Jerre's Dyane6 '81
-
- Heavy user
sorry voor de misschien overbodige reactie, maar idd ruiten eruit halen! vind het zo zonde als auto's overgespoten worden met de rubbers er nog in. kleine moeite en zoveel mooier resultaat als je die moeite er in steekt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- De Forumbelg
Het is echt heel slecht om de ruiten en de rubbers te laten zitten. Je hebt veel kans dat de lak rond de rubbers later begint af te brokkelen. Ruiten eruit halen, met twee en een beetje beleid breken ze zelden!
Het spijt mij om het zo te zeggen maar als je spuiter zegt dat ze kunnen blijven zitten, heb ik meteen zo mijn twijfels bij de kwaliteit van de spuiter...
Het spijt mij om het zo te zeggen maar als je spuiter zegt dat ze kunnen blijven zitten, heb ik meteen zo mijn twijfels bij de kwaliteit van de spuiter...
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Die ruiten heb je er zo uit.
Als ik zie wat je tot nog toe gedaan hebt aan de wagen moet je dat lukken. Het is handig om met zijn tweeën te zijn. Als de voorruit gelaagd is, snij dan het rubber stuk en pak de ruit eruit, monteren doe je met een nieuw rubber.
Wees niet bevreesd!
Als je nu toch laat spuiten, doe dit opvallende detail goed. Anders krijg je spijt. Is het niet van het resultaat, dan wel van het zagende en nooit ophoudende commentaar :
Jammer dat je de ruiten er niet uitgehaald hebt.
Als ik zie wat je tot nog toe gedaan hebt aan de wagen moet je dat lukken. Het is handig om met zijn tweeën te zijn. Als de voorruit gelaagd is, snij dan het rubber stuk en pak de ruit eruit, monteren doe je met een nieuw rubber.
Wees niet bevreesd!
Als je nu toch laat spuiten, doe dit opvallende detail goed. Anders krijg je spijt. Is het niet van het resultaat, dan wel van het zagende en nooit ophoudende commentaar :
Jammer dat je de ruiten er niet uitgehaald hebt.
tweeceevees zijn leuk!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
ik heb bij een Fiat Panda een paar weken geleden ook de ramen eruit gehaald vanwege wat spuitwerk.
Echt geen werk. met z'n tweeen is handig, maar alleen gaat het zelfs.
Even het rubber lossen, en dan voorzichtig in een hoek proberen door wat duwkracht en het omlaaghouden van het rubber de ruit naar buiten te krijgen. Op een gegeven moment haal je het raampje met rubber en al zo naar buiten.
Bij het monteren wat owatrololie in het rubber gieten en een stukje waslijn oid in het rubber voor de sponning leggen, raam erin zetten en voorzichtig de waslijn eruit trekken. Het raampje moet er dan zo in glibberen.
Echt geen werk. met z'n tweeen is handig, maar alleen gaat het zelfs.
Even het rubber lossen, en dan voorzichtig in een hoek proberen door wat duwkracht en het omlaaghouden van het rubber de ruit naar buiten te krijgen. Op een gegeven moment haal je het raampje met rubber en al zo naar buiten.
Bij het monteren wat owatrololie in het rubber gieten en een stukje waslijn oid in het rubber voor de sponning leggen, raam erin zetten en voorzichtig de waslijn eruit trekken. Het raampje moet er dan zo in glibberen.
Ik zou toch ook de ruiten eruit halen. Als je kijkt wat je al uitgeeft om haar te laten spuiten, dan zou ik toch die kleine moeite doen. Anders ga je het later enorm spijtig vinden denk ik. Wat is nu ook de kost van een gebroken ruit ten opzichte van het spuiten van een volledige auto?
2cv spécial 1986
C5 break SX
C5 break SX