Pagina 16 van 29

Geplaatst: do 17 jan, 2008 22:07
door thomaaas
abr2cv schreef:Frituurolie kun je alleen in oude diesels gooien, moderne commonrail-diesel en pompverstuiver-diesel kunnen het niet aan. De pomp en verstuivers krijgen geen goede smering en de boel loopt dan snel in de soep.
Echt oh haha dat mogen we dan wel baas rap tegen die man met zn diesel-hihihihihundai zeggen die bij die meeting in Ransäter was... Die rijdt ook op die slaolietroep en dr zat idd zo'n nieuw ding in met dure brandstofpomp etc etc etc in.... zal dan wel stuk gaan :lol:

Maar je moet ook vermengen met 5% ethanol oid hea... wordt het veel vloeibaarderder van........hoorde ik, k weet er ook nix van. Maar maak anders n diesel-topic aan oid.... houwe we Yannicks forum ook n beetje schoon.....

Vind diesel trouwens zwaar k@t rijden. Je geeft gas bij en er gebeurt eerst heel lang nix, dan zit je bij 2200 toeren dan moet je eigenlijk schakelen en dán begint 'ie pas te trekken :? :roll:

Maar krijg je dan splinternieuw blokje Yannick? dacht dat je broer zij dat dit blokje nog nagenoeg perfect was?

Edit:Okeej laten we hier verder gaan...

Geplaatst: do 17 jan, 2008 22:51
door SamClukkers
thomaaas schreef:Maar krijg je dan splinternieuw blokje Yannick? dacht dat je broer zij dat dit blokje nog nagenoeg perfect was?
Een motor haal ik zowiezo graag uit mekaar voor de zekerheid, 't is nu ook geen grote klus. En een gerestaureerde auto met een vieze motor kan niet he! :wink:

Geplaatst: vr 18 jan, 2008 07:55
door jannes
sam u foto staat op zijn kop

Geplaatst: za 19 jan, 2008 17:06
door jannes
waar waren jullie de vrijdag sam en yannick :D

Geplaatst: za 19 jan, 2008 18:39
door thomaaas
Oh ohkej ja zo. Maar je houdt wel 'tzelfde basisblok, dat bedoelde ik ;)

Geplaatst: za 19 jan, 2008 20:15
door SamClukkers
Wij waren thuis Jannes, 't kan niet alle dagen feest zijn he! :wink:

Thomas: inderdaad, meer dan een grondige schoonmaakbeurt heeft het blok in principe niet nodig. En alles als nieuw maken kan je pas goed doen als 't helemaal in stukjes ligt, komt goed! :wink:

Geplaatst: za 19 jan, 2008 20:49
door siemen
kan niet alle dagen feest zijn he!
Jawel toch :lol: :lol: :lol: jullie belgen hebben toch veel verschillende bier soorten toch? :lol:
zonder gekheid wat ben je nu precies van plan met je koets?

Geplaatst: za 19 jan, 2008 21:45
door SamClukkers
We kunnen de kont van jouw oranje wel gebruiken ... :D Ik ben nu volop aan het tig-lassen, kan ik binnekort een auto netjes in mekaar bouwen. :wink: Want ik heb eerlijk gezegd geen zin om een Dyane in mekaar te knutselen met een halfautomaatje.

Geplaatst: za 19 jan, 2008 22:37
door siemen
met tig????
sjonge jonge dat word nog moeilijk om aan je dyane te lassen!

Geplaatst: za 19 jan, 2008 22:50
door SamClukkers
Prima om dun staal te lassen, maakt geen lawaai, geen uren slijpwerk aan je lassen achteraf ... het heeft alleen maar voordelen. :D

Oefeningetje van vorige week, niet slecht voor de eerste keer. (zonder toevoegmateriaal, gewoon aan mekaar gesmolten) Zulk resultaat krijg je nooit met een halfautomaat ...

Afbeelding

Geplaatst: za 19 jan, 2008 23:40
door Michiel van G.
netjes, sam! hoe dik was dat materiaal?

Geplaatst: za 19 jan, 2008 23:46
door SamClukkers
Dat was 1mm, volgende week wat dunner proberen en ook leren werken met toevoegmateriaal.

Geplaatst: zo 20 jan, 2008 03:44
door siemen
het probleem is dat je vaak nog een kiertje moet dicht lassen en het metaal moet echt suiker schoon als je tig wilt lassen.
nee geef mij maar mig gaat voor mij veel sneller maar ik wens je veel succes!

Geplaatst: zo 20 jan, 2008 16:42
door Bartje
Ik ben ook een mig broeder en heb eerlijk gezegt geen ervaringen met andere lastechnieken, maar ik moet zeggen dat dit er wel erg netjes uitziet. En ook voor mig geld hoe schoner hoe makkelijker het last.

Groetjes en succes, Bart

Geplaatst: zo 30 mar, 2008 23:51
door Yannick
Zien dat ik een beetje bijbeen hier op 't forum!

Donderdag:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

8)