Pagina 17 van 24

Geplaatst: zo 4 okt, 2009 20:07
door dyane_maniac
en daarbij is die ruimte nodig voor de aansluitingen?

Geplaatst: vr 9 okt, 2009 10:19
door BasvanEerden
Je bent goedbezig douwe. Ik verlang ook naar mijn dyane. Vanmiddag maar is kijken hoe het ervoor staat.

Geplaatst: vr 9 okt, 2009 23:56
door André Post
dyane_maniac schreef:en daarbij is die ruimte nodig voor de aansluitingen?
De dynamo zit daar de gewone 123 in de weg.

Geplaatst: za 10 okt, 2009 11:00
door dyane_maniac
oja die zit aan de krukas natuurlijk. was even in de war met dat die op de nokkenas zou zitten. maar nu de vraag of dat plaatje wat bij puntjes achter het ontstekings huis zit, nu ook geplaatst moet worden. ik gok van wel.

@bas: wel goed, maar helaas niet zo snel. nuja het is hobby

Geplaatst: za 10 okt, 2009 11:04
door Tom Duckpower
dyane_maniac schreef:maar nu de vraag of dat plaatje wat bij puntjes achter het ontstekings huis zit, nu ook geplaatst moet worden. ik gok van wel.
ik heb ook een uni, en heb dat plaatje weggelaten.
de opening in dat plaatje is volgens mijn kleiner dat de diameter van de cirkel die de magneetjes afleggen...
ding zit er zo inmiddels al een dikke 70000km in zonder problemen

Geplaatst: za 10 okt, 2009 14:51
door dyane_maniac
Tom Duckpower schreef:de opening in dat plaatje is volgens mijn kleiner dat de diameter van de cirkel die de magneetjes afleggen...
daar zeg je wat. in de handleiding staat e ook niets over en het rubberen flapje komt er natuurlijk ook nog over...

Geplaatst: ma 26 okt, 2009 21:44
door dyane_maniac
afgelopen donderdag kon ik eindelijk de koelbeplating monteren. na een hoop gemedder met de olieleiding zit nu alles netjes op zn plek. met de moment sleutel van buurman J het spruitstuk vastgezet. ik heb nu een moment sleutel (tengtools, 2,5 - 25 Nm, dat tengtools schijnt echt nog wel een okay merk te zijn (wat ik zelf niet dacht) en deze zijn goed betaalbaar) op mn verlanglijstje staan voor mn verjaardag. de vraag is alleen wat het juiste moment is, want ik kom zowel 15 als 19 Nm tegen. heb nu de uitlaat moeren met 19 Nm en de inlaat bouten met 15 Nm vast.

Afbeelding

Het luchtfilter huis en dan met name de aansluiting met de olievulpijp leek nog steeds niet te kloppen tot buurman J. me er op wees dat een olievulpijp op een blok van hem de aansluiting naar beneden wijzend had. en idd in mijn bak met tweedehandsjes zaten die aansluitingen ook allemaal naar beneden gericht. Nu vraag ik me dus af wat voor vulpijp ik er nu op heb zitten???

Afbeelding

Afbeelding

Later maar even kijken of er tussen de vulpijpen die ik heb liggen nog een goede zit.

Vandaag mn 2 carburateurs naar de eendenboer gebracht om daar ultrasoon gereinigd te worden. dus binnenkort (en dat is een rekkelijk begrip bij mij) kan ik eens proberen of het motortje wil starten!

Geplaatst: di 27 okt, 2009 00:48
door Jesper
dyane_maniac schreef:Nu vraag ik me dus af wat voor vulpijp ik er nu op heb zitten???
Wij waren hier in huis unaniem tot het oordeel gekomen dat je een
Visa-vulpijp gemonteerd hebt. Daarvan staat het piefje naar boven. Van
alle andere vulpijpen die ik ken (en in de loods heb liggen) wijst het piefje
naar beneden.

Geplaatst: di 27 okt, 2009 07:21
door engbokho
Het is een vulpijp van een Ami 8 , die van de Visa heeft nog een paar extra aansluitingen.

Geplaatst: di 27 okt, 2009 09:12
door dyane_maniac
okay, nou dan maar eens opzoek naar behoeftige mensen met een ami 8.

@jesper: een visa vulpijp lijkt me niet waarscjhijnlijk omdat ik juist een vulpijp aan q heb verkocht destijds die "raar" was en q deze aan de hand van haar blok had gedetermineerd tot visa vulpijp.

Geplaatst: wo 28 okt, 2009 10:21
door Jesper
dyane_maniac schreef:@jesper: een visa vulpijp lijkt me niet waarscjhijnlijk omdat ik juist een vulpijp aan q heb verkocht destijds die "raar" was en q deze aan de hand van haar blok had gedetermineerd tot visa vulpijp.
Dan weet ik het ook niet meer. ;-)

Geplaatst: wo 28 okt, 2009 10:43
door dyane_maniac
nuja ami8 zoals engbokho vermoed/weet

Geplaatst: wo 28 okt, 2009 16:01
door Jesper
dyane_maniac schreef:nuja ami8 zoals engbokho vermoed/weet
Uiteraard twijfel ik niet aan Eng Bo's vermoeden; ik vond op internet
slechts de hint dat vulpijp met karterontluchtingspijp omlaag gericht
voor 2cv6 e.d. is (zie ook mijn Acadiane) en vulpijp met
karterontluchtingspijpje omhoog gericht voor 2cv4 is!

Geplaatst: wo 28 okt, 2009 16:07
door dyane_maniac
maar een 2cv4 is geen visa meneer jesper. maar een 4 pijp zou ook kunnen natuurlijk. hopelijk is michelle vandaag vroeg van dr studiedag terug en kan ik nog even naar de loods. dan kan ik eens zien of ik nog wat vulpijpen in goede conditie heb.

Geplaatst: wo 28 okt, 2009 16:43
door engbokho
Kijk hier is de motorruimte van een A8

Afbeelding

En een van een 2cv4

Afbeelding

Zo te zien hebben ze allebei de uitgang naar boven. Maar als je goed kijkt zie je dat het scharnier van het vulklepje op een andere plek zit...Dusss er bestaan in ieder geval twee types met het ding naar boven. Welke er op zit hangt denk ik ook nog een beetje af van welk type luchtfilter er op de motor zit. bla bla en bla etc :wink: