Pagina 17 van 19
Geplaatst: do 18 jun, 2009 22:32
door dolly
@Jeffrey
heb je de kilometerteller zelf zo gemaakt of is dat een kant en klare stikker
Geplaatst: ma 7 sep, 2009 09:29
door Rollo
Van de week maar weer eens een poging gedaan:
Normaal trek ik hem wel tot aan het einde, maar de wind was krachtig, en er reden zeikerds voor me....
Geplaatst: ma 7 sep, 2009 20:05
door OnsEendje2
Rollo schreef:en er reden zeikerds voor me....
Toe nou Rob, je weet toch dat niet iedereen zo'n snelle sportwagen heeft
Geplaatst: ma 14 sep, 2009 15:12
door Skidder
Met wind-mee-bergaf zonder problemen tot 120, wat er daarna gebeurt... geen idee. Met de Burton hadden we 147 gehaald, maar die teller gaat ook iets verder.
Het is leuk om Audi/BMW/Mercedes rijders die zitten te slapen in te halen. Dan tot acht tellen, en wedden dat ze voor je bij acht bent hun mannelijkheid even moeten bewijzen en je voorbij flitsen?
Geplaatst: ma 14 sep, 2009 17:24
door Casonline
147
Dan hoop ik dat je er ook een andere bak in hebt/had liggen ander is je motortje geen lang leven beschoren (dan zit je ver boven de 7000 toeren)
Geplaatst: ma 14 sep, 2009 19:02
door backfire
Heb ik ook eens gehaald in mijn 2cv, voordeel is wel dat hij dan best wel stil wordt (was berg af van luxemburg naar trier). Toeren is volgens minder probleem voor de eend dan koppel.
Geplaatst: ma 14 sep, 2009 19:23
door Casonline
Koppel heb je bij die hoge toeren sowiezo bijna niet meer alleen nog vermogen (wat daar bij die toeren dan nog van over is). Het maximaal koppel zit veel lager uit m'n hoofd zo tussen de 4000 en 5000 toeren. Daarom is ook gelijk je snelheid eruit zodra je ook maar de kleinste glooing in het landschap tegen komt.
Ik haal m'n pootje een stukje van het gas zodra mijn teller op 125 (=120 op gps) staat omdat ik anders echt bang ben m'n blokje te ver over z'n toeren te jagen.
Maar we gaan hier geloof ik een beetje off-topic
Geplaatst: ma 14 sep, 2009 19:36
door Ramon
gewoon planken joh!!!
Geplaatst: ma 14 sep, 2009 20:50
door BasvanEerden
Nu de burton zijn gaspedaal goed werkt gaat de snelheid ook zo richting de 140. En door de tunnel er overheen. Dan gaan de toeren zo richting 7500 toeren.
Geplaatst: di 15 sep, 2009 18:32
door Rollo
BasvanEerden schreef:Nu de burton zijn gaspedaal goed werkt gaat de snelheid ook zo richting de 140. En door de tunnel er overheen. Dan gaan de toeren zo richting 7500 toeren.
Eindelijk............!
Geplaatst: wo 16 sep, 2009 09:45
door BasvanEerden
Ja, het heeft even geduurd. Maar het levert zijn resultaat op. De motor loopt nu beter. Alleen een vermogensbank helpt voor een beter resultaat.
Geplaatst: za 1 okt, 2011 20:52
door joe_catchou
al weer een poos geleden
Geplaatst: zo 2 okt, 2011 13:16
door CitRoel
BasvanEerden schreef:Nu de burton zijn gaspedaal goed werkt gaat de snelheid ook zo richting de 140. En door de tunnel er overheen. Dan gaan de toeren zo richting 7500 toeren.
Wat voor een ontsteking heb je dan? Volgens mij gaat mijn 123 niet verder dan 7000, wat ik nog nooit gehaald heb trouwens.
Geplaatst: di 1 nov, 2011 19:13
door joe_catchou
ook nog een keer tot de hoek geduwd
dagteller
Geplaatst: wo 16 nov, 2011 10:15
door Ger
Sorry, wellicht niet op zijn plaats hier maar probeer het toch maar.
Ik zoek een dagteller voor in mijn 2cv6, misschien heeft iemand er een liggen die niet meer gebruikt wordt danwil ik hem graag overnemen.
Groeten
Ger