Pagina 15 van 22
Geplaatst: di 3 mar, 2015 00:50
door CitroenAZU
Boudewijn schreef:Is het werken met dat krimp - rek apparaat erg moeilijk of wijst het zichzelf?
Nee, het is echt heel eenvoudig.
Je knipt een strookje blik.
Vouwt dat vervolgens dubbel in de zetbank.
Klem een van de kanten tussen de bek van het tooltje en druk de hefboom naar beneden.
Dan herhaal je dit terwijl je je ‘werkstuk’ steeds een stukje opschuift.
Je herhaalt dit totdat je de juiste ronding hebt.
Als je de kop van het tooltje wisselt kun je strekken ipv krimpen en gaat het metaal dus de andere kant op.
Geplaatst: di 3 mar, 2015 12:55
door GJ2CV
Idd Martijn het is een geweldig tooltje. Heb em ook een jaar of 2 Aangeschaft en vooral de derde ruit reparaties zijn hiermee prima te doen. Dus mochten mensen dit interessant vinden dan gewoon kopen
Gr Gert Jan
Geplaatst: di 3 mar, 2015 18:58
door Bartje
Ik vroeg me af, waar haal je zo'n ding? Hier dus (bv.):
https://www.hbm-machines.com/
Geplaatst: di 3 mar, 2015 19:11
door AZL57
Die hadden ze ook eens te koop op de beurs Reims. Die trouwens weer komend weekend.
Geplaatst: wo 4 mar, 2015 22:02
door TB
Ben daar wel eens geweest, leuke winkel om even rond te neuzen.
Ik heb hier een stukje spoorrails staan. Komt bij de antiroest mannen in Veenendaal vandaan. Werkt ook makkelijk om stukjes metaal in de juiste vorm te krijgen.
Geplaatst: zo 8 mar, 2015 22:45
door CitroenAZU
Het lassen is klaar dus nu schuren en plamuren en verven, eerst maar eens met epoxy...
DSCN2416 by
azu250, on Flickr
DSCN2412 by
azu250, on Flickr
DSCN2424 by
azu250, on Flickr
DSCN2426 by
azu250, on Flickr
DSCN2429 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: ma 9 mar, 2015 08:06
door rusty
deze wordt dus gewoon weer te goed en mooi... straks durf je er niet eens meer mee te rijden

Geplaatst: ma 9 mar, 2015 13:54
door CitroenAZU
Nee hoor, deze wordt echt niet zo mooi. Moet gewoon een leuk, hard eendje worden, meer niet. Het is tenslotte mijn wintereend. Ik heb ook besloten hem gewoon te gaan verven ipv spuiten.
Plamuren, schuren, epoxy, kitten, epoxy... dat zal nog wel een paar dagen zo blijven
DSCN2432 by
azu250, on Flickr
DSCN2433 by
azu250, on Flickr
DSCN2437 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: di 10 mar, 2015 14:24
door CitroenAZU
Vandaag de binnenbak in de verf gezet, dat ziet er al een stuk beter uit.
DSCN2441 by
azu250, on Flickr
DSCN2448 by
azu250, on Flickr
DSCN2454 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: di 10 mar, 2015 17:27
door AZL57
voor een beter behoud van de bak kun je kunststof aanhanger spatborden in je achterspatborden monteren.
Geplaatst: di 10 mar, 2015 19:55
door Bertje Beige
Word weer een net Eendje, goed bezig

Geplaatst: wo 11 mar, 2015 13:12
door CitroenAZU
Vandaag de bodemplaten geverfd en de versnellingsbak gereinigd.
DSCN2465 by
azu250, on Flickr
DSCN2468 by
azu250, on Flickr
DSCN2471 by
azu250, on Flickr
Geplaatst: wo 11 mar, 2015 14:10
door CitroenAZU
AZL57 schreef:voor een beter behoud van de bak kun je kunststof aanhanger spatborden in je achterspatborden monteren.
Klopt, de in België gebouwde AK350's hadden standaard een kunststof binnenscherm.
Geplaatst: wo 11 mar, 2015 17:15
door David
CitroenAZU schreef:AZL57 schreef:voor een beter behoud van de bak kun je kunststof aanhanger spatborden in je achterspatborden monteren.
Klopt, de in België gebouwde AK350's hadden standaard een kunststof binnenscherm.
Inderdaad slim!
Heb mij dat ook wel eens afgevraagd bij gewone eenden zeker achter zou het wellicht kunnen schelen bij roest ter hoogte van de "naad bij de achterlichten".
Afijn, onderhoud en roest horen er natuurlijk ook wel beetje bij

Geplaatst: di 17 mar, 2015 23:22
door CitroenAZU
Vanavond het dak ontroest en in de epoxy gezet.
DSCN2472 by
azu250, on Flickr
DSCN2475 by
azu250, on Flickr
DSCN2477 by
azu250, on Flickr