Belgische '54er 2cv AL in restauratie (vanaf pag.2)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door McTommi » vr 12 dec, 2008 15:10

Geen idee wat voor kleur...... WIJ hebben hem niet gevonden.

Er had geloof ik een verhaaltje gestaan van iemand in het DAF-clubblad. Die had in Figeac op de sloop een DAF600 gezien. Sloperij was aan een uitvalsweg (of invalsweg zo je wilt). Wij hebben de wegen 1 voor 1 uitgekamd (met een trailer achter de CX) maar NIKS te vinden. Kostte ons haast een hele dag.
Nauwelijks sloperijen daar en ZEKER geen DAF600. Denk dat het alweer 13 of 14 jaar terug is geweest. Inmiddels heeft de vriend die ernaar zocht sinds een paar maanden een DAF600, dus die JEUK is ook over.

Wat was het vroeger leuk hè in Frankrijk.....her en der kwam je nog rijdende ribbelkapjes tegen en ander leuks op 4 wielen. Is nu wel helemaal OVER. Nu er eindelijk geld is voor een huis in Frankrijk, is het daar op de weg supersaai geworden. Gelukkig is het land nog altijd mooi ;-)

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 12 dec, 2008 19:20

Ja dat is erg jammer, de autos worden er niet interessanter op ;-)
Onderweg naar het icccr in Clermont Ferrand kreeg ik van een bakker in Nevers een hele mooie 2 kleurige zeer vroege daffodil aangeboden met een 33 erbij als cadeau voor 3000fr . Het zelfde verhaal hoe neem je zo'n ding mee alleen onderweg in een 12 pk .
Ik geloof alleen dat we helemaal of topic aan het denderen zijn, maar we zijn niet de enigen. Hoe zou het eigenlijk zijn met de AL van Sam? :oops:
diverse Citroens, wat anders.

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door McTommi » vr 12 dec, 2008 20:27

Geloof niet zoveel, Sam heeft zeker geen kachel in zijn werkplaats, vandaar dat we in de tussentijd maar even de tijd vol kletsen ;-)

Had het maar gezegd op het ICCCR in CF, daar was ik ook met dezelfde vriend, allebei per AMI6. Als ik het hem nu vertel van die bakker in Nevers, dan valt hij alsnog flauw ! Nevers was één van onze vaste bedevaartsoorden tussen 1986 en....1990 ofzo.

In de DAF-club was het in die jaren absoluut gééééén gewoonte om DAFjes te importeren uit F, terwijl ze daar toch vaak een stukkkk beter waren qua roest en ook niet duur. Er waren er blijkbaar nog teveel over in NL. Heb zelf een DAF 33 gekocht ten zuiden van Orléans, om precies te zijn in Salbris, dat was in 1991, heb ik niet meer helaas. Nog wel een 44, ook een franse, maar die woont dan ook nog gewoon in F, al dat invoeren doen we niet meer, gezeur met die RDW altijd :-(

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » za 13 dec, 2008 13:58

Met auto's van voor 1960 geen RDW gezeur meer ;-)
Een kennis haalde 2 maanden gelden een 56er bij de rdw, geen remmentest, geen lampentest. Ze hebben alleen naar het chassisnummer en de papieren. De auto had zelfs geen buitenspiegel.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 13 dec, 2008 16:56

Dat klopt wel hoor,want de remvertraging was toen nog niet in cijfers
uitgedrukt en die linker spiegel zat er ook niet op.Als de mensen er een
wilde moesten wij die erbij verkopen en ze hoefde ook maar 1 remlicht
Laatst gewijzigd door Gerard2cv op ma 24 aug, 2009 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » za 13 dec, 2008 17:10

Heb hem een tijdje te koop gehad wegens ernstig ruimtegebrek, maar ben blij dat hij uiteindelijk is blijven staan
Heb je inderdaad wel eens gemailt over jou AU. Foto's heb ik vast nog ergens in mijn mailbox staan.
helaas ontbrak mij de ruimte om een dergelijk AU project aan te pakken.

Inmiddels wagenpark maar eens flink uitgedunt maja....nu vind je nergens meer een restautieproject van een dergelijke besteller.

tot die tijd kan ik me nog even uitleven op mij A en HY
Citroén rolls better than a Rolls!

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » wo 5 aug, 2009 14:13

Heel af en toe kom je nog wel eens iets leuk tegen als je op de wereldmeeting met je handdoek en shampoo richting douches loopt. Eén stoter ontbreekt, maar dat is voor mijn auto geen probleem aangezien ik stalen exemplaren nodig heb. Het belangrijkste is dat deze bumper origineel nieuw is en geen afgeleefde rotzooi waar sommige mensen nog een fortuin voor denken te vangen. Geduld hebben zorgt voor aangename verrassingen.

Afbeelding

Maar blinkend zijn ze toch iets mooier! :wink:

Afbeelding

Ondertussen heb ik een ook paar scheurtjes gelast in mijn achterbumper en ben ik bezig met het vijlen en fijn afwerken van deze lasjes.

Geen kofferdeksel, maar met scharnieren zijn we toch al op de goeie weg! :wink: Het rechter scharnier ontbrak en heb ik nagemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Groet,

Sam

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » wo 5 aug, 2009 14:23

Gefeliciteerd Sam,dit lijkt het betere kluswerk :lol:

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » wo 5 aug, 2009 14:26

netjes
ja op een wereld meeting kom je soms dingen tegen die je echt al lang zoekt
had ik in sweden
azu achterschermen li en re brede ribbel NOS
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 5 aug, 2009 14:28

Net werkje. Weer een stapje verder. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 5 aug, 2009 16:27

moet eens gaan solliciteren bij Citroen in brussel, misschien kun je daar komen werken , scharnieren maken ;-)
Mooi gedaan.
Ik heb ooit een serie nieuwe aluminiumbumpers gekocht (AZ en AMI) bij de citroendealer in Lanaken. Die bestaat helaas niet meer ;-(
Maar de bumpers hebben een goed huis gevonden. Op de mooie groene 56er van een kennis uit Luik en op een rode 63er ami hier in kerkrade.

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » zo 23 aug, 2009 13:52

AZL57 schreef:Maar de bumpers hebben een goed huis gevonden. Op de mooie groene 56er van een kennis uit Luik.
De AZL van Kinnart?

Gisteren hebben we nog een stukje van de puzzel opgehaald: een motor en bak van een 2cv A. Eindelijk een versnellingsbak! :wink:

Afbeelding

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 23 aug, 2009 14:31

Mooi puzzelstukje ;-) Heeft een A geen gaten in de remtrommels of is dat alleen bij heel vroege exemplaren?
Inderdaad de AZL van Kinnart, hij had het laatst erover dat iemand een bod op die auto gedaan had.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » zo 23 aug, 2009 14:51

Mooi werk Sam! Op die motor zit een afgedraait vliegwiel, mooi spul voor wat retro tuning!

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 24 aug, 2009 09:31

Wat gaaf Sam! zeker de 9 PK versnellingsbak, de bumper en het nagemaakte scharnier!! Prachtig werk.
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie