstand zie je dat het nep is.

En dan die neppe wieldopjes van model zestiger jaren......

Heus er is nog heel veel bewaard van de Patrimoine 2CV ;-) Beetje netwerken, beetje vriendelijk vragen her en der. Als ik goed zoek heb ik ook nog wel zo'n breed achterbumper rubber of plestik van 1975/6.
Die grijze trapezium vormige bumperstrips zijn van plastic, dan moet je goede grondverf en aflak gebruiken om geen scheurvorming te krijgen na montage.

Gelukkig is er 2CV Cassis en andere goede her-productie.....blijf kritisch. Eendrijden als bijstandstrekker dat is niet meer mogelijk, die rijden nu in onderhoudsarme japanners hoor, daarvoor al een jaar of wat Peugeot 205, de opvolger van de eend in een aantal opzichten.

Geplaatst: za 4 apr, 2009 09:48
door Eendeke
Heee, bedankt voor je complimenten :D
Ik heb trouwens ook nog dorpelstrips voor de buitenkant liggen!
Weet alleen niet of ik dat wil, want dan moeten er gaatjes in de dorpel gemaakt worden.. (is nu nog zo lekker hard!)
En nog eens een mooie grill.

De kleuren rood-grijs laat ik nu even zo, maar bij de volgende restauratie wordt ie wel in de originele kleur :wink:
PS Heel misschien ga ik alles toch grijs spuiten. Heb toch nog veel deurtjes en 2 kappen staan!

Zo blijf ik wel effe bezig nog!

Dag!

Geplaatst: za 4 apr, 2009 11:56
door Michiel van G.
McTommi schreef:
Michiel van G. schreef:ja, in 75 was het donkerbruin. in 77 zaten er op de spécial deurpanelen in het lichtbruin. 't is om het makkelijk te houden
Weet je dat HEEEELLL zeker ? Volgens mij waren ze toen al zoewart ! Maar wel van omgedraaid hardboard hè..... dat hoort niet in de 76-er van Eendeke. Heb zelf de restanten van een gele 1976 2cvSpécial en die was hartstikke bruin van binnen, dashboardplaat, spécialbanken in bruin (één jaar gemaakt).

Heb een gele 2CVSpécial gehad van 7-12-1976 en die had een zoewart interieur....met een zwart "V-stuur" dat is knap zeldzaam, moet het nog ergens hebben, hahahaha....maar waar....


Kom maar binnen Swieb, dan veeg ik de TROEP aan de kant !
ja, ik ben er zeker van ;) De auto van eendeke is nog uit 1975, juni om precies te zijn. Dus modeljaar 1974-1975. Die heeft nog de donkerbruine deurpanelen. De gele 2cv special had bij introductie een bruin interieur, maar al snel daarna werd het zwart. Er is wat afgerommeld ;)

Geplaatst: za 4 apr, 2009 17:33
door Eendeke
Ik heb alles, behalve een stuur :(
Hij was bij het magazijn en de particulier onvindbaar!
Zoek nog even door, en anders ga ik voor een gewone mooie bruine 2 spaaks.

Moet nog wel de scharnieren en de raamclipjes schilderen in de goede kleur, en bij genoeg tijd ga ik monteren!

Was was het trouwens lastig om een goede knipper te vinden! Alle dekseltjes waren verpulvert! Ik heb één goede, en gelijk behandelt met cockpitspray. Super mooi weer, net als het lange dashboard deel!

Bob

Geplaatst: zo 5 apr, 2009 13:11
door Eendeke
Klein vraagje. Zijn er draadvoorbereidingen voor de acca(laad)meter?
(van een special naar een grote!) Nu heb ik die dus niet.....
Lijkt mij makkelijk om alles in 1 keer goed te doen namelijk.

Geplaatst: zo 5 apr, 2009 17:36
door AZL57
De laadmeter is geen echte laadmeter maar een thermische voltmeter. As het voltage van de dynamo ok is zal hij in het goede bereik staan. Je kunt hem overal aansluiten waar een plus is maar wel achter het contactslot ander blijft de meter altijd onder spanning staan en dat lijkt me ook niet geweldig. Ik heb zelf een tijdtje een van een Dyane tellerblok gezaagd exemplaar gehad, funktioneerde. met 2 draadjes aan de contactbanen gesoldeerd.. Dat was het enige wat uit de auto werd gestolen bij een inbraak ???? Zeker een erg wanhopige dief ;-)

Geplaatst: zo 5 apr, 2009 20:03
door Eendeke
Wat zit er niet achter het contactslot??
Ik heb geen gekke dingen zoals radio's of alarmlichten...
Alleen de gewone lampen dan?

Waar kan hem dan het beste en makkelijkste op aansluiten?

Bob

Geplaatst: ma 6 apr, 2009 12:34
door AZL57
lampen, claxon, remlichten voor zover ik weet.

Geplaatst: di 7 apr, 2009 09:34
door Eendeke
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Er schijnen twee soorten maten sturen in de omloop geweest te zijn. (dyane-eend?) Groot en kleiner..
Wie weet hier wat vanaf, en past een grote (dyane) in een 2cv?
Anders heb ik er eentje. de staat gaat wel geloof ik.

Straks zit mijn stuur tegen het ruit hahah

Geplaatst: di 7 apr, 2009 17:58
door Michiel van G.
Hoi,
grote bruine stuur is van vóór 1975, kleine stuur van na 1975. Ze passen er beide op. Het enige dat je zult merken dat met een groter stuur je eend lichter stuurt.

Ik heb ook een te groot stuur gemonteerd ;)

Geplaatst: di 7 apr, 2009 18:04
door Eendeke
FIJN! Ga hem deze week ophalen!

Geplaatst: di 7 apr, 2009 19:55
door AZL57
En dat je met een groter stuur soms je nagels insscheurt als bij een snelle manoeuvre je nagels in de voorruit ontwaseming haakt ;-)
Voor de rest geen probleem...

:? :shock: