Vandaag op zoek naar de zoveelste remklauw. Wat mij opviel was dat ik een remklauw had met een gat erin die niet afgeperst was. Wat blijkt dat bij het schoonmaken met de roterende staalborstel het gat ontstaan is en niet bij de ingang van de leiding maar bij het schroefdraad van de bout waar de handrem hendel om scharniert. Het blijkt dat het materiaal daar flinter dun is.
Maar het goede is dat de klauwen dus goed zijn en gewoon gebruikt kunnen worden. Ik heb er nu 4 schoon en het is nu gewoon ook voor de andere een revisie setje te bestellen en dan heb ik een gereviseerde set in de aanbieding.
Wat blijkt is, dat het toch allemaal heel veel tijd kost en een werkelijk goed gerestaureerde eend onbetaalbaar wordt. En dat dit een erg vieze bezigheid is. Ik kan niet met handschoen aan werken zoals de monteurs van tegenwoordig doen, dat betekent dat ik minstens een half uur nodig heb om ze weer schoon te krijgen.

- wel erg dun
Zo, ik heb dus nu mijn set klaar voor montage.

- remklauw set als nieuw
Zoals al gezegd zijn er twee types wat de verbinding van de remklauwhelften betreft met en zonder pijpje . Je hebt er dus een verschillende dichtring voor nodig, denkt daaraan bij de bestelling

- verschillende dichtring