Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
En daar zijn we weer. We rijden alweer een tijdje rond met het reserveblokje van mijn eend. Nou rijden, reden zullen we bedoelen.
Net met de Ami op huisbezoek. 130 op de snelweg en op de afrit schakelt het zaakje niet meer. Koppelingsproblemen. Motor uit gezet en hem in zijn 2 op de startmotor weer aan de praat gekregen om hem ergens veilig een zijstraat in te kunnen rijden. Even gekeken wat we zelf konden doen. Niks dus. Koppeliing functioneert gewoon niet meer. Op het oog niks te zien, Dus drukgroep zal wel naar zijn grootje zijn of los zitten.
Maar na een snelle en vriendelijke service van 2 ANWB-mannen staat de Ami weer in de garage. Dus nu kan alles weer uit mekaar en als het blok er dan toch uit ligt, dan monteren we alles maar meteen met het nog te reviseren blok met een nieuwe koppeling.
Dus weer voldoende werk, wat ik eigenlijk nog even wilde uitstellen.
Dus komende tijd zal ik weer een stuk kunnen posten over de motorrevisie. Want het originele blok gaat geheel uit mekaar en koppen gaan in de revisie en nieuwe zuigerveren en pakkingen ed.
Hier nog enkele foto's:
Net met de Ami op huisbezoek. 130 op de snelweg en op de afrit schakelt het zaakje niet meer. Koppelingsproblemen. Motor uit gezet en hem in zijn 2 op de startmotor weer aan de praat gekregen om hem ergens veilig een zijstraat in te kunnen rijden. Even gekeken wat we zelf konden doen. Niks dus. Koppeliing functioneert gewoon niet meer. Op het oog niks te zien, Dus drukgroep zal wel naar zijn grootje zijn of los zitten.
Maar na een snelle en vriendelijke service van 2 ANWB-mannen staat de Ami weer in de garage. Dus nu kan alles weer uit mekaar en als het blok er dan toch uit ligt, dan monteren we alles maar meteen met het nog te reviseren blok met een nieuwe koppeling.
Dus weer voldoende werk, wat ik eigenlijk nog even wilde uitstellen.
Dus komende tijd zal ik weer een stuk kunnen posten over de motorrevisie. Want het originele blok gaat geheel uit mekaar en koppen gaan in de revisie en nieuwe zuigerveren en pakkingen ed.
Hier nog enkele foto's:
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Gelukkig was ie er gisteren nog wel bij ja.
Ga van de week eens inventariseren wat we allemaal nog moeten bestellen en dan het originele blokje splisten en opnieuw opbouwen.
Maar mij kennende zal dit blok er ook deze of volgende week naast liggen, want wil wel eens weten wat er aan de hand is. Ik gebruik in iedergeval geen tweedehands koppelingen meer.
Ach we blijven bezig zo. Straks de blauwe daily-driver ophalen en dan rijden we daar de komende weken maar weer mee.
Ga van de week eens inventariseren wat we allemaal nog moeten bestellen en dan het originele blokje splisten en opnieuw opbouwen.
Maar mij kennende zal dit blok er ook deze of volgende week naast liggen, want wil wel eens weten wat er aan de hand is. Ik gebruik in iedergeval geen tweedehands koppelingen meer.
Ach we blijven bezig zo. Straks de blauwe daily-driver ophalen en dan rijden we daar de komende weken maar weer mee.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Had ik ook een keer!! Toen zat de koppelingshefboom vast! Koppelde totaal niet meer idd, toen wat olie erop toen deed de hefboom t weer maar koppeling zelf nie!
Maar dat zul je wel al gecontroleerd hebben neem ik aan Anyhow, wel mooi klote! Succes, ben benieuwd naar je resto van je blokkie!!
Maar dat zul je wel al gecontroleerd hebben neem ik aan Anyhow, wel mooi klote! Succes, ben benieuwd naar je resto van je blokkie!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
En in een uur stond de Ami er zo bij:
De bouten zaten nog vast Tom. Er was een "vinger" van de drukgroep losgebroken.
Er komt straks een nieuwe diafragma drukgroep in voor het oude type. Dan kan dit niet meer voorkomen.
Versnellingsbak lijkt gelukkig niks te hebben geleden.
De bouten zaten nog vast Tom. Er was een "vinger" van de drukgroep losgebroken.
Er komt straks een nieuwe diafragma drukgroep in voor het oude type. Dan kan dit niet meer voorkomen.
Versnellingsbak lijkt gelukkig niks te hebben geleden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag was het feest weer bijna verstoord. Ik wilde mijn nieuwe Mabor zomerbanden op vers gelakte velgen monteren, maar bij het losdraaien van de eerste bout begon mijn hobby weer. Knak. draadeind uit de voorste ankerplaat. Die dingen komen altijd net als het je niet uitkomt. Dus gebeld met de eendengarage in de buurt. Er waren 2 opties, of een nieuw draadeind erin of de ankerplaat vernieuwen. Dit zou een werkje zijn van een half uur. Maar we hebben vorige week hetzelfde gedaan bij een losse draagarm en toen was het al een 15 minuten flink hameren om de ankerplaat los te krijgen. Maar gelukkig had hij wel even tijd om ernaar te kijken. Dus met 2 wielbouten met 50km/uur binnendoor naar de eendengarage. Maakt een zorgwekkend geluid onderweg, maar hij is aangekomen. De C5 reed er als bezemwagen achteraan.
Daar aangekomen de Ami op de brug en het wiel en de ankerplaat lagen er zo af.
Nu bleek een andere ankerplaat niet te passen. Die van de eend zijn smaller, dus moest het draadeind worden vervangen. Lasje moest dus voorzichtig worden losgeslepen.
En de nieuwe weer worden vastgelast.
Kortom na een 30 minuten reed de Ami met 4 andere wielen. De rest daar ook maar meteen even gemonteerd. Deze keer met een likje kopervet. Schulden nop, een leuke rit toegewenst vanavond.
Thuis nog even de fussees en aandrijfassen doorgesmeerd. Met name die laatste staan zowat droog heb ik het idee. In het rubber tussen de 2 schuifstukken is geen vet te voelen en er zit toch stiekum al veel ingepompt inmiddels.
Daar aangekomen de Ami op de brug en het wiel en de ankerplaat lagen er zo af.
Nu bleek een andere ankerplaat niet te passen. Die van de eend zijn smaller, dus moest het draadeind worden vervangen. Lasje moest dus voorzichtig worden losgeslepen.
En de nieuwe weer worden vastgelast.
Kortom na een 30 minuten reed de Ami met 4 andere wielen. De rest daar ook maar meteen even gemonteerd. Deze keer met een likje kopervet. Schulden nop, een leuke rit toegewenst vanavond.
Thuis nog even de fussees en aandrijfassen doorgesmeerd. Met name die laatste staan zowat droog heb ik het idee. In het rubber tussen de 2 schuifstukken is geen vet te voelen en er zit toch stiekum al veel ingepompt inmiddels.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer: