Pagina 16 van 20

Geplaatst: ma 25 jun, 2012 20:16
door Punky
Nope, zit er thuis vaak een met een Iplank.

Geplaatst: ma 25 jun, 2012 20:45
door Twécévé
Ha, ik herken dat, inclusief de moppers.

We kunnen wel aan lotgenoten contact gaan doen :-)

Geplaatst: ma 25 jun, 2012 23:01
door David
Oh gelukkig!

De moppers verdwijnen vanzelf...........dan gaat ze maar naar bed :lol:

Maar een lotgenotenclub, dat zijn we toch eigenlijk al :wink:

Geplaatst: ma 25 jun, 2012 23:32
door Art
Hahah, wij zitten vaak harmonieus naast elkaar met ieder een eigen laptop :lol:

Geplaatst: di 26 jun, 2012 09:13
door David
Art schreef:Hahah, wij zitten vaak harmonieus naast elkaar met ieder een eigen laptop :lol:
Ja ja, maar nog geen 10 jaar getrouwd :wink:

Geplaatst: zo 8 jul, 2012 22:36
door Art
Zo weer eens wat anders, ik ben bezig de holle ruimtes van de eend te tectyleren en nou meen ik ergens een keer een soort van tectylerings schema van de holle ruimtes gezien te hebben van waar je het spul allemaal moet spuiten. Nou kan ik dit alleen nergens meer terug vinden. Iemand?
Wat ik gedaan heb is het volgende allemaal met ML bussen met slangetje

-Dorpels(door de geboorde gaatjes waar de alu sierstrips mee vast zitten)
-Verstevigingsbalkjes onder de bodemplaten
-Binnenkant chassis(eerst via de openingen vooraan in de voorpoten, daarna via de openingen achteraan in de achterpoten ,toen links en rechts via de ronde gaatjes in de zijkanten van het chassis die vlak voor en na de veerpotten zitten, vervolgens via het gaatje achterin het chassis voor de benzine tank en tot slot nog via de veerpot bevestigings steunen.
-de holle balkjes van de portieren
-de holleruimte onder de achterbank (via de gaatjes waar de voorste haakjes van de bank in vast zitten)
-De holle ruimte achter het dashboard onder de voorruit(via de gaatjes aan de onderkant van de balk binnen in de auto)

Nog te doen: De holle 3 hoek ruimte van de voetenbak(dit wil ik doen dmv links en rechts vooraan in de bodemplaat,van onderaf 1 gaatje te boren waar het slangetje doorheen kan, dan de ruimte volpompen met ml en de gaatjes afsluiten met bijgeleverde dopjes.

Iemand nog aanvullingen, tips, adviezen of opmerkingen dan hoor ik het graag :wink:

Geplaatst: zo 8 jul, 2012 22:45
door David
Klinkt misschien vreemd, maar gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Als je weet hoe een eend in elkaar steekt dan kun je het prima beredeneren, waar het allemaal in moet.
Ik heb tientallen eenden getectyleerd in de loop van 27 jaar.
Als ik kentekens check op de rdw site dan zie ik dat het merendeel nog rondrijdt :lol:

Dus echt verkeerd deed ik het niet :wink:

Geplaatst: zo 8 jul, 2012 23:13
door Art
Dan heb ik het volgens mij nog zo slecht niet gedaan :D

Geplaatst: zo 8 jul, 2012 23:39
door David
Volgens mij heb je het idd goed aangepakt.
Vergeet ook niet de ruitrubbers en de onderkanten van je deuren.

Geplaatst: ma 9 jul, 2012 06:22
door Bertje Beige
Vergeet je de a, b, en c stijl en het voorste dwarsbalkje van het chassis niet?
Haal ook even het rubber boven het voorraam los (zit vast met een half ronde aluminium "koker") en maak het daar lekker vet.
En door de gaten van de zonneklepbevestiging kun je mooi de kokers naast het voorruit behandelen!
Goed bezig hoor!

Geplaatst: ma 9 jul, 2012 09:30
door Gerard2cv
De gaatjes in de ventilatieklep,Achter de veerpot zit in het chassis ook nog een gaatje.
Volgens mij staat er op Jeroen Cats site nog een schema.

Geplaatst: ma 9 jul, 2012 21:23
door Art
Bedankt voor de tips, Daar kan ik wat mee :D
Ga ik die plekken nog even doen binnenkort. Die ruitrubbers aan de buitenkant gewoon even open wippen en de tectyl er tussen spuiten neem ik aan?

A,B,enC stijlen moet ik gaatjes in boren. Heb bij andere eenden wel eens gezien dat daar idd ook van die dopjes in zaten. Mijn zwarte eend heeft die ook, deze (nog) niet.

Dat voorste dwarsbalkje is ook een goeie! Ik kon er geen gaatjes in ontdekken, mischien aan de achterkant?? Anders de motorkap vergrendeling er maar afschroeven en die gaatjes gebruiken.

Geplaatst: ma 9 jul, 2012 21:34
door David
Alles wat je aangeeft klopt.

Gewoon zo doen als je aangeeft!
Tectyl doet wonderen als preventiemiddel.
Ik heb nog steeds mijn originele chassis en er is aan de hele auto nog nooit gelast.

Maar er zijn aardig wat bussen tectyl doorheen gegaan in de loop van de jaren.

Geplaatst: ma 9 jul, 2012 22:34
door Art
Hahaha, ja dat zal vast wel! Als ik kijk hoeveel bussen ik er nu al in heb zitten.....
dat zijn er al gauw een stuk of 7 , en dan ben ik nog niet helemaal klaar.

Geplaatst: ma 9 jul, 2012 22:49
door David
Ik denk dat ik er in de loop van de jaren wel 50 in heb zitten.
Punt is dat je het af en toe moet herhalen. Het hardt uit en er komt toch weer vocht tussen.
Vandaar dat ik het stug blijf volhouden. :wink: