Pagina 17 van 18

Geplaatst: ma 24 aug, 2009 09:36
door Gerard2cv
Zeg Michiel,waar zou je het verschil moeten zien tussen een 9 pk en 12,15,
of 18pk.Ik dacht dat die eender waren.

Geplaatst: ma 24 aug, 2009 15:38
door SamClukkers
Michiel van G. schreef:zeker de 9 PK versnellingsbak, de bumper en het nagemaakte scharnier!!
Bedankt Michiel, meer onderdelen heb ik ook bijna niet! :D Bart, 't vliegwiel is zeker niet afgedraaid, maar 't ziet er inderdaad wat fijner uit dan een modern exemplaar. :wink:

Er zijn zeker verschillen Gerard, maar voor alle specifieke details moet ik zelf nog eens in de boeken duiken. :wink:

Sam

Geplaatst: za 5 sep, 2009 17:28
door SamClukkers
Gegroet,

Het geheel blijkt van mei '53 te zijn, perfect! Het binnenwerk van de motor was nogal een puinhoop, maar die zat gelukkig gratis bij de bak. :wink:

Ondertussen ligt alles uit mekaar (zo gaat dat al jaren ten huize Clukkers :mrgreen: ), maar die moeren aan de achterkant lijken er niet zo gemakkelijk af te gaan omdat de hele tandwielenwinkel aan de binnenkant begint mee te draaien als ik er een sleutel opzet. Hoe krijg ik 't binnenwerk geblokkeerd zonder alles af te breken?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt.

Sam

Geplaatst: za 5 sep, 2009 17:46
door Gerard2cv
Hallo sam. als je de schakelvorken los draait,kan je 2 versnellingen inschakelen en staat de bak geblokkerd en krijg je de moeren los.
Veel succes.

Geplaatst: za 5 sep, 2009 19:42
door SamClukkers
't Is goed gelukt met de bovenste moer. Het onderste exemplaar haal ik morgen wel los met een geleende sleutel 30. :wink: Erg bedankt voor de informatie, Gerard.

Geplaatst: za 5 sep, 2009 20:28
door joe_catchou
gerard verdiend nog wel een eendje er bij ondertussen vind ik bij zijn avantar ;-)

Geplaatst: zo 6 sep, 2009 15:36
door Gerard2cv
Nee hoor Joe,meer geeft Marcel er niet,en ik had ze ook nog nooit geteld. :lol: Maar toch bedankt

Geplaatst: zo 6 sep, 2009 21:14
door joe_catchou
;-)

Geplaatst: di 8 sep, 2009 17:21
door SamClukkers
Ik had bijna de onderste gesloopt omdat ik niet had gemerkt dat die schroefdraad de andere kant uitging. :roll: :D

Maar alles ligt er nu wel uit. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di 8 sep, 2009 17:34
door Gerard2cv
Sam, houdt er erg in dat de ring die tussen het onder achterlager en de 4de versnelling zit en de shims aan de buitenkant van de cardanlagers
speciale afstel shims zijn om het cardan af te stellen.Houdt die op hun plaats.

Geplaatst: di 8 sep, 2009 19:11
door SamClukkers
Bedankt, Gerard. Ik zal er rekening mee houden ... en zo leert een mens elke dag weer bij. :wink:

Geplaatst: di 8 sep, 2009 20:27
door Frank-2cv
Goed bezig Sam! Hou ons op de hoogte :D Dit is namelijk interessant.

Geplaatst: do 24 sep, 2009 21:16
door SamClukkers
Ondertussen heb ik wat aan het uiteinde van de handrem geknutseld. In het midden moet er nog een klein scheurtje gelast worden en dan is hij klaar om opnieuw te worden verchroomd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sam

Geplaatst: vr 25 sep, 2009 18:44
door AZL57
Hoe krijg je er dat laatste stukje stang nu bewegend ingezet?

Geplaatst: vr 25 sep, 2009 23:28
door SamClukkers
Ik denk dat het uiteinde conisch moet zijn. Bij latere modellen (18pk?) gebeurt de insluiting door twee groeven die in het uiteinde worden geperst.