Pagina 17 van 32
Geplaatst: vr 29 nov, 2013 13:07
door Erikjan
Waarom repareer je hem niet dan? Wegenbelasting is voor een eend tocht niet zo hoog?
Geplaatst: vr 29 nov, 2013 13:24
door Bull Frog Bleu
Dyane is van 74 toch?
Nog een jaar sleutelen en hij is blijvend belastingvrij

Geplaatst: vr 29 nov, 2013 13:45
door Bertje Beige
En ook al was het een 83er Dyane, als je er het hele jaar mee gaat rijden kost het je €120,- per jaar, en als je hem 3 maand niet gebruikt maar een kwart hiervan, €30,- dus! (heb ik tenminste begrepen

).
Daar kun je toch een auto niet voor verkopen/ niet repareren?
Geplaatst: vr 29 nov, 2013 13:50
door Thijs
Het is een Dyane uit 1981 met LPG als brandstof en dan ben je dus aan de beurt...... meer dan 500 euro aan houderschapsbelasting en de accijns gaat ook nog even 7 cent omhoog....(10% is dat!).
De vraag is dus of ik de LPG-installatie er in laat zitten na 1 januari 2014.
Geplaatst: vr 29 nov, 2013 14:41
door Willem2
Thijs schreef:
Hoe ze dit allemaal binnen een maand nog willen doorvoeren is me een raadsel.
Dat is toch gewoon een formaliteit, het staat allemaal allang vast, dus dat is zo gedaan.
Geplaatst: vr 29 nov, 2013 14:57
door dyane_maniac
de tweede kamer wilde niet luisteren naar de bezwaren en wil dit plan idd doorvoeren, maar de eerste kamer moet zich er nog over buigen. dat is wat ik begrepen heb van de club die tegen dit plan op de bres is gesprongen
lpg -belasting
Geplaatst: vr 29 nov, 2013 16:57
door wusten-fuchs
heb een 2 cv 1984 op aardgas en een gsa aardgas (cng)
als ik die warboel van die regeling goed heb begrepen ga ik straks betalen 179.00 euro voor de eend 345 euro voor de gsa ( g-3 tarief goedkoopste gas tarief) of niet??? wie er nog uit komt mag het zeggen !!!
de eend rijd 1 op 25/30 de gsa 1 op 18/21 1 kilo aardgas kost circa 1 euro
dus volgens mij kan ik rustig doorkachelen het hele jaar
Geplaatst: vr 29 nov, 2013 18:21
door Geert
Ja, ho, wacht eens even !!!
Het redden van de banken, het redden van Griekenland, Spanje, Portugal , en noem ze maar op, het in stand houden van Europa etc. Dat zal toch ergens van betaald moeten worden!
En aangezien wij een rijk land zijn zullen wij dat moeten betalen !
Simpel toch !
Denk aan de woorden van onze grote leider : "Koop een nieuwe auto!"
Dus dan maken die paar euro voor houderschapsbelasting voor eend, GSA CX o.i.d. toch niks uit, zeker niet als ze op gas of diesel rijden.
Geld moet rollen ! Richting schatkist en vandaar naar Brussel !

Geplaatst: vr 29 nov, 2013 23:24
door Thijs
Op zich wil ik nog wel begrijpen dat er geld nodig is.
Wat me erg stoort is dat er een heel select gezelschap hiervoor moet opdraaien nu en dat er gewoon leugens worden gebruikt om dit in de tweede kamer er door te drukken.
Vervolgens gaat het bedrag dat ze voor ogen hebben natuurlijk nooit gehaald worden. Volgens mij gaat het meer kosten dan het oplevert.
Het kost nu al geld aan misgelopen btw, assurantiebelastingen, uitkeringen enz......
Geplaatst: di 3 dec, 2013 19:09
door Thijs
De eerste brief van de belastingdienst is binnen!
'Onder voorbehoud van goedkeuring door de eerste kamer' staat er nog boven.
Geplaatst: di 3 dec, 2013 19:38
door LPGo
Thijs schreef:De eerste brief van de belastingdienst is binnen!
Hier ook... als alle brieven binnen zijn en het gaat door dan scheelt het mij bijna 2000,-
euro per jaar....... 2cv op gas, bx op gas, 2cv niet op gas, dus dan gaat mijn plan B in werking..... gas in mijn AMI 8 leggen en dan toch weer belastingvrij rijden, bij mij schieten ze niets op
lpg installatie leg ik tegenwoordig in een dag om van de eene naar de andere auto, dan nog een dagje de gasinjectie afstellen en op naar de RDW.....
Geplaatst: di 3 dec, 2013 19:48
door Thijs
heb een 2 cv 1984 op aardgas en een gsa aardgas (cng)
als ik die warboel van die regeling goed heb begrepen ga ik straks betalen 179.00 euro voor de eend 345 euro voor de gsa ( g-3 tarief goedkoopste gas tarief) of niet??? wie er nog uit komt mag het zeggen !!!
Je moet voor deze auto's inderdaad het aardgas/LPG G3 tarief aanhouden.
Het kwarttarief is alleen voor benzineverbranders.....
Geplaatst: di 3 dec, 2013 19:50
door Thijs
gas in mijn AMI 8 leggen en dan toch weer belastingvrij rijden, bij mij schieten ze niets op
Er zit voor mij ook niets anders op dan de hele gasinstallatie over te hevelen naar mijn Dyane van 1974. Precies dezelfde auto maar dan 7 jaar ouder...
Zojuist een afspraak gemaakt bij de RDW voor LPG-uitbouw-keuring.
Geplaatst: di 3 dec, 2013 23:08
door Boudewijn
Thijs schreef: gas in mijn AMI 8 leggen en dan toch weer belastingvrij rijden, bij mij schieten ze niets op
Er zit voor mij ook niets anders op dan de hele gasinstallatie over te hevelen naar mijn Dyane van 1974. Precies dezelfde auto maar dan 7 jaar ouder...
Zojuist een afspraak gemaakt bij de RDW voor LPG-uitbouw-keuring.
Veel werk voor deze onzin, maar we moeten de mensen in Brussel ook steunen die het elke maand weer zwaar hebben met verhuizen. Je zult het maar moeten doen. Dat dit miljoenen kost is niet erg, brengen die oldtimer rijders wel weer op.
Geplaatst: wo 4 dec, 2013 20:48
door hobbes
Ik heb nog niks van de blauwe terrorristenmaffia gezien of gehoord maar ik heb er ook geen last van zoals het er nu naar uitziet want de dyane krijgt gewoon haar 72''er kenteken terug...
Ik weet overigens nog wel een 71''er dyane te koop te staan voor weinig ( sloper maar het kenteken is nog wel te gebruiken)
Letterlijk overbouwen en gas erop ( o nee erin) klaar!