Pagina 17 van 18

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 10:05
door Ramon
puntjes er in lekker simpel en zoveel rijd je niet! ik had het zelfde probleem dat inhouden 1 sec op snelweg alleen. puntjes er in en probleem weg. ga je de 12e nog mee?

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 12:35
door backfire
Volgens mij was het grote nadeel van de 123 dat deze veel beter oppakt bij lage toeren en je dus snel de neiging hebt om veel te laag in de toeren te rijden. Is dus niet echt een nadeel.

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 13:34
door Erikjan
Als het aan de 123 ligt is ie stuk. Heb als ik de km van de burton en pickup optel al 35500 km afgelegd met ontsteking nog nooit heeft hij ingehouden.

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 16:53
door Punky
Ramonami schreef:puntjes er in lekker simpel en zoveel rijd je niet! ik had het zelfde probleem dat inhouden 1 sec op snelweg alleen. puntjes er in en probleem weg. ga je de 12e nog mee?
De 12de heb ik late dienst helaas. :roll:

De 123 zat voorheen in mijn 602cc blok en daar heb ik dit fenomeen nooit gemerkt hoor. Lijkt me stug als het met een 652cc ineens wel is. Zou het niet kunnen verklaren zo in iedergeval. :roll:
De eerste 500km heb ik er ook niks van gemerkt. Maar zal het in het achterhoofd houden. Heb nu een andere bobine erop zitten. Vervang zo de Valeo bougies door nieuwe van NGK en zal van de week de carb. nog even schoon blazen. Dan is dat uitgesloten en dan eens kijken wat ie dan doet. Werkt dit allemaal niet dan zal ik eens kijken wat ie doet op puntjes. :roll:

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 17:48
door DUKW
jah dat is denk ik de beste manier jah. gewoon alles 1 voor 1 uitsluiten.
ben benieuwt.

greets dukw

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 19:30
door thomaaas
heb ook 652 cc en WG ignition of hoe heet die goedkope variant ook maar. De mijne heeft nog niet echt merkbaar ingehouden, behalve een keer toen de tank leeg was :roll:

Geplaatst: do 27 mar, 2008 16:56
door AZL57
Gek he, dat heeft die van mij ook altijd ;-)

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 21:33
door Punky
Inmiddels zo'n 1800 gereden. Het inhouden is verholpen met het vervangen van de bobine en het schoonmaken van de carb. Doordat deze is gaan lekken door een oude pakking van de deksel van de carb. Deze moeten vervangen. Sindsdien houdt hij weer soms wat in. Ik vermoed dat er weer een vuiltje van de oude pakking is ingekomen, dus van de week nogmaals de deksel eraf en alles goed doorblazen en de randen goed schonmaken. Dan moet het over zijn.

Verder wilde het met de lambdasondemeter niet echt vlotten, dus op marktplaats gaan speuren en daar een kant en klaar metertje kunnen kopen. Deze heeft ook discoverlichting voor de achtergrond, maar helaas ( :wink: ) ben ik het blokje kwijt wat deze verlichting inschakeld. Zal nog wel ergens in het doosje zitten ofzo. :lol:
Nu kan ik aan de hand van ledjes zien wat ongeveer het gasmengsel in de uitlaat is. vandaag een kort ritje gedaan en het werkt goed. Bij gewone ritje zit de meter mooi in het tussengebied. Bij een stuk snelweg met 5000 toeren loopt hij richting het gebied wat te arm aangeeft. Maar ik moet nog een keer een echt stuk gaan rijden en geen 5 km. :wink:
Verder de laatste uitlaatklem vervangen door een degelijker exemplaar. Dan is de uitlaat tenminste goed luchtdicht. Deze laatste klem gaat bij mij door het schudden van het blok altijd losser zitten met een goedkoop klemmetje door het schudden van het blok. Ik zal maar niet zeggen waar deze vandaan komt. :lol:

Volgende week de APK en dan ga ik de draadboom maar eens intapen en dan is het blokgebeuren en heel eind klaar.

Afbeelding
Het metertje. Helaas een witte, want mijn andere meters zijn allemaal zwart.

Afbeelding
De klem. Wel iets aan moeten slijpen op de raakvlakken. Anders zitten ze te los.

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 21:36
door Hanzelman
Ziet er toch wel puik uit hoor,s wat anders zo'n witte meter. Ben wel benieuwd waar de klem vandaan komt :wink: Over twee weken gaan we t ak blokkie in elkaar peuteren,dus dan meer info en piccies hierover,maar goeie voorbeelden genoeg.

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 21:45
door Punky
Heeft jeroentje je cilinderkopjes al af dan? :roll:

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 22:26
door Hanzelman
Ga ik die dag gelijk regelen(onder toeziend oog natuurlijk :wink: ),hij is te druk met de studie en met de snoek.

Geplaatst: za 19 apr, 2008 19:24
door Punky
Nu aan het testrijden met de lambdasonde meter. Mijn sproeierbezetting was 125 in de eerste trap en 115 in de tweede. Bij ritjes buiten de snelweg om geeft dit een mooi bereik. De meter geeft aan dat de verbranding optimaal is, maar wanneer ik de snelweg opga is het over. Dan blijft ie tot 4000 toeren in het optimale gebied en vanaf ongeveer 4500 toeren geeft hij aan te arm te staan. Zodoende Godfried gebeld en hem het probleem voorgelegd. Hij stelde voor een grotere tweede sproeier te monteren en dat was ook mijn gedachten. Dus vandaag een 120 gemonteerd, maar helaas met 0.00 resultaat. Tot 4500 toeren gaat het goed, daarboven geeft hij te arm aan.

Moet ik een nog grotere sproeier gaan monteren?

Wie heeft er een bigbore of visa blok en heeft ooit meegedaan aan een testbankdag. Ik zou graag willen weten wat hun uiteindelijke sproeierbezetting is. Dit als referentiekader.

Geplaatst: za 19 apr, 2008 19:35
door backfire
luchtfilter monteren.

Geplaatst: za 19 apr, 2008 19:51
door Bartje
De visa solex carburateur die ik heb liggen heeft 120 sproeier in de 1ste trap en 130 in de 2de trap.
Volgens de visa vraagbaak zou er in een visa 2cil carburateur zelfs een 125 +/-5 in de 1ste trap en een 150 +/-5 in de 2de trap moeten zitten.

Mijn ervaring is dat je sproeier afstelling nooit zo krijgt dat het onder alle omstandigheden mooi op lambda 1 of net rijk krijgt. Daarom heb ik de sproeier bezetting zo gekozen dat hij volgas net aan de rijke kant loopt, met als gevolg dat hij op deellast dus b.v. 4500 toeren nog gewoon arm loopt en het benzine verbruik ook niet de spuigaten uitloopt als je gewoon relaxt rijdt.

Succes en groetjes, Bart

Geplaatst: za 19 apr, 2008 20:08
door Punky
backfire schreef:luchtfilter monteren.
De originele bedoel je? Ik heb nu een K&N openluchtfilter.