Pagina 17 van 35
Geplaatst: do 16 apr, 2009 22:10
door Eendeke
mijn oma gelooft heilig in nivea, maar leek mij niet zo'n goed idee hahaha
Ga het morgen wel doen.
Geplaatst: vr 17 apr, 2009 20:12
door Eendeke
Geplaatst: zo 19 apr, 2009 18:38
door Eendeke
hallo weer,
Ik vraag het toch maar even aan jullie.
Gisteren deed de motor van mijn 2cv erg raar. Had het ook al een beetje met de vogelrit.....Alleen bij langzaam/filerijden en komt na een tijdje.
Als ik wat langer stationair heb gedraaid bv in de file en wil weer rijden/optrekken voor stoplicht wil die afslaan. Moet gas diep intrappen/mee spelen en dan hele harde knallen (echt hard!) en gesputter, sommige hebben het ook gezien/gehoord gisteren.
Is bijna niet mee te rijden. Steeds een soort hellingproef doen met eerst heel veel gas en dan koppeling.
Als ik gewoon lekker kan rijden is er niets aan de hand. Dan kan ik gewoon stoppen en weer optrekken normaal.
Is gisteren 2 keer maar
afgeslagen, maar dan ook bijna niet meer aan de praat te krijgen... We wilde bijna gaan slepen, maar dan net als je de sleutel loslaat na een paar keer toch moeizaam gesputter en dan net niet/wel. Ook bij een warme motor soms.
Wat kan er aan de hand zijn?
Motor moet wel zsm een super grote beurt hebben, maar weet ik iig al wat
Geplaatst: zo 19 apr, 2009 18:41
door Michiel van G.
- zou de contactrol achter het contactslot kunnen zijn, maar ook simpelweg een ontsteking die niet meer op tijd staat/ is ingebrand.
Ik denk dat een grote beurt geen kwaad kan
het stuur ziet er trouwens mooi uit! Het is het grote stuur, precies zoals ik in mijn dyane heb zitten. Qua staat nog heel redelijk!
Geplaatst: ma 20 apr, 2009 16:21
door Eendeke
Hij start warm (na half uurtje rijden en 10 minuten stil staan) echt heel slecht. Als je de sleutel dan net loslaat krijg ik hem aan de praat
Kan dat van alles zijn?
Eenmaal echt afgekoeld strat ie in 1 keer gewon met gas.
Geplaatst: ma 20 apr, 2009 16:30
door Gerard2cv
Als de punten ouder worden,slijt ook het fiber nokje en komen de punten
te nauw te staan en wordt de contacthoek dus groter en de bobine warmer
waardoor hij gaat weigeren.Vandaar de klappen en het inhouden.
Stel daarom de nieuwe punten altijd op 0,45mm of de contacthoek op 50gr.En controleer ook altijd de vervroegingsveertjes op speling
Geplaatst: ma 20 apr, 2009 16:42
door Eendeke
Puntjes zijn nog niet oud, maar misschien niet (meer) goed afgeteld. Kan er bijna niet mee rijden, want als ik even in de file kom (zoals vandaag
) ben ik de pineut. Ga vanavond iemand bellen die mijn motortje onder handen wil nemen maar weinig tijd heeft
Volgens mij ben je wel effe bezig....
Geplaatst: ma 20 apr, 2009 17:45
door Michiel van G.
bij een eendje kan je gemakkelijk bij de ontsteking
bij een dyane moet je eerst de halve auto slopen...
Geplaatst: ma 20 apr, 2009 18:15
door Eendeke
Hallo,
Ik ga maar 1-2-3 ontsteking kopen..... Ben ik daar hopelijk klaar mee. Misschien ook meteen maar een nieuwe bobine dan. En de rest nog allemaal.
Geplaatst: ma 20 apr, 2009 18:52
door Niels
dan ben je als het goed is wel van het gezeur af, als het tenminste ook daaraan ligt dan natuurlijk....
Ik zit er ook over te denken, maar dan vooral om de reden die michiel noemt, pas weer een halve dag uitgetrokken om de puntjes af te stellen (lees: mijn auto uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten.....)
Geplaatst: ma 20 apr, 2009 19:25
door Eendeke
Ja, bij mijn eend heb ik er ook al een hekel aan (valt dus eigenlijk wel mee)
Nu alleen even kijken welke. Zijn goedkopere en duurdere. Zag op 2cv.nl dat een "bedrijf"ze verkoopt voor 88 euro op Citromobile maar zeg maar hun huismerk. Maar denk maar dat ik een duurdere neem.
Is het dan slim om ook een nieuwe bobine te kopen gelijk?
Net gebeld en zaterdag wordt zijn hartje even nagemeten. Ga eerst een andere nood bobine proberen!
Geplaatst: di 21 apr, 2009 06:43
door Gerard2cv
Niels,Een halve dag voor de puntjes? Je hoef toch alleen de grill,de poelie
en de ontsteking eraf te halen.
Eendeke,In dit geval is goedkoop,duurkoop,Een andere bobine is een tijdelijke oplossing als je de reden niet veranderd.
Geplaatst: di 21 apr, 2009 09:54
door Niels
ja, maar niet alleen de puntjes hoor, ook kleppen stellen en olie verversen en remmen stellen etc. en het was pas mijn tweede keer, en als je een uur werk hebt om de poelie eraf te halen gaat het ook snel he.....
(en ik ben goed in overdrijven..... en ik trek er altijd ruim de tijd voor uit, m.a.w. ik werk op hobby-tempo)
Geplaatst: di 21 apr, 2009 10:06
door Gerard2cv
Niels,ik begrijp je helemaal,maar ik moest het binnen 2,5 uur helemaal
klaar hebben,en om de baas ook wat te laten verdienen,liefst korter,wat
dus ook altijd lukte
Geplaatst: zo 26 apr, 2009 20:01
door Eendeke
Hallo Allemaal,
Gisteren druk bezig geweest. De uitlaten lekten zo erg dat ik helemaal stonk naar de uitlaatgassen. Nieuwe klemmen erop met uitlaatkit. Nu zijn ze superdicht. HEERLIJK
Ook nieuwe contactpuntjes maar erop, met CM ga ik een 123 kopen.
Maar. Gisteren ook het stuur goed gezet voor een 1 spakig stuur. Kregen we de buis weer heel slecht terug erop. Met veel geram zat ie op zijn plek.
Maar nu trekt de auto erg naar rechts toe als je het stuur los laat, en niet lekker rechtdoor.
We hebben de eend wel van de grond gehad en bv naar de fussees gekeken, maar niks verandert.
Hoe kan dit en wat moet ik doen?
Nu moet ik het stuur erg goed vast houden, en als ik loslaat gaat ie meteen een stukje naar links
Groetjes Bob
En 2:
Voor oa mijn ruitenwisser ga ik een druk knop maken. Deze heeft 3 draadjes nodig.
Nu heb ik een draai knopje. Deze heeft 4 draden, 2 grijze. Als je de 4e lostrekt, deze zit naast de module, doet de ruitenwisser het nog wel, maar hij keert zonder de 4e niet terug naar rust stand. Deze is dus nodig voor ruststand.
Hoe moet ik dit oplossen naar een driedraadjes contact?